مروری بر حوادث ایران در شنبه 10 دی 1390

کریسمس خونین چگونه رقم خورد؟

روزنامه همشهری نوشت: با گذشت یک هفته از جنایت هولناک مرد ایرانی در شب کریسمس، خانواده قربانیان جزئیات تازه‌ای از این حادثه هولناک را بیان کردند.
صبح یکشنبه هفته گذشته، ماموران پلیس شهر گریپ‌واین، در ایالت تگزاس آمریکا تماس مشکوکی دریافت کردند و راهی آپارتمانی شدند که تماس مشکوک از آنجا برقرار شده بود. ماموران هرچه زنگ آپارتمان را زدند، کسی جوابی نداد و به همین دلیل با شکستن در آپارتمان وارد آنجا شدند. آنها به محض ورود به اتاق نشیمن، با اجساد غرق خون 4 زن و 3‌مرد روبه‌رو شدند که به ضرب گلوله از پای درآمده بودند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که قربانیان هنگام باز کردن هدایای کریسمس کشته شده‌اند و قاتل کسی نیست جز مردی که لباس بابانوئل به تن داشته و وارد میهمانی شده است. این مرد با استفاده از 2‌تپانچه که زیر لباسش پنهان کرده‌بود، ساکنان خانه را به قتل رسانده و سپس با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرده بود. وقتی خبر این جنایت هولناک به رسانه‌ها رسید، جزئیات تازه‌ای از حادثه فاش شد. بررسی‌های پلیس حاکی از آن بود که تمامی مقتولان ایرانی بوده و با هم نسبت فامیلی داشته‌اند. قاتل نیز فردی به اسم عزیز بوده که دست به این جنایت زده بود. اما عزیزچه کسی بود و چرا دست به چنین جنایتی زده بود؟
برای یافتن پاسخ این سؤال راهی شهرستان شهرضا در استان اصفهان شدیم. جایی که اقوام و بستگان قربانیان در آنجا زندگی می‌کنند و این روزها در حال برگزاری مراسم عزاداری برای اقوامشان هستند.
یکی از بستگان قربانیان می‌گوید: کسانی که در این حادثه کشته شدند، همه با هم فامیل بودند. یکی از آنها محمدحسین بود که همراه همسر و تنها دخترش در این حادثه به قتل رسیدند. محمد حسین 30‌سال پیش، پس از اینکه لیسانس زبان گرفت و با دخترخاله‌‌اش به نام زهره ازدواج کرد، راهی آمریکا شد. او در شهر گریپ‌واین ساکن شد و سال‌ها بعد توانست یک مزرعه و یک مجموعه تفریحی در آنجا خریداری کند. مدتی پس از مهاجرت محمدحسین به آمریکا، باجناق او به اسم عزیز (عامل جنایت) نیز همراه همسرش راهی آنجا شدند و محمدحسین به آنها کمک کرد که زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز کنند.
او ادامه می‌دهد: عزیز که در این سال‌ها در کار ساخت و ساز آپارتمان بود، مدتی قبل ورشکست شد و با همسرش به نام نسرین اختلاف پیدا کرد. این اختلاف باعث شد که آنها فروردین امسال از هم جدا شوند. وضع مالی عزیز اصلا خوب نبود و او در آپارتمانی که محمدحسین برایش تهیه کرده بود، زندگی می‌کرد تا اینکه شب کریسمس، محمدحسین در مجموعه تفریحی خود مراسمی برگزار کرد که علاوه بر اقوام و خانواده‌اش، تعدادی از مردم شهر نیز در آنجا حضور داشتند. قرار بود صبح روز بعد، یعنی یکشنبه، با پایان یافتن این جشن، همگی برای خوردن صبحانه به خانه نسرین (همسر عزیز) بروند. عزیز هم به خاطر اینکه تنها نباشد، در این میهمانی خانوادگی دعوت بود و آن روز لباس بابانوئل به تن کرده بود.


چند ساعت بعد در حالی که محمدحسین به همراه همسر و تنها دخترش به خانه نسرین رفته بودند، باز کردن هدایا شروع شد اما در همین هنگام عزیز که در خانه حضور داشت و 2 قبضه تپانچه زیر لباسش مخفی کرده بود، شروع به تیراندازی کرد. او ابتدا همسر سابقش را به همراه دختر و پسر 19 و 15 ساله‌‌اش به قتل رساند و بعد به محمدحسین و همسر و دختر 19‌ساله او که دانشجوی پزشکی بود شلیک کرد. او پس از به قتل رساندن 6 نفر، گوشی تلفن را برداشت و با پلیس تماس گرفت اما پشت گوشی چیزی نگفت. سپس با شلیک یک گلوله به سرش به زندگی خود نیز پایان داد.
وی می‌گوید: وقتی پلیس تگزاس از این جنایت با خبر شد، با یکی از اقوام ما تماس گرفت و به این ترتیب بود که ما از مرگ پسرخاله‌ام محمدحسین و بقیه بستگانمان باخبر شدیم. حالا هم با اینکه اجساد قربانیان در محل زندگی‌شان دفن شده اما در حال برگزاری مراسم ختم برای آنها هستیم.

 

 

جوان 30ساله پس از خودزنی به امدادگران اورژانس حمله کرد

روزنامه خراسان نوشت: جوان 30ساله ای که به دنبال مشکلات خانوادگی اقدام به خودزنی کرده بود، به امدادگران اورژانس مشهد نیز حمله و آنان را مجروح کرد.
در ساعت 3:42 بامداد روز جمعه به دنبال اعلام خانمی مبنی بر مجروح شدن جوانی در منزل مسکونی اش، بلافاصله امدادگران اورژانس به محل وقوع حادثه در خیابان سروش مشهد اعزام شدند. پرسنل اورژانس با راهنمایی مادر این جوان وارد منزل مسکونی ویلایی شدند و مشاهده کردند وی اقدام به خودزنی کرده و خود را با چاقو از ناحیه دست و گردن مجروح کرده است. نامبرده به محض مشاهده پرسنل اورژانس به سمت آنان حمله ور شده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده است که در این حادثه نیز یکی از تکنسین های اورژانس از ناحیه سر، دندان و لب فوقانی دچار جراحت و تروما و همکار دیگر وی نیز از ناحیه انگشت دست مجروح شد. به دنبال این حادثه امدادگران اورژانس موضوع را با پلیس در میان گذاشتند و پرسنل مجروح اورژانس به همراه فردی که اقدام به خودزنی و ضرب و جرح کرده بود در معیت پلیس برای مداوا به بیمارستان فارابی مشهد انتقال داده شدند.

 

 

فرزندان مقتول داماد جنایتکار را بخشیدند

روزنامه همشهری نوشت: داماد عصبانی که در جریان اختلاف با برادر همسرش، مادر او را به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.
حادثه 19 اسفند ماه سال85 اتفاق افتاد. آن روز وقتی ماموران کلانتری 161 ابوذر در جریان درگیری خونینی در این منطقه قرار گرفتند راهی محل حادثه شدند. شواهد حکایت از این داشت که زن 65 ساله‌ای به نام پری بر اثر اصابت ضربه به سرش مجروح شده و به کمارفته است. وی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و زن سالخورده جان باخت.
ماموران در تحقیقات انجام شده دریافتند که مقتول در روز حادثه میهمان پسرش بوده اما داماد وی نیز به خاطر اختلافاتی که از قبل با خانواده همسرش داشت، به آنجا رفته بود تا به این اختلافات پایان دهد. وقتی داماد عصبانی به مقابل خانه رسیده بود، مقتول با دیدن وی قصد داشت مانع ورودش به خانه شود که وی با شیشه نوشابه ضربه‌ای به سر زن سالخورده زده و باعث مرگ او شده بود.
با روشن شدن این حقیقت، داماد جنایتکار بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل مادرزنش اعتراف کرد. او گفت: با برادرزنم اختلافات شدیدی داشتم. وقتی به خانه او رفتم تا با وی صحبت کنم، مادرزنم هم آنجا بود و اجازه نداد من وارد خانه شوم. من هم عصبانی شدم و از مغازه کناری یک شیشه نوشابه برداشتم و به سر مادرزنم کوبیدم اما اصلا قصد کشتن او را نداشتم.
متهم مدتی بعد، وقتی در شعبه74 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت، منکر اتهام قتل شد و گفت: من در آن لحظه خیلی عصبانی بودم و اتهام قتل عمد را قبول ندارم. من با شیشه نوشابه به در و دیوار می‌کوبیدم و نمی‌دانم چطور شد که آن ضربه به سر مادرزنم خورد. پس از چند جلسه رسیدگی به پرونده، متهم از اتهام قتل عمد تبرئه شد و پرونده با اعتراض خانواده قربانی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان نیز حکم را نقض کردند و متهم بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در جلسه دادگاه، 5 فرزند قربانی از خون مادرشان گذشتند و رضایت دادند اما 2 پسر او اصرار بر قصاص دامادشان داشتند. در پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه رأی به قصاص متهم دادند و این رأی به تأیید قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
در حالی‌که متهم در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفته بود، صبح چهارشنبه هفته گذشته 2 پسر قربانی که در جلسه دادگاه خواستار قصاص دامادش بودند به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی رفتند و در برابر قاضی جمشیدی، رئیس شعبه، رضایت خود را اعلام کردند. آنها گفتند که به خاطر رضای خدا و به خاطر فرزندان خواهرشان از قصاص دامادشان می‌گذرند و با اعلام رضایت آنها، مرد اعدامی از مجازات مرگ رهایی یافت و قرار است به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

 

 

سقوط پژو 206 به دره 2 کشته و 3 مجروح بر جا گذاشت

روزنامه خراسان نوشت: با سقوط یک دستگاه خودرو پژو206 به دره ای در اطراف مشهد 2سرنشین آن کشته و 3 تن دیگر به شدت مجروح شدند.
در ساعت 2دقیقه بامداد روز پنج شنبه گذشته تعدادی از شهروندان در تماس با سامانه 125 آتش نشانی حادثه سقوط یک دستگاه خودرو 206 را اطلاع دادند. به محض اعلام این خبر، گروهی از امدادگران ایستگاه 9 (شهدای آتش نشانی) به محل حادثه واقع در 15کیلومتری شهر مشهد اعزام شدند. سیدمحمد رجایی، سرپرست ایستگاه 9 گفت: امدادگران با حضور در محل حادثه در جاده سد کارده و در حوالی معدن سنگ مشاهده کردند که خودرو به دلایلی از جاده منحرف شده و به عمق 20متری دره سقوط کرده است بنابراین آنان با همکاری یکی از کارگران سنگ معدن که در آن حوالی مشغول به کار بود، با استفاده از تجهیزات ویژه 3 سرنشین این خودرو را که 2 زن و یک مرد بودند در حالی که داخل خودرو حبس شده بودند، زنده بیرون کشیدند و آنان را تحویل تکنسین های اورژانس مشهد که به موقع در محل حادثه حضور یافته بودند، دادند. وی افزود: مجروحان از ناحیه دست، پا و سر دچار شکستگی شده بودند که برای مداوا به بیمارستان امدادی شهیدکامیاب اعزام شدند. رجایی افزود: متاسفانه دو سرنشین دیگر این خودرو که یک مرد 28ساله و یک زن 23ساله بودند بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند. وی افزود: راننده خودرو206 نیز جزو مجروحان است و تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه دلخراش آغاز شد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =