افزایش بیش از ۱۶درصدی تولید انرژی‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی گفت: بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص در اردیبهشت ماه امسال از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد دوستی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی در تشریح خبر فوق گفت: در اردیبهشت امسال، یک میلیارد و یکصد و چهل و نه میلیون و هفتصد هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی تصریح کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۵۶۲ میلیون و ۷۰۱ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و ۵۸۶ میلیون و ۹۹۹ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی درپایان بیان کرد: در بازه زمانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، ۱۶/۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، با تولید سالانه حدود۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی برق بیش از ۳ونیم درصد از نیاز مصرف کنندگان این انرژی را در کشور تامین می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =