آمریکا برای مقابله با موشک‌های بالستیک، موشک دیجیتال ساخت

اولین موتور موشک کاملاً دیجیتالی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نورثروپ گرامن اعلام کرد که اولین موتور موشک کاملاً دیجیتالی خود را با موفقیت آزمایش کرده است. این موتور موشک جامد که Common ۵۰ High-Performance (C۵۰HP) نام دارد، برای استفاده در برنامه رهگیر نسل بعدی ایالات متحده (NGI) در نظر گرفته شده است.

بنابر گزارش‌های این شرکت، موشک آزمایش آتش ثابت را در مجتمع توسعه مهندسی آرنولد نیروی هوایی ایالات متحده انجام داده است. C۵۰HP به عنوان یک موتور موشکی با کارایی بالا و قابل تطبیق با ماموریت‌های مختلف ابداع شده است.

ماموریت‌های این موشک شامل سفر فضایی فراتر از جو زمین و سایر مراحل نهایی رانش خواهد بود. C۵۰HP اولین سیستم موتور موشک جامد بزرگ این شرکت است که به صورت دیجیتالی با استفاده از مهندسی سیستم‌های مبتنی بر مدل توسعه یافته است.

آمریکا برای مقابله با موشک‌های بالستیک، موشک دیجیتال ساخت

نورثروپ گرامن گزارش می‌دهد که تست استاتیک موتور همه کاره را برای پرواز واجد شرایط می‌کند، مدل سازی دیجیتال و شبیه‌سازی را تایید می‌کند و بلوغ طراحی و عملکرد موتور را نشان می‌دهد.

تست فشار کامل نیز بر روی موتور این موشک انجام شد و در نتیجه موتور C۵۰HP این تست را با موفقیت به اتمام رساند؛ این تست، مقاومت موتور موشک در برابر بارهای مختلف و محیط‌های شدید را بررسی می‌کند.

C۵۰HP سیستم‌های موتور موشکی فعلی و آینده نورثروپ گرامن را بهبود می‌بخشد. این موتور راه حل نورثروپ گرامن برای دفاع در برابر تهدیدات موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای طراحی شده است.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امید IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    7 13
    باید از اینها بومی سازی شود در کشور
  • افشین IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    6 15
    فعلا که چند ساله برای ساخت موشک هایپر سونیک معطل‌ند . اینم بدرد دهه های آینده شاید بخوره
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      18 7
      شما بنظرم از روسیه تشریف آوردید که دقیقا اطلاعات خیلی خوبی از سیستم ها و مراحل ساخت موشک ها دارید . جمع کن این حرفهاتون حواس مردم رو پرت نمیکنه .
  • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    5 5
    خدا لعنت کند به آمریکا که همیشه و ثانیه به دنبال ساخت مدرن ترین سلاح ها و بعد ویرانگری در سطح جهان و ادا تسلط به خاورمیانه
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 6
    سلام به امید خدا ما خودمان هم بهتر و هم پيشرفت تر خواهیم ساخت تا خیال بد به سرشان نزند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    12 2
    اینا برای رد گم کنیه والا اونا درساخت سلاحهای فوق سری یکصد سال جلوتر از دنیایند و در یک نبرد واقعی با قدرتهای بزرگ اونا رو رو می کنند
  • حسین شرافت IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 1
    ضده موشکی که ۱۰۰برابره موشک مهاجم هزینه دارد خیلی هم کارا و ب صرفه نخواهد بود که اگر بود امروزه هیچ موشک و پهپادی بر سره قاتلان کودک کش صحیونیستی فرود نمی امد