حقوق کارکنان وزارت بهداشت باید افزایش یابد یا نباید؟ دیگر وزارتخانه​ها چه؟ این برخلاف عدالت نیست؟

به گزارش خبرآنلاین، این​ها سوالاتی بود که در حین بررسی طرح یک‌فوریتی برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی، در صحن علنی مجلس مطرح شد. طرحی که سبب می​شد متناسب با قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق این کارکنان همچون حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه​ها افزایش یابد.
اگرچه برای عمل به قانون مدیریت خدمات کشوری، این طرح ارائه شده بود اما نمایندگان زیادی همچون غلامرضا مصباحی​مقدم و رضا عبدالهی، آن را تبعیض آمیز خواندهو با تاکید بر بار مالی زیادی که به دولت تحمیل می کند، معتقد بودند که چنین مصوبه​ای بر خلاف عدالت است و دیگر دستگاه​ها از جمله وزارت آموزش و پروش نیز آن را طلب خواهند کرد.
رئیس مجلس در پاسخ به این اخطارها گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که بار مالی اجرای این طرح را در سال جاری پرداخت می‌کند و سال بعد هم در بودجه بار مالی آن لحاظ می‌شود‌ لذا بنده این اخطار را وارد نمی‌دانم.
ام نمایندگان معترض می​گفتند که وزارت بهداشت فقط برای یک ماه توان پرداخت این حقوق را دارد نه بیشتر و نباید نه برای کارکنان این وزارتخانه و نه برای دیگر کارکنان دولت، ایجاد توقع کرد. رئیس کمیسیون برنامهو بودجه که میگفت این هزینه معادل 30 درصد بودجه عمرانی کشور است، افزود: بهتر است یک باره همه بودجه را برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت اختصاص داده و فعالیت‌های عمرانی را در کشور تعطیل کنیم!
اما جواد زمانی سخنگوی کمیسیون اجتماعی معتقد بود که چنین نیست و بی​عدالتی آن چیزی است که در حال حاضر رخ می دهد و پرسنل وزارت بهداشت کمتر از دیگر کارکنان حقوق می​گیرند.
او با اشاره به چهره بشاش وزیر بهداشت در جلسه علنی امروز اعلام کرد که دولت موافق این طرح است. اما پس از آنکه مرادی مدیرعامل سازمان هدفمند کردن یارانه​ها به دلیل ایجاد تشنج از مجلس اخراج شد، دیگر نمایندگان دولت نیز جلسه را ترک کردند. البته دقایقی بعد خانم وزیر بازگشت و معاون پارلمانی​اش را برای دفاع از این طرح پشت تریبون فرستاد.
علی رغم استقبال زیاد دولت از این طرح، نمایندگان به آن رای ندادند! به این ترتیب کارکنان وزارت بهداشت منتظر اضافه حقوق نباید باشند.
/2945
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    10 1
    آقایان مجلسی که مشکل مالی ندارند پس نیازی نیست سایر کارکنان دولت حقوقشان اضافه بشه........
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    14 0
    ای خدا اخه مگر وزارت علوم افزایش 35 درصدی نداشت ؟؟؟ مگر اداره ثبت افزایش حقوق ندادشت ؟؟؟ بی عدالتی میشه ؟ مگر من با کارشناسی ارشد 500هزارتومان میگیرم عدالته؟ مگر معلم با کارشناسی ارشد بیش از 700هزارتومان نمیگیره؟؟؟؟ این مجلسی ها برای خودشان حقوق میلیونی و مادام العمری گذاشتند برای افزایش 120هزارتومانی حقوق ما دارند اینقدر بحث میکنند خدا نگذره از کسی که بی عدالتی میکنه ما توی وزارت بهداشت فقط میخواهیم حقوق برابری با بقیه کارمندان داشته باشیم تو را خدا کارمندان بهداشت تلاش کنند یه اتحادیه و تشکلی برای پیگیری مطالباتشان درست کنند
    • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      1 2
      نمیدونم چرا هرکی ازهرجا کم میاره میاد سراغ معلما کی گفته معلمها انقدر حقوق میگیرن ؟ چرا از چیزیکه نمیدونی حرف میزنی؟ من یه معلمم با مدرک لیسانس با 16 سال سابقه بدون هیچ قسط و بدهی که مستقیم از حقوقم کم بشه دریافتیم 480000 تومنه میخوای حق خودت رو بگیری چرا از دیگران استفاده ی ابزاری میکنی؟
  • مردم IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    19 0
    گلی به گوشه جمال نمایندگان عدالت محور ما در مجلس شورای اسلامی!آیا کمتر بودن حقوق پرسنل وزارت بهداشت عدالت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهداشتی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    13 1
    اخرین خبر رد شدن طرح از سوی نمایندگان بود که تمامی سایت ها گزارش دادن ، خدا از نمایندگانی که باعث رد طرح شدند نگذره مگر وزارت علوم 35درصد افزایش داد اتفاقی افتاد مگر اداره ثبت اسناد افزایش حقوق داشت خبری شد چرا مجلسی ها این کار را با ما کردند؟؟؟؟؟؟؟ مگر یک معلم با مدرک کارشناسی کمتر از 600 هزار و با مدرک ارشد کمتر از 700 هزار تومان میگیره اما مجلسی های .....بدونند اینجا توی وزارت بهداشت بخش اموزش کارشناس 400 و ارشد با مدرک مرتبط حداکثر 540هزار تومان دریافتی دارند این بی عدالتی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا ازتون نگذره بهداشتی ها تو را خدا یک اتحادیه یا تشکلی درست کنید برای پیگیری در خواستها و گرنه کسی به ما فکری نمیکنه
  • نامدار IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 6
    بیچاره معلمان ، که بالاترین تحصیلات ، دارند اما کمترین حقوق را می گیرند ، راستی می دانید معلمان اضافه کاری ماهانه ، طرح کارانه ، حق شیفیت ندارند ندارند ندارند .فقط دریافتی آنان حقوق ثابت است . در صورتی که سایر کارکنان دولت وکارمندان انواع مزایا را دارند . از جمله کارکنان وزارت بهداشت ، آیا می دانید معلمان دارای تحصیلات دکتری وفوق لیسانس به اندازه یک نفر دیپلمه سایر سازمان ها حقوق در یافت می کنند ، نمایند ه های محترم مجلس می دانند آیا می دانند نمی دانند نمی دانند .
    • بدون نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      5 1
      من با مدرک ارشد توی وزارت بهداشت حاضرم با هر معلمی جا به جا بشم یه داوطلب میخوام یالا
  • ehsan IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    17 0
    به نظر كاركنان دانشگاه علوم پزشكي كه از ساير كارمندان كار شان به خصوص پرستاران شاغل در اين وزارتخانه كه از حقوق و مزاياي كمتري بهرهمند هستند واز تعطيلات تابستاني وزمستاني و عيد وبين تعطيلين وتعطيلات قبل از امتحانات و....... محروم هستندو در هفته 44 ساعت كار ميكنند وفقط يك ماه در سال مرخصي دارند ودر هواي بسيارسرد 28 درجه زير صفر وگرماي بلاي 40 درجه ودر هواي الوده ودر هر شرايط سختي كه ديگران تعيطل ميشوند اين قشر ميبايست در سر كار خود حاضر باشند ان وقت در روزي كه نماينده ها ميخواهند در مورد حق جذب راي گيري نمايند دعوا بين نماينده دولت ونماينده فريمان باعث ميشود اين طرح كه پس مدتها بحث وبررسي در كميسيونهاي مختلف امروز در مجلس مطرح گردد اين طرح درسايه اين دعوي بصورتي سطحي بررسي و رد گرد
    • reza IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
      10 2
      باسلام خدمت نماينده گان ايا ميدانيد پرستاري يكي شغلهاي سخت وزيان اور است ايا ميدانيد در كشور ما كه همه دنبال شغل دولتي هستند ولي در استخدامي پزستاران حتي افراد مورد نياز هم ثبت نام نكردن ايا ميدانيد اموزش وپرورش حقوقش از پرستاران بيشتر است وفقط كمتر 110 روز در سال كار ميكنند ايا ميدانيد نظام هماهنگ هنوز در دانشگاه اجرا نشده واموزش وپرورش يكسا ل است كه مراحل خبره وعالي را اجرا كردندايا ميدانيد پرستاران طبق قانون مشاغل سخت با 25 سل باز نشسته شوند ولي بدليل كمبود نيرو فقط براي افراد خاصي اجرا ميشود
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    14 0
    از کم کاریه وزیر عزیزمونه وزارت علوم یک سال افزایش حقوق داره اما وزارت بهداشت با این تورم و گرانی کمترین حقوق را کارمندانش دریافت می کنند چرا ؟ چون تشکلی نداریم که پیگیری کنه چون وزیری نداریم که دلسوزی کنه چون هیئت امناهایی داریم که تماما هیئت علمی و حقوق دریافتی بالای 4 میلیون دارند چون مجلسی داریم که ................. اخه چرا همه ادارات افزایش حقوق داشتند نوبت وزارت علوم رسید یه دفعه همه چیز بهم ریخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
      1 0
      وقتی همه کادر مدیریتی یک وزارت خونه و دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهاش هیئت علمی هستند؛ و حقوق های آنچنانی میلیونی می گیرند، به نظرتون کی باید جواب کارمنداش رو بده؟ خیلی هاشون اصلا نمی دونند و براشون مهم هم نیست که کارمندی که زیر دستشون کار می کنه داره 300-400 تومن حقوق می گیره. خیلی از هیئت علمی های دانشگده ها فوق لیسانس هستند و دارند 3 میلیون حقوق می گیرند در حالی که کارمندای فوق لیسانس همون دانشکده ها فیش حقوقی مضحکی دارند؛ 500 تومن در مقابل 3 میلیون. اگه خانم وزیر جنم داشت این وضع رو درست می کرد نه این که طرح توی مجلس با شکایت چند تا نماینده فقط به خاطر آموزش پرورشی ها رد بشه. خوب حقوق آنها را هم درست کنید؛ چرا می زنید چشم ما را گور می کنید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    8 0
    با سلام وزارت بهداشتی ها لطفا یه صفحه ، سایت یا تشکلی راه اندازی کنید تا حالا که وزیرمون بیخیاله و هیئت امنا داره برای خودش قانون میذاره ( مثل مجلسی ها ) ما بعضی از مطالباتمون را پیگیری کنیم 1 - افزایش حقوقی که چند ساله قولش داده شده اما به وزارت علومی ها رسید 2 - پیگیری تعطیلی عید ( هفته دوم عید ) و یک ماه تابستون ( مرداد ماه ) که باز وزارت علوم این کار را میکنه واقعا مشخص نیست توی روزهای تعطیل گفته شده که دانشجویی نیست و کاری نیست چرا کارمند باید سر کار حاضر بشه خواهشا عزیزان پیگیری کنید
  • وزارت بهداشت IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    7 0
    اخرین خبر رد شدن طرح از سوی نمایندگان بود که تمامی سایت ها گزارش دادن ، خدا از نمایندگانی که باعث رد طرح شدند نگذره مگر وزارت علوم 35درصد افزایش داد اتفاقی افتاد مگر اداره ثبت اسناد افزایش حقوق داشت خبری شد چرا مجلسی ها این کار را با ما کردند؟؟؟؟؟؟؟ مگر یک معلم با مدرک کارشناسی کمتر از 600 هزار و با مدرک ارشد کمتر از 700 هزار تومان میگیره اما مجلسی های .....بدونند اینجا توی وزارت بهداشت بخش اموزش کارشناس 400 و ارشد با مدرک مرتبط حداکثر 540هزار تومان دریافتی دارند این بی عدالتی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا ازتون نگذره بهداشتی ها تو را خدا یک اتحادیه یا تشکلی درست کنید برای پیگیری در خواستها و گرنه کسی به ما فکری نمیکنه
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    5 0
    كاركنان وزارت اموزش و پرورش وقتي به حق خود رسيدند كه وزير با انان همراهي كردو در تلوزيون اعلام كردكاري نكنيد كه معلمان اعتصاب كنند ولي خانم وزير ما و ساير مسعولين كه حقوق انچناني ميگيرند نبايد و نميدانند كه گراني بااين حقوق چيست نميگويند معلمان سه ماه تابستان -15روز عيد - باد - باران و.....تعطيل هستند ولي ما اماده باش
  • جانباز ورزمند IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    6 0
    آقایان عبدالهی ومصباحی مقدم اگرواقعا از عدالت دم میزنند وزارت علوم از یکسال پیش تاکنون از این مزایای بهرمند شده اند واقعا با حقوق ومزایای ماهیانه 600هزارتومان پرسنل وزارت بهداشت چگونه زندگی را باید تامین کرد کرایه خانه وفرزند دانشجو ؟؟؟؟؟؟؟؟خدا یا تورا قسم میدهم از سر تقصیر اینها بخاطر این همه تبعیض نگذرد مگر شما مسلمان نیستید فقط دعا میکنم آقا امام زمان حق مارا ازشما بگیرد
  • محمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    4 0
    مطمئن باشید این بی عدالتی باعث دلسرد شدن قشر زحمتکش ومحروم پرستار شده وضررش دامنگیر بیماران هم میشود مطمئن باشید.
  • جراح IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    1 0
    من ته کارشناس نه دارای رتبه ارشدنه دکتر بلکه با4سال تحصیلات وکشیک وجان کندن های اضافی دیگر مثلافوق دکترادارم. جراحم .باحدود30سال سابقه خدمت 700 تومان حقوق دارم.وافراد عادی باورنمیکنند وشایدحق هم دارندوهمکاروهم رشته من که استخدام دانشگاه شده حقوقش3000000تومان است.هردوبازنشسته ایم وظاهراهمقطار!بیشترازاوکشیک داده ام کارانه هاکه اصلاقابل مقایسه نبودند مسافرت های علمی خارجی وداخلی روی سینی نقره ای هم نداشته ام تحصیلات دانشگاهی بچه هایم هم ازرانت های انچنانی بی بهره که بهتراست بگذریم حالااین تفاوت حقوق راچگونه توجیه میکنید؟
  • مردم IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 0
    آقایانعدالت محور مجلس نشین زمانی که وزارت علوم حق جذب رو دادن کجای مجلس تشریف داشتند؟؟اصلاً سرکارشون بودن؟؟ یا شایدم هر چی عدالته واسه وزارت بهداشته؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    1 0
    آقايان مجلسي با حقوق ميليوني بايد ندونند كه كارمندهاي وزارت بهداشت چطور زندگي شونو ميگذروند .
  • سحر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 2
    با سلام لطفا يه نگاهي هم به وضعيت كاركنان مسكن و شهرسازي شهرستانها بيندازيد توي اداره بنده با مدرك دكتري و 4 سال سابقه 550 هزار تومن حقوق و 70-80 هزار هم اضافه كاري مي گيرم و از مزاياي ديگر هم هيچ خبري نيست در حالي كه خواهر بنده با مدرك فوق ديپلم و با سابقه 5 سال در وزارت بهداشت خيلي بيشتر از اينجانب حقوق و مزايا دريافت مي كند ولي نمي دونم چرا كسي از اين وزارت گله مند نيست و همه قانع هستند !!!!!!
  • کارمند IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    اگر خانم وزیر نمی تواند از حقوق کارکنانش دفاع کند؛ پس بهتر است بی خیال دانشگاه های علوم پزشکی شود و بگذارد ما هم وزارت علومی شویم. آقایان مجلسی هم که خیلی هایشان موافق وزارت علومی شدن دانشگاه ها هستند.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 1
    متاسفانه تنها كاركنان وزارت بهداشت نيستند بلكه كاركنان و كارشناسان غير هيات علمي سازمان تحقيقات كشاورزي و مراكز تابعه هم از اين بي عدالتي رنجر مي برند اميدواريم تا دير نشده مسئولين فكري به حال اين تبعيض ها و فاصله طبقاتي ايجاد شده بكنند كه فرداها دير نشود