پرواز حجاج همدان و کردستان از فرودگاه همدان

۱۷ کاروان از حجاج همدان و ۱۰ کاروان حجاج کردستان از فرودگاه همدان عازم حج تمتع می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، سیدمجتبی حسینی با اعلام این خبر افزود: پیرو اعلام قبلی و با پیگیری‌های انجام شده، پرواز حجاج استان‌های همدان و کردستان طبق برنامه از فرودگاه همدان انجام خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در تلاش هستیم با ایجاد باجه بانک در فرودگاه همدان، ارز مربوط به حجاج نیز در اختیار این بزرگواران قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، برای حج تمتع سال ۱۴۰۳ استان همدان دارای ۱۷ کاروان با ۲۲۱۹ نفر زائر است.

بنابر اعلام رئیس حج و زیارت همدان، تعداد زائران همدانی به خانه وحی در سال گذشته ۲۴۴۰ نفر بوده که امسال این تعداد کاهش یافته است.

واحدنژاد علت کاهش حاجیان همدانی را به علت عدم واریز به موقع مابه التفاوت هزینه های اعلامی دانست و گفت: اساس اختصاص ظرفیت به استان‌ها واریز مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان توسط زائران بود و استان‌هایی که بیشترین پیش‌ثبت‌نام اولیه با واریز ۱۴۰ میلیون تومان را داشتند، درصد زائرانشان بیشتر شد.

وی با بیان اینکه در همین رابطه استان همدان در سال‌جاری پیش‌ثبت‌نام اولیه آن به نسبت سال گذشته کمتر و زیر ۱۷۰۰ نفر بود، تصریح کرد: ۵۰۰ نفر را نیز با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم موفق به جذب شدیم و تعداد زائران خانه وحی در سال ۱۴۰۳ مربوط به استان همدان ۲۲۱۹ نفر شامل ۱۷ کاروان شده است.

لازم به یادآوری است بنابر اعلام مدیرکل حج و زیارت استان کردستان، درسال جاری ۱۰ کاروان حج تمتع به این استان تخصیص یافته که در قالب این کاروان‌ها هزار و ۱۴۵ نفر از زائران کردستانی از فرودگاه همدان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =