۰ نفر
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
اپل سنگ دیجیتال ساخت؛ ماجرا چیست؟

اپل اختراع نوعی «سنگ دیجیتال تعاملی» را ثبت کرده است که ظاهراً به حوزه‌ی واقعیت افزوده ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، در روزهای اخیر پتنت «سنگ دیجیتالی» اپل خبرساز شده است. ظاهراً این شرکت پتنت جدیدی به نام Digital Stone به‌ثبت رسانده که می‌خواهد مکمل هدست ویژن پرو شود. این دستگاه کوچک که هم‌اندازه‌ی یک سکه محسوب می‌شود، می‌تواند تجربه‌ی کاربری را وارد حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کند.

سنگ دیجیتالی اپل احتمالاً با صفحه‌نمایش لمسی، میکروفون‌های داخلی برای کنترل صوتی و چند اسپیکر برای بازخورد صوتی، امکانات جالبی را ارائه خواهد داد. این دستگاه ممکن است سیستم ردیابی موقعیت مکانی و حتی بازخورد لرزشی داشته باشد.

یک تصویر از یک دست و یخچال و آباژور در کنار خونه به صورت نقاشی سیاه سفید

تنوع قابلیت‌های سنگ دیجیتالی اپل از لحاظ تئوری بسیار زیاد است؛ تصور کنید از آن به‌عنوان یک دستیار صوتی برای کنترل خانه‌ی هوشمند یا دسترسی به برنامه‌های مختلف در گوشی آیفون بهره بگیرید. اختراع جدید اپل می‌تواند نوعی ریموت‌کنترل برای اسپیکر، چراغ‌ها و حتی لوازم آشپزخانه باشد و در نقش نشانگر برای هدست‌های واقعیت مجازی عمل کند.

دامنه‌ی کاربردهای سنگ دیجیتالی اپل هنوز مشخص نیست و حتی در پتنت مشخص نشده است که آیا فقط به محصولات اپل متصل خواهد شد یا می‌توان از آن در بقیه‌ی دستگاه‌های دیجیتال استفاده کرد.

اکثر پتنت‌ها هرگز به محصولی تجاری تبدیل نمی‌شوند؛ بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل روزی واقعاً «سنگ دیجیتالی» بسازد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =