بازنشستگان بخوانند/ جدیدترین خبر درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

تامین اجتماعی به جز دریافت بخشی از بدهی خود از دولت، سهمی از اعتبار متناسب‌سازی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگاهی به تخصیص اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تامین اجتماعی به جز احتمال دریافت بخشی از بدهی خود که آن‌هم نقدی و نقدشونده‌ی سریع نیست، سهمی از اعتبارات متناسب‌سازی و حمایتی دولت ندارد. این اعتبارات قرار است میان صندوق‌های بازنشستگی دولتی تقسیم شود.

ایلنا نوشت: دولت در حمایت از صندوق‌های بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۴۵۳ هزارمیلیارد تومان اختصاص داد که ۲۵۶.۵ هزارمیلیارد تومان آن به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد و ۳۲ هزارمیلیارد تومان از این منابع برای کمک به صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح در نظر گرفته شده؛ ضمناً ۱۴.۳ هزار میلیارد تومان بابت صندوق بازنشستگی فولاد و وزارت اطلاعات تعیین شده است.

در عین حال، در لایحه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کمک به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۳ صندوق کشوری لشکری و فولاد از محل مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

دولت مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق و نیز حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده است و این تنها اعتباری‌ است که برای این صندوق مادر در نظر گرفته شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =