مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز خبر داد؛اجرای طرح «شهید خدمت» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از اجرای طرح «شهید خدمت» با هدف تبیین عملکرد و خدمات شهید آیت الله رییسی در کانون‌های مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی گفت: طرح شهید خدمت با هدف تبیین عملکرد و خدمات شهید خدمت آیت الله رئیسی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح طی دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول ویژه پنج روز عزای عمومی در سطح کشور بود، افزود: به منظور توجه بخشی و جریان سازی معرفتی از خدمات رئیس جمهور شهید در مرحله نخست، آذین بندی و سیاه پوش کردن مساجد، پخش محتوای صوتی از مأذن های مساجد و تبلیغات محیطی در سطح محلات و مساجد انجام شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز عنوان کرد: مرحله دوم طرح شهید خدمت در قالب برنامه‌های محوری مسجد با رویکرد تبیینی اجرا می‌شود. هدف از اجرای مرحله دوم، تداوم راه و عملکرد شهدای خدمت در مسیر آبادانی و رشد کشور و رسیدگی به محرومان و مستضعفان است.

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: اجرای طرح هشت هزار ختم قرآن کریم و اهدای ثواب آن به شهدای خدمت از جمله برنامه‌های محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور است. اجرای سرودهای تولیدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همت فعالان مسجدی در معابر عمومی و مساجد و انعکاس آن در صدا و سیمای استانی از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در روند اجرای طرح شهید خدمت، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب سید محرومین بوده که این کتاب در سامانه بچه‌های مساجد به صورت الکترونیک قابل بهره برداری است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور و سفری که به استان البرز داشتند، توجه به روستاهای بازدید شده با محوریت کانون‌های مسجد و بیان خدمات و تلاش‌ها در قالب خاطره از اهالی روستا و منطقه یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی طرح شهید خدمت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =