دنیزلی پس از گذشت چهار سال برای سومین بار هدایت تیمی ایرانی را برعهده گرفته است.

محمدرضا حسینی / سرخپوشان پایتخت پس از کسب نتایج ضعیف در اوایل فصل به جای تغییر و تحول در کادرفنی، مدیرعامل را تغییر دادند و سردار رویانیان را جانشین حبیب کاشانی کردند تا شوکی به تیم وارد شود اما این شوک کافی نبود و تیم روند ضعیفی را در پیش گرفت. شکست در دربی فرصت بهبودی را از پرسپولیس گرفت، اوضاع روز به روز وخیم تر و وخیم تر می شد فاز جدیدی از بحران در تیم موج می زد و تیم دچار بیماری شده بود. حتی قهرمانی در جام ولایت آنها را از بحران خارج نکرد بنابراین تیم نیاز به شوکی جدید داشت. هواداران دیگر امیدی به تیمشان نداشتند و با سر دادن شعار به نوعی اعتراض خود را نسبت به عملکرد کادرفنی نشان می دادند. همین مسئله رویانیان را وادار کرد تا خیلی زودتر از آن چیزی که تصورش را می کرد (48 ساعت پس از روی کار آمدنش) به دنبال جانشینی برای استیلی عجیب ترین مربی این فصل لیگ برتر باشد. در همین راستا رزومه مربیان بزرگ جهان را مورد بررسی قرار داد. از جمله : اریکسون ، دونادونی ، دنیزلی ، جمال حاجی و ..... ، پس از مذاکرات حضوری در نهایت و پس از کش و قوس های فروان مصطفی دنیزلی مربی 62 ساله ترکیه ای یک سال و نیم هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده گرفت .
دنیزلی پس از گذشت چهار سال برای سومین بار هدایت تیمی ایرانی را برعهده گرفته و درست است در گرفتن جام ناموفق عمل کرده اما تیم های تحت هدایت اش فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند را ارائه می کنند و هوادارن سرخپوش امیدوارند دنیزلی تیم محبوبشان را به آنچه استحقاقش را دارد برساند و آن چیزی نیست جز قهرمانی در آسیا.
وی تنها مربی خارجی است که در دو دوره مختلف هدایت سرخپوشان را برعهده گرفته زیرا مربیان دیگر خارجی که از این تیم جدا می‌شدند، دیگر فرصت حضور مجدد در آن را نداشتند.
دنیزلی در ابتدا مبلغ بالایی را طلب کرد اما وقتی که شنید 72 درصد مردم و هواداران موافق حضورش در تیم محبوبشان هستند مبلغ اولیه را پایین آورد و از امتیازات مورد تقاضایش کوتاه آمد و با همسرش به ایران آمد .
کارنامه دنیزلی
مصطفی دنیزلی سه عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی ترکیه با فنرباغچه و گالاتاسرای، ده بازی ملی، رساندن تیم ملی ترکیه برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این کشور به یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا و هدایت تیم گالاتاسرای تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و یک چهارم نهایی جام یوفا را به دست آورد ، همچنین در ایران دی ماه 83 و به مدت هفده ماه مربیگری تیم فوتبال پاس را بر عهده داشت. تیم پاس با حضور دنیزلی، نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد و برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
دنیزلی در لیگ برتر، جام حذفی و رقابت‌های آسیایی 58 بازی هدایت تیم پاس را بر عهده داشت و نتیجه آن 31 برد، 19 مساوی و 8 باخت بود.
وی سال 85 در جام حذفی با این تیم با شکست مقابل سپاهان نایب قهرمان شد؛ البته اگر در آن دیدار، داور بازی، مسعود مرادی پنالتی محرز به سود قرمزها را نادیده نمی‌گرفت، جام حذفی به سرخ‌ها می‌رسید. کارنامه ی دنیزلی نشان می دهد که پیش از این شرایط کنونی پرسپولیس را با پاس تهران تجربه کرده است و قادر است پرسپولیس را از بحران خارج کند .
باید دید دنیزلی می‌تواند نیم فصل پیش رو خواسته باشگاه و هواداران سرخپوش را برآورده کند یا اینکه باید منتظر فصل جدید باشیم.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =