سد بالاخانلو ۸۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: سد بالاخانلو در حال حاضر ۸۴.۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی در نیمه اول سال جاری آبگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در حاشیه بازدید از سد بالاخانلو که با هدف بررسی آخرین وضعیت و شرایط این سد انجام شد، اظهارکرد: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان، بهبود آبیاری ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست و تامین حق آبه محیط زیست بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث می باشد.

ستوده افزود: این سد در حال حاضر ۸۴.۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی در نیمه اول سال جاری آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه و بیان این موضوع که تامین بخشی از منابع مالی این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بوده، تصریح کرد: کل اعتبارات مورد نیاز این پروژه ۱۴۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که تاکنون ۵۱۰۰ میلیارد ریال منابع مالی به پروژه تزریق شده است.

وی افزود: انجام عملیات تکمیلی سرسره آبگیر، سرریز، اتاق کنترل و شیرآلات و نصب تجهیزات مکانیکال و ابزار دقیق از جمله اقدامات در دست اجراء برای آماده سازی پروژه جهت آبگیری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان یادآور شد: تخصیص به موقع اعتبارات، تملک اراضی و جابجایی ساکنین اراضی تملک شده تا قبل از شروع آبگیری سد از جمله چالش ها و مشکلات پیش روی پروژه هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =