پاسخ تند کاپیتان سابق پرسپولیس به ادعای استقلالی‌ها

علیرضا نورمحمدی، مدافع پیشین سرخ‌ها، امروز در مصاحبه‌ای درباره عملکرد پرسپولیس در دیدار با استقلال خوزستان صحبت کرد و به ادعاهای تیم رقیب نیز واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر در یک بازی جذاب موفق شد برابر استقلال خوزستان پیروز شود و با توجه به توقف استقلال برابر نساجی به صدر جدول صعود کند. پیروزی سرخپوشان در شرایطی رقم خورد که آنها در نیمه اول سه گل دریافت کرده بودند اما در نیمه دوم چهار گل به ثمر رساندند و سه امتیاز بازی را کسب کردند.

در گزارش ورزش سه آمده است:پس از پایان مسابقات هفته بیست و هشتم، صحبت‌هایی از سوی اعضای تیم استقلال و همچنین برخی از پیشکسوتان این تیم مطرح شد و آنها مدعی شدند که برخی افراد نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود. این موضوع واکنش پرسپولیسی‌ها را نیز به دنبال داشت و بعضی از آنها در گفت‌وگوهایی درباره این موضوع صحبت کردند.

علیرضا نورمحمدی مدافع پیشین سرخ‌ها، امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما درباره عملکرد پرسپولیس در دیدار با استقلال خوزستان صحبت کرد و به ادعاهای تیم رقیب نیز واکنش نشان داد.

* پرسپولیس نشان داد فقط به قهرمانی فکر می‌کند
او در ابتدا درباره پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان گفت: این مسابقه، یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های امسال لیگ بود. استقلال خوزستان در نیمه اول واقعا با جسارت بازی کرد. زدن سه گل به پرسپولیس در یک نیمه واقعا شاهکار بود، اما با صحبت‌هایی که مربیان در بین نیمه کردند و تعویض‌هایی که صورت گرفت، ورق بازی برگشت؛ این بازی نشان داد که پرسپولیس فقط به قهرمانی فکر می‌کند. کامبک زدن در این بازی واقعا کار هر تیمی نبود به نظرم این یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر بود.

* سرمربی پرسپولیس در این بازی شاهکار کرد
نورمحمدی درباره پیش‌بینی خود از نتیجه بازی در بین نیمه گفت: من فکر می‌کردم پرسپولیس به گل برسد و بتواند بازی را مساوی کند اما این نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. در هر صورت باید در نظر بگیریم که مربی می‌تواند در نیمه مربیان بازی را برگرداند. درست است که اخراج یک‌ بازیکن حریف هم کار پرسپولیس را روی غلتک انداخت اما حتی در این شرایط هم زدن چهار گل به تیمی مثل استقلال خوزستان راحت نبود. به نظرم مربی پرسپولیس در این بازی شاهکار کرد و همه تعویض‌هایش جواب دادند.

* مدافعان، حریف را دست کم گرفته بودند
مدافع سابق پرسپولیس در مورد اشتباهات خط دفاعی این تیم و دلیل دریافت سه گل در نیمه اول عنوان کرد: دو بازیکن پرسپولیس در خط دفاعی عملکرد خوبی نداشتند. فکر می‌کنم خط دفاع پرسپولیس با اعتماد به نفس بیش از حد بازی می‌کرد و بی‌احتیاطی‌هایی صورت گرفت، به‌خصوص در صحنه گل اول که بازیکنان ما می‌خواستند در خط دفاعی دریبل بزنند و سُر خوردند. به نظرم مدافعان پرسپولیس، استقلال خوزستان را دست کم گرفته بودند. بازیکنان باید در نظر بگیرند همه تیم‌ها بهترین عملکردشان را برابر پرسپولیس به نمایش می‌گذارند، چون این مسابقه یک ویترین برای بازیکنان جوان خواهد بود؛ به همین دلیل هم دیدیم که خط حمله استقلال خوزستان تلاش کرد بهترین عملکرد را داشته باشد.

2026599

* حفظ صدر آسان نخواهد بود
وی همچنین درباره دو بازی پیش روی سرخ‌ها و شانس قهرمانی این تیم اظهار داشت: حفظ صدر جدول راحت نخواهد بود. ما می‌دانستیم استقلال می‌تواند امتیاز از دست بدهد، چون بازی‌های سختی در خارج خانه دارد اما الان هم باید در نظر بگیریم که شمس آذر در بازی با پرسپولیس تلاش خواهد کرد که ثابت کند تیم قدرتمندی است؛ آنها استرس سقوط یا صعود را ندارند و با روحیه بازی می‌کنند. کار پرسپولیس در دو بازی با شمس آذر و مس سخت خواهد بود و این مسابقات حکم فینال را دارند. پرسپولیس باید طوری بازی کند که انگار بازی‌ آخرش است.

* اگر می‌بردید، پرسپولیس چطور به صدر می‌رسید؟
نورمحمدی سپس به صحبت‌هایی که پس از توقف استقلال برابر نساجی از سوی بازیکنان و سرمربی این تیم مطرح شد، گفت: حرف زدن کنتور ندارد. وقتی یک نفر در زمین زورش نرسد و نتواند به هدفش برسد، تمام زورش روی زبانش می‌رود و هر مصاحبه‌ای که دلش بخواهد، انجام می‌دهد. پرسپولیس سعی می‌کند در زمین خودش را نشان بدهد اما استقلالی‌ها فکر این هستند که بازی تمام شود و بیایند علیه پرسپولیس صحبت کنند. آنها می‌توانستند با برد مقابل نساجی صدر جدول حفظ کنند، مثل سپاهان که سال قبل می‌توانست ملوان را ببرد و قهرمان شود. سوال من این است که اگر شما می‌بردید، پرسپولیس چطور می‌توانست به صدر برسد؟ استقلالی‌ها اگر تمرکزشان را روی تیم‌شان می‌گذاشتند، خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتند.

* برخی می‌خواهند خودشان را به هواداران نشان بدهند
او با اشاره به رفتار متفاوت اعضای تیم پرسپولیس عنوان کرد: از زمانی که ما در پرسپولیس بازی می‌کردیم، هیچوقت بازیکنان این تیم چنین صحبت‌هایی نمی‌کردند و هیچکس کاری به تیم حریف نداشت. این قانون فوتبال است که بازیکن باید تمرکزش روی کار خودش باشد اما برخی دنبال این هستند که با چنین حرف‌هایی خودشان را به هواداران نشان بدهند و بگویند ما خیلی غیرتی هستیم. همانطور که گفتم چه امسال و چه سال‌های قبل هم من یک‌بار ندیدم بازیکنان پرسپولیس درباره تیم دیگری صحبت کنند، چون همه فکر و ذکرشان این است که خودشان بهترین عملکرد را داشته باشند.

* اوسمار حرفه‌ای است و وارد حاشیه نمی‌شود
پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از اوسمار افزود: اوسمار بر خلاف بعضی افراد حرفه‌ای عمل می‌کند و همه تمرکزش را در زمین می‌گذارد. وقتی شما برابر نساجی ده نفره می‌شوی و بازی را می‌بری، نشان می‌دهد تمام تمرکز مربی روی این است که تیمش نتیجه بگیرد و در نهایت هم می‌گیرد. این بازی ۳-۰ هم که شاهکار پرسپولیس بود. اوسمار که در مدت حضورش در پرسپولیس حرفه‌ای عمل کرده و اصلا وارد حواشی نشده است.

2026438

* زورشان نمی‌رسد، فقط از زبان‌شان استفاده می‌کنند
نورمحمدی به صحبت‌های علی فتح‌الله‌زاده نیز واکنش نشان داد و گفت: برخی می‌خواهند دل هواداران‌شان را آرام کنند و چنین حرف‌هایی می‌زنند. متاسفانه این روند باب شده است که یک تیم ضعف فنی خود را گردن تیم‌های دیگر بیندازند. همانطور که گفتم وقتی زورشان نمی‌رسد، فقط از زبان‌شان استفاده می‌کنند و مصاحبه می‌کنند. خوشبختانه باشگاه پرسپولیس حرفه‌ای عمل می‌کند و اصلا تمرکز خود را روی این حواشی نگذاشته و دنبال این است که با جام هواداران را خوشحال کند.

* چطور تا این هفته صدر بودید؟
او تاکید کرد: استقلال که تا هفته قبل می‌برد و صدر جدول بود؛ اگر نمی‌خواستند استقلال قهرمان شود، چطور این هفته‌ها صدرنشین بود؟ این‌ها فرار رو جلو است. قبل از اینکه اتفاقی بیفتد، این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و تکرار می‌کنند تا در صورت ناکامی به آن استناد کنند. اگر پرسپولیس به استقلال خوزستان می‌باخت، باید می‌گفتیم نمی‌خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد؟ این‌ها بی‌معنی است. هر تیمی باید سعی کند در زمین نتیجه بگیرد. واقعا نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها باب شده است. یک مدت می‌گفتند وزیر و وکیل نمی‌گذارند ما نتیجه بگیریم و حالا این حرف‌ها را می‌زنند. این قضیه واقعا لوث شده و مشخص است قصد دارند ضعف‌های فنی‌شان را پنهان کنند.

* همه چیز در زمین رقم می‌خورد
بازیکن سابق پرسپولیس با تاکید به اینکه این صحبت‌ها نباید از سوی پیشکسوتان پرسپولیس هم مطرح شود، گفت: همه چیز در زمین اتفاق میفتد و چنین صحبت‌هایی از سوی اعضا و پیشکسوتان هر تیمی مطرح شود، ایراد دارد. پرسپولیسی‌ها باید حمایت کنند تا در این دو بازی هم تیم موفق عمل کند و قهرمان شود. اینکه همه چیز را سر تیم‌های دیگر بریزی، اصلا جالب نیست.

* حیف است اوسمار را از دست بدهیم
نورمحمدی در پایان در خصوص عملکرد اوسمار در نیم فصل دوم و مذاکره با او برای تمدید قراردادش عنوان کرد: مربی‌ای که ما دیدیم، از نظر فنی کاربلد است. همین که آقا یحیی ایشان را به عنوان کمک آوردند، مشخص بود که کارش را بلد است و الان هم که به عنوان سرمربی در چند بازی، از جمله نساجی و استقلال خوزستان، فوق‌العاده عمل‌ کرده است‌. از طرفی فوتبال اوسمار شبیه فوتبال آقا یحیی است و همانطور که دیدیم بازیکنان هم زود با ایشان وفق شدند و حالا هم بهترین عملکرد را دارند. به نظرم حیف است مربی‌ای را که با این سیستم و به این شکل نتیجه می‌گیرد، بیرون کنی و بعد مربی جدید بیاوری تا ببینی خوب نتیجه می‌گیرد یا بد.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =