بانک مرکزی، موسسات پولی غیربانکی را به انجام تکالیف مقرر در دستورالعمل های مبارزه با پولشویی ملزم کرد.

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بانک مرکزی طی بخشنامه ای" دستورالعمل های مبارزه با پولشویی در ‌موسسات اعتباری "‌ را جهت اجرا به شرکت های لیزینگ و صندوق های قرض الحسنه ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: در اجرای موثر تکالیف مقرر در قانون مبارزه با پولشویی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن مصوب وزیران عضو کارگروه تصویب آیین نامه های مربوط به قانون مبارزه با پولشویی ، دستورالعمل مبارزه با پولشویی در موسسات اعتباری طی بخشنامه شماره 41478/90 مورخ 26/02/1390 به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.
از آنجا که دستورالعمل‌های مذکور ، ناظر بر فعالیت موسسات پولی غیربانکی نیز‌ می باشند، لذا مقتضی است موسسات یاد شده ضمن اجرای تکالیف مقرر در این دستورالعمل ، بر حسن اجرای دقیق آن نظارت نمایند.
دستورالعمل های مذکور در پایگاه اطلاع رسانی این بانک به نشانی http://www.cbi.ir/page/8732.aspx بخش مبارزه با پولشویی قابل دسترس است.
 

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاقل NL ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    4 0
    شک نکنید بانک مرکزی بدنبال سهم خواهی از بانکهای خصوصی میباشد! اگه راست میگه اول وضع خود بانک مرکزی و بانکهای دولتی رو سر و سامان بدهد سپس ادعای قداست کند.فعلا که وضع خود بانکهای دولتی قر و قاطیه حسابی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    4 0
    تازه می خواهید آغاز کنید!؟ آقایون بانک مرکزی شما دیگه کی هستید! این همه دارند در سازمان ملل و سازمان های بین المللی ما را به پولشویی متهم می کنند و هر روز داریم یه جور هزینه سوء استفاده های یه عده را می دهیم حالا تازه می خواهید مبارزه با پول شویی را شروع کنید؟!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 1
    صبرتون ما ار کشته . ماشالله از حضرت ایوب هم بیشتر صبر دارید؟ اگه این صندوق های قرض الحسنه یا تحت هر عنوان دیگر هر جای دیگه دنیا بودند تا حالا چندین برابر این پول های که درآورده اند بخاطر تخلفاتشان جریمه می شدند.