قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از انعقاد تفاهم نامه با بانک ملی به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای انرژی بر خبر داد.

حسین مدرس خیابانی  افزود: درانتظار پرداخت مابه التفاوت سود از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به بانک ملی هستیم تا عملیات اجرایی پرداخت تسهیلات آغاز شود .

وی با اشاره مراسم روز ملی اصناف و مصوبات نشست اصناف با رییس جمهور، در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن بسته های حمایتی گفت: به دنبال آزاد سازی یارانه حامل های انرژی مقرر شد تا 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ بهره 5 الی 7 درصد طی یک دوره بازپرداخت 2 الی 3 ساله با حداقل وثایق و ضمانت نامه ها به واحدهای انرژی بر اختصاص یابد .

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با بانک ملی به منظور آغاز پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی انرژی بر خبر داد و افزود : منتظر پرداخت مابه التفاوت سود از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به بانک ملی هستیم .

قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی با اعلام اینکه به محض وصول مابه التفاوت عملیات اجرایی پرداخت تسهیلات آغاز می شود، ادامه داد : سازمان هدفمندی یارانه ها قول داده است که ظرف دو هفته آینده مابه التفاوت را پرداخت کند.

وی فعالیت 400 هزار واحد تولیدی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه حدود 25 درصد از این واحدها در رسته واحدهای انرژی بر قرار دارد، ابراز امیدواری کرد:عملیات پرداخت بسته حمایتی اصناف در سال 90 اجرایی شود .

مدرس خیابانی در بخش دیگری ازسخنان خود اظهار داشت : بر اساس یکی از مصوبات مراسم روز ملی اصناف 400 میلیارد تومان تسهیلات ترجیهی با بهره کم به منظور تجهیز فروشگاه های صنفی به دستگاه های POS اختصاص یابد که هم اکنون درصدد هماهنگی با بانک ها برای تحقق این مهم هستیم ولی تا کنون توفیق چندانی در این مورد حاصل نشده است .

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =