تهرانی‌ها مراقب باشند؛ هوای پایتخت در آستانه آلودگی

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (سوم خرداد) در شرایط «قابل قبول» است.

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای پایتخت امروز پنجشنبه در سومین روز خرداد ماه در شرایط قابل قبول قرار دارد اما احتمالا تا ساعاتی دیگر به وضعیت ناسالم تبدیل شود.

ایرنا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نوشت: شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس پالایش صورت گرفته تا این لحظه روی عدد ۹۷ بوده و در بازه قابل قبول قرار دارد که تا رسیدن به شرایط ناسالم خیلی فاصله ندارد. در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۷۳ یعنی قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران، هم اکنون در ۲ ایستگاه شهرداری (منطقه ۱۱)، پارک سلامت (منطقه ۱۷) وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) است و ۸ نقطه از جمله پیروزی (منطقه ۱۳)، میدان فتح (منطقه ۹)، شریف (منطقه ۲)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، شادباش (منطقه ۱۸) شهرداری (مناطق ۱۵، ۲۰، ۲۱) در وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

پایتخت‌نشینان از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک و ۵۸ روز هم هوای سالم استنشاق کردند. در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =