بر اساس گفته های رییس سازمان توسعه تجارت سیاست های اخیر بانک مرکزی درباره نرخ ارز بررسی خواهد شد

"حمید صافدل " با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری درباره نرخ ارز باید براساس حمایت از صادرات و تولید ملی شکل گیرد ، در خصوص سیاست های اخیر بانک مرکزی گفت : با توجه به اهمیت این مهم دراقتصاد کشور اثرات آن بر رشد تولید و صادرات توسط کارشناسان رصد می شود و بررسی ها به بانک مرکزی اعلام می شود .
وی در پاسخ به این  پرسش که سیاست سازمان توسعه در باره نرخ ارز چیست ؟ گفت: هر روشی که موجب رونق تولید ملی و چابک سازی تجارت شود مورد تایید ما بوده و از آن حمایت خواهیم کرد .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت یکی از این روش‌ها برای محدود کردن واردات کالاهای لوکس، تغییرات تعرفه‌ای دانست و افزود : بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت با دو سیاست تغییرات تعرفه‌ای و تغییر روش اختصاص ارز در مورد کالاهای غیرضرور، روش ورود آن‌ها را تغییر می‌دهد.
وی تصریح کرد: فهرست 180 قلم کالای لوکس تهیه و به دستگاه های مختلف اعلام شده تا با طی مراحل فرآیندهای کارشناسی و اظهارنظر بخش‌های مختلف متوقف شود.
صافدل توضیح داد : فهرست کالاهای تهیه شده هم اکنون در مجمع عالی واردکنندگان مورد بررسی قرار گرفته تا توافقات لازم در مورد کالاهای لوکس صورت گیرد .
وی افزود: ممکن است بارها کالایی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران کارشناسی شده باشد و دستگاه متولی ذیربط، نظر اصلاحی در مورد آن، ارایه دهد یا در مراحل ابلاغ نهایی، مورد تائید واقع نشود. براین اساس تا زمانی که تایید دولت را در ارتباط با تغییرات تعرفه‌ای نداشته باشیم، از نظر ما تغییری شکل نگرفته است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف پرژک IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    7 2
    لطفا کاری نکنند.اینهایی که وارد شده اند فقط بدتر کرده اندبجای ابرو چشم اقتصاد را کور کرده اند.
  • سیاوش IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    6 2
    خدا رحم کند ، دیروز که دستور تنظیم بازار دادند دلار به 1800 رسید اینا هم که دست بکار شدند حتما" به 5000 تومن میرسد بابا دولتی ها بیخیال شدید خود بازار تنظیم میشه