دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز (دوشنبه) در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح، این حملات وحشیانه را جنایت جنگی خواند.

به گزارش خبرآنلاین، «جاسم محمد البدیوی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاهی در رفح و شهادت دستکم ۴۱ فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

البدیوی گفت که تداوم عملیات‌های وحشیانه اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه و رفح، جنایت جنگی و تأیید این موضوع است که نیروهای رژیم اشغالگر اعتنایی به قوانین، معاهدات بین‌المللی و سازمان‌ ملل و حقوق بشر ندارند و به جنایت‌های خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواستار اقدام «فوری» و «جدی» علیه جنگ در نوار غزه، ممانعت از اجرای عملیات‌های خطرناک نظامی رژیم اسرائیل و مؤاخذه مسئولان آن شد.

وی بر موضع ثابت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر حمایت از مساله فلسطین و ملت آن تأکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته (یکشنبه شب) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف، حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زند IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم در غم مظلومیت زنان و کودکان غزه ،همه مسلمین جهان بخصوص امت عربی را شریک خود می‌دانیم.. یا منتقم