احمدی مقدم: در تمامی دنیا، پلیس جرایم مالی همه حساب‌ها را رصد می‌کند، اگر این اتفاق در داخل کشور اتفاق افتاده بود اختلاس‌اخیر صورت نمی‌گرفت.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح شنبه در همایش سراسری بررسی روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرضه مبارزه با قاچاق و کالا با بیان اینکه نگاه سنتی به قاچاق و مبارزه و ایجاد اقدامات مقابله‌ای و سلبی در مرزها وجود دارد، افزود: برخی تصور می‌کنند که اگر دیواری به دور کشور کشیده شود دیگر مقوله‌ قاچاق تمام می‌شود اما باید گفت که قاچاق برگرفته از نیاز اقتصادی مردم است و تا به ریشه و علل اقتصادی آن توجه نشود ممکن نیست که بتوانیم مبارزه قاطع و ثمربخشی در حوزه مبارزه با قاچاق داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پدیده قاچاق به عنوان یک مجموعه اقتصادی باید شناخته شود، گفت: اگر راهبرد جامع و بلندمدت در امر مبارزه با قاچاق اتخاذ نشود موفقیتی در این راه به دست نمی‌آید.
فرمانده ناجا با بیان اینکه مهمترین سند در امر برخورد با پدیده قاچاق قانون است به 70 سالگی این قانون اشاره کرد و گفت: در گذشته مفهوم مرز و مبادلات مرزی بسیار متفاوت بوده است و باید گفت که این قانون کارآمدی ندارد.
 تمرکز پلیس در مبارزه با مشروبات الکلی، سلاح، لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز است
احمدی‌مقدم در ادامه گفت: در 9 ماهه سال جاری ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه از سوی پلیس 750 میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین با بیان اینکه تمرکز پلیس بر بررسی پرونده‌های بالای یکصدمیلیون تومان است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 700 پرونده بالای صدمیلیون تومان تشکیل شده است.
به گفته وی تمرکز پلیس در مبارزه با قاچاق کالا در بحث کالاهای ممنوعه از جمله مشروبات الکلی، سلاح، لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز است.
 اگر پلیس همه حساب‌ها را رصد می‌کرد، اختلاس‌اخیر صورت نمی‌گرفت
فرمانده ناجا ضمن اعلام آمادگی ایجاد پلیس جرایم اقتصادی یا بانکی مستقر در بانک مرکزی گفت: پلیس آمادگی آن را دارد که برای جرایم اقتصادی، مالیاتی و بانکی پلیسی متخصص ایجاد کند.
وی با بیان اینکه در تمامی دنیا، پلیس جرایم مالی همه حساب‌ها را رصد می‌کند، گفت: اگر این اتفاق در داخل کشور اتفاق افتاده بود اختلاس‌اخیر صورت نمی‌گرفت.
وی افزود: پلیس همچنین آمادگی ایجاد پلیس تخصصی گمرک را نیز دارد که در کنار عزیزانمان در گمرک کشور به انجام وظیفه بپردازد. فرمانده ناجا با بیان اینکه برای تشکیل این پلیس پولی هم نمی‌گیریم، گفت: استخدام این افراد نیز از سوی پلیس انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این مساله بسیار مهمی است که لطمه حیثیتی به نظام وارد می‌کند، گفت: اختلاس‌های بانکی و باندی سبب سلب اعتماد شده است.
احمدی‌مقدم در پایان با بیان اینکه باید خلاء‌های موجود در سیستم کشور پر شود، ‌گفت: اگر این خلاءها را پر نکنیم، ضربات دیگری را شاهد خواهیم بود.
 4545
 
 
 
 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 0
    نمك ونمكدان راباهم بردند أقاي احمدي مقدم