رانش زمین در این کشور فقیر و روستایی؛ بیش از ۲۰۰۰ نفر مدفون شدند

مرکز ملی بلایای طبیعی پاپوآ گینه نو امروز (دوشنبه) اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر حادثه رانش‌زمین گسترده در این کشور مدفون شده‌اند تاکنون به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده و این درحالیست که روز گذشته این تعداد ۶۷۰ تن گزارش شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، در همین حال، دولت این کشور رسماً تقاضای کمک‌های بین المللی برای دسترسی به مناطق حادثه دیده را داشته است زیرا دسترسی به این مناطق به دلیل بسته شدن جاده‌ها با مشکل روبرو شده است.

ایسنا نوشت: حادثه رانش زمین روز جمعه در شمال این کشور رخ داده است. تعدادی که اکنون اعلام شده بر اساس تخمین مقامات محلی از این حادثه است که طی روزهای اخیر در حال افزایش بوده است.

روز گذشته (یکشنبه) یک آژانس سازمان ملل تعداد قربانیان این حادثه را بیش از ۶۷۰ نفر اعلام کرده بود.

با این حال مرکز ملی بلایای طبیعی این کشور در نامه ای به سازمان ملل که امروز به طور علنی منتشر شد، شمار تلفات را بیش از ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده است. این رانش زمین همچنین باعث تخریب ساختمان‌ها و باغ‌های مواد غذایی شده است.

در این نامه آمده است که وضعیت ناپایدار است و خطر همچنان برای تیم‌های نجات و بازماندگان وجود دارد.

گفته می‌شود که حدود ۴۰۰۰ نفر در نزدیکی منطقه آسیب دیده زندگی می کردند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، با این حال، برآورد دقیق جمعیت محلی دشوار است زیرا آخرین سرشماری معتبر پاپوآ گینه نو در سال ۲۰۰۰ بوده است و بسیاری از مردم در روستاهای کوهستانی دورافتاده زندگی می کنند. این کشور اخیراً اعلام کرده است که سرشماری در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

فیلم‌های منتشر شدە درختان از جا کنده شدە، تل‌های خاک و مردم سراسیمە را نشان می‌دهد. خانەهای روستایی، زمین‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این منطقه بە شدت آسیب دیدە است.

در پی رانش زمین، نخست وزیر پاپوآ گینه نو بە ارتش فرمان دادە است بە یاری مردم بشتابد اما مقامات محلی می‌گویند تنها راه ارتباطی با مناطق آسیب‌دیدە مسیر هوایی است و تمامی راه‌های زمینی بستە شدەاند.

پاپوآ گینه نو جزو کشورهای مشترک المنافع و فقیر و روستایی است که در اقیانوس آرام و در همسایگی اندونزی و استرالیا قرار دارد. این کشور در زمره چندفرهنگی‌ترین کشورهای جهان قرار دارد و دارای زبان‌ها و فرهنگ‌ها و قبایل بسیار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =