رفع مشکلات کلی واحدهای صنعتی نقش بسزایی در افزایش اعتماد عمومی جامعه دارد

نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک‌ و نواحی صنعتی‌ شهرستان دامغان با حضور بازرس کل و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در سالن کسب و کار شهرک صنعتی دامغان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، در این نشست حجت الاسلام علی اکبر رشید زاده بازرس کل، محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان، یادگار احمدی مدیرکل صمت استان و حدود ۶۰ مدیر صنایع مستقر در شهرک صنعتی دامغان و نواحی صنعتی دیباج، صیدآباد و تویه دروار حضور دارند.

این نشست در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به منظور بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان مستقر در شهرستان دامغان شامل شهرک‌ صنعتی دامغان، صیدآباد، تویه‌دروار و دیباج برگزار شد.

در نشست بررسی مشکلات صنایع دامغان ،حجت‌الاسلام علی اکبر رشیدزاده بازرس کل استان سمنان با اشاره به لزوم حضور مسئولان در بین مردم، بیان کرد: دستگاه‌های متولی بخش صنعت تکریم ارباب رجوع و دیدار چهره به چهره با صنعتگران،تولیدکنندگان و کارآفرینان را مورد تاکید قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای مسئولان نظارتی سعی در گره گشایی از مشکلات مردم است، افزود: یکی از اهداف سفرهای استانی، تحقق شعار سال است و با وجود اینکه مهمترین وظیفه برای تحقق شعار سال برعهده دولت بوده و ما نقش پشتیبان را ایفا می‌کنیم اما بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب علاوه بر وظایف اصلی به میدان آمده و به دولت کمک می‌کنیم.

رشیدزاده تصریح کرد: اعتقاد ما براین است همه مسوولان باید به فرمان مقام معظم رهبری عمل کنند و در چارچوب قانون و با لحاظ پیوست تحلیلی مباحث را به نفع تولیدکنندگان و صنعتگران دنبال کنند.

بازرس کل استان سمنان تاکید کرد: مسوولان استانی و شهرستانی از صراحت لهجه صنعتگران در بیان دغدغه‌ها گلایمند نشوند و با سعه صدر با مسائل برخورد و آن‌ها در مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

وی به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی طبق قوانین پیش بینی شده خسارات ناشی از قطعی برق و گاز را به تولیدکنندگان و صنعتگران پرداخت کنند.

رشیدزاده به احصا مطالبات صنایع و بررسی با حضور مدیران واحدها، گفت: رفع مشکلات کلی واحدهای صنعتی نقش بسزایی در افزایش اعتماد عمومی جامعه دارد.

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه صنایع مشکلاتی نظیر تامین نیروی انسانی، ارز، تسهیلات و ... دارند، یادآور شد: صنعتگران نباید درگیر مسائلی همچون تامین روشنایی معابر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشند.

وی بیان کرد: در سازمان بازرسی استان سمنان یک دفتر ویژه حمایت از تولید تشکیل شده و مانند سنوات گدشته از واحدهای صنعتی بی‌شماری بازدید بعمل آمد.

رشیدزاده اظهارداشت: سازمان بازرسی استان سمنان به مشکلات حدود ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی ورود پیدا کرد و در حد توان مشکل این واحدها برطرف و همچنین مسائل برخی صنایع در خصوص مباحث نقدینگی رفع شد.

*** باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌ صنعتی استان سمنان:

پروژه عمرانی انتقال ۲۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب شهری به شهرک صنعتی دامغان در حال اجراست

باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌ صنعتی استان سمنان در این نشست با ارائه‌ آمار از شهرک و نواحی صنعتی‌ شهرستان دامغان، افزود: شهرک صنعتی ۵۶۳ هکتار، نواحی صنعتی دیباج ۳۰ هکتار، صیدآباد ۵۴ هکتار و تویه‌دروار ۴۵ هکتار ‍ اراضی در اختیار دارد.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۵۳ قرارداد حق انتفاع واگذاری اراضی با سرمایه‌گذاران در این مناطق منعقد شده است.

باقری تصریح کرد:با عقد قرارداد شرکت شهرک‌ها با شرکت آبفا، پروژه عمرانی انتقال ۲۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب شهری به شهرک صنعتی دامغان به‌منظور مصرف در بخش صنعت و آبیاری فضای سبز در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مساعدی بین مجموعه فرمانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

همچنین مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان گفت: دولت سیزدهم در حوزه مسکن، مناطق روستایی و بخش صنعت اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی افزود: حضور مدیران دستگاه های نظارتی و اجرایی استان در شهرستان دامغان به لحاظ خل و فصل مشکلات و مطالبات حائز اهمیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =