لابی با شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابایت ریاست جمهوری ۱۴۰۳

ب️ا توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری، بدیهی است که رایزنی‌ها تا یکی، دو روز آینده پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گمانه‌زنی‌های انتخاباتی یک فهرست بلندبالا از نیروهای سیاسی را به عنوان نامزدهای ریاست جمهوری مطرح ساخته است. حال آنکه بسیاری از این نیروها هنوز تصمیم خود را برای کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری اعلام نکرده‌اند. چند نفری مثل پزشکیان صریحا گفته‌اند که خواهند آمد و برخی هم مثل علی مطهری و اعرافی روشن کرده‌اند که قصد کاندیداتوری ندارند. آخرین خبر درباره نامزدی چهره‌هایی مثل سعید جلیلی، محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی نیز حاکی از جدی بودن قصدشان است و خبر رسمی از سوی خودشان اعلام نشده است.

آنگونه که نامه نیوز روایت کرده، سایر نامزدهای احتمالی نیز به گفتن اینکه در حال بررسی و جمع‌بندی هستیم، اکتفا کرده‌اند. در این بین اما به نظر می‌رسد که برخی از این افراد برای اتخاذ تصمیم مهم خود منتظر پایان رایزنی‌هایشان با شورای نگهبان و اطمینان از تایید صلاحیت خود هستند!

ب️ا توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات، بدیهی است که رایزنی‌های مورد اشاره تا یکی، دو روز آینده پایان خواهد یافت. آنطور که سایت فردا ادعا کرده اما چند چهره اصلاح‌طلب و دو چهره راست سنتی در زمره افرادی هستند که کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود را موکول به مطلع شدن از نظر شورای نگهبان کرده‌اند.

این طور که معلوم است باید منتظر پایان لابی‌گری این گروه با شورای نگهبان و اتمام بررسی‌های سایر گزینه‌ها باشیم تا معلوم شود که کدام چهره‌ها به مصاف خواهند رفت. فعلا تعداد گزینه‌ها بسیار است اما آنطور که سایت فردا نوشته تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده فراتر از ۱۰ یا ۱۲ نفر نخواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912208

برچسب‌ها