تحلیل محمد مهاجری از فراکسیون‌های مجلس دوازدهم

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ساختار مجلس دوازدهم کاملا متفاوت از مجلس یازدهم است اکثریت آن مجلس اصولگرا بود و ۱۰ تا ۱۵ نفر از اصلاح طلبان حضور داشتند و مجلس دو فراکسیونی بود. اما مجلس دوازدهم دست کم سه فراکسیون خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفت‌وگو با انصاف نیوز با تحلیل ترکیب مجلس دوازدهم معتقد است که سه نگاه در این مجلس حضور دارند؛ نمایندگان نزدیک به محمدباقر قالیباف، پایداری‌ها و جریان تندرو، و همینطور نمایندگان جریان میانه‌روها.

در ادامه بخشی از گفتگوی محمد مهاجری با انصاف نیوز را می‌خوانید؛

ساختار مجلس دوازدهم کاملا متفاوت از مجلس یازدهم است اکثریت آن مجلس اصولگرا بود و ۱۰ تا ۱۵ نفر از اصلاح طلبان حضور داشتند و مجلس دو فراکسیونی بود. اما مجلس دوازدهم دست کم سه فراکسیون خواهد داشت. ممکن است در ظاهر فراکسیونی به نام انقلاب اسلامی ایجاد کنند و ۱۸۰ نفر هم در آن باشند اما بنا بر نگاه‌هایی که در مجلس وجود دارد سه گروه مجزا را شاهدیم. نگاه قالیباف (شانا و پایداری)، جریان تندتر نگاه بعدی است. البته پایداری‌هایی که این بار با قالیباف همراه بودند تقسیم می‌شوند و در مقاطع مختلف به سمتی خواهند رفت.

گروه سوم فراکسیونی متشکل از مستقلین اعتدالگرایان و اصلاح طلبان [فراکسیون میانه‌روها] است که بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در آن حضور دارند. این جریان سوم در مجلس دوازدهم نقش اول را بازی خواهند کرد. به تنهایی هیچکدام از آن دو جریان دیگر به نتیجه نخواهند رسید. با شنتاختی که از ترکیب مجلس دارم جناح اقلیت بسیار مفید و اثرگذار خواهد بود.

۲۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913276

برچسب‌ها