جایزه بهترین کارگردان جشنواره فروم به علیرضا دهقان رسید

علیرضا دهقان کارگردان مستند«اوسیا»جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم فروم انگلستان را برای این اثر از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مستند سینمایی از جشنواره بین‌المللی فیلم فروم انگلستان جایزه بهترین کارگردانی را برای علیرضا دهقان به ارمغان آورد.
جشنواره بین‌المللی فیلم اقلیمی فروم که سومین دوره خودش رو پشت سر گذاشت با هدف ترویج اقلیم و محیط‌زیست از طریق سینما برگزار می‌شود.
مستند «اوسیا» نیز مرثیه‌ای بر حیات طولانی‌ترین قنات دنیا،(قنات زارچ )است که سال‌ها به دلیل ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی حیاتش با بحران مواجه شده است.

اولین اکران مستند اوسیا در سال ۱۳۹۴ در جشنواره سینما حقیقت بود و تاکنون در ۴۰ جشنواره داخلی و خارجی منتخب شده است. از جمله مهم‌ترین جوایزی که این مستند تاکنون کسب کرده است می‌توان به جایزه بهترین مستند کوتاه جشن خانه سینما، جایزه بخش محیط زیست و آب جشنواره سینما حقیقت، بهترین مستند محیط زیستی جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم در جشنواره تلویزیونی مستند، بهترین مستند جشنواره «ترنتون» آمریکا، جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم‌های معماری و شهرسازی «استانبول» ترکیه، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم‌های علمی استرالیا و جشنواره محیط زیست «کلکته» هند اشاره کرد.

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =