۳ اقدام مورد تاکید رئیس جمهور شهید برای اصفهان/پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست انتقال آب از عمان

معاون استاندار اصفهان با اشاره به سه اقدام و پروژه های مهم مورد تاکید رئیس جمهور شهید برای اصفهان گفت: توسعه صنعت گردشگری و صنایع وابسته از تأکیدات رئیس جمهور شهید، در سفر به اصفهان‌ بود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مهران زینلیان اظهار کرد: با حمایت‌های رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی، پروژه‌های تأمین آب اصفهان برای رفع یکی از مهم ترین مشکلات نصف جهان پس از خشک کردن زاینده رود به مرحله اجرایی درآمدند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های تأمین آب اصفهان در ۲۶ برنامه و پنج راهکار اساسی تعریف و تدوین شده است که تمامی راهکارها به تأیید رئیس جمهور شهید رسیده بودند و وی بر اجرای آنها تأکید داشت.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به انتقال آب از جنوب کشور به فلات مرکزی ایران افزود: پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان در شرایطی در دولت سیزدهم آغاز شد که برخی کارشناسان معتقد بودند بیش از ۱۱ سال به طول می‌انجامد اما از ابتدای دولت سیزدهم، با حمایت‌ های ویژه رئیس جمهور شهید، آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی توانستیم در فاز اول، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

کمک به رفع معضل آلودگی هوای اصفهان با اجرای پروژه‌ های آبی

وی با بیان اینکه از اهداف جدیت در اجرای پروژه‌های تأمین آب استان اصفهان کمک به معضل دیگر استان یعنی آلودگی هواست، تاکید کرد: در پروژه انتقال آب، ۲۴ پیمانکار از ساحل دریای عمان تا اصفهان مشغول فعالیت هستند.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به تعیین تکلیف کارخانه ریسباف پس از حدود دو دهه و احداث موزه منطقه ای اصفهان‌ تاکید کرد: پیشرفت صنعت گردشگری و صنایع وابسته از تأکیدات رئیس جمهور شهید، در سفر به اصفهان‌ بود.

وی تاکید کرد: در این راستا بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مرمت بافت‌های تاریخی در اصفهان توسط دولت سیزدهم تخصیص داده شد و مناطق نمونه گردشگری در استان اصفهان و در شهرستان های خوانسار، ورزنه، نطنز و سمیرم پس از سالها بلاتکلیفی،گره‌ گشایی و در مدار خدمت قرار گرفتند.

زینلیان به دغدغه‌های زیست محیطی رئیس جمهور شهید به ویژه آلودگی هوا تأکید و گفت: در راستای رفع دغدغه های رئیس جمهور شهید، تلاش کردیم برنامه‌های متعدد در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان برنامه ریزی کنیم.

کاهش ناترازی انرژی با احداث نیروگاه‌ های خورشیدی

وی ادامه داد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید انرژی پاک در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت تا ناترازی در حوزه انرژی به حداقل کاهش یابد.

وی با اشاره به تحقق هدف خارج کردن منابع آلاینده غیرمتحرک با بسته‌های تشویقی در دولت سیزدهم در راستای کاهش آلودگی ابراز کرد: در این خصوص اواخر سال گذشته ۴۷ کوره آجرپزی از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان خارج شد و برای مابقی صنایع کوچک آلاینده نیز بسته محیط زیستی تعریف شد تا آلایندگی خود را به حداقل کاهش دهند.

وی ادامه داد: تولید و توزیع سوخت استاندارد، تسهیل در اجرای پروژه خطوط قطار شهری اصفهان، اختصاص بیش از ۳۱۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری‌ های استان و الزام به نوسازی دستگاه‌ های حمل و نقل عمومی نیز از جمله مواردی است که با توجه به برنامه های دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به دفع پسماندهای پزشکی توسط زباله سوزهای صنعتی برای نخستین بار پس از انقلاب در اصفهان افزود: دفع پسماند پزشکی در تمامی بیمارستان‌های دولتی شهر اصفهان توسط زباله سوزهای صنعتی انجام و دفع پسماند پزشکی بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز از بهمن‌ ماه محقق خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =