ایسنا نوشت:

سفير ايران در تاجيكستان گفت: محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور ايران در مراسم بزرگداشت نوروز جهاني در سال 91 در تاجيكستان شركت مي‌كند و در اين سفر چند پروژه مهم مربوط به كشورمان را افتتاح خواهد كرد.
 
علي‌اصغر اميرشعردوست، سفير ايران در خاطرنشان كرد: پس از ثبت جهاني نوروز دو سال متوالي ايران به عنوان كشور ميزبان برگزار كننده اين آيين و سنت ايراني‌الاصل بود و در هر دو سال تعدادي از روساي جمهور كشورهايي كه نوروز در آنها به عنوان جشن مراسم آغاز سال نو بزرگ داشته مي‌شود، شركت كردند كه علاوه بر روساي‌جمهور، برخي از چهره‌هاي فرهنگي و نويسندگان و مورخان كشورهاي پيرامون و همسايگان ايران و كشورهايي كه با ايران قرابت فرهنگي داشتند نيز در اين دو سال در مراسم ايران حضور داشتند.
 
اين ديپلمات ايراني اضافه كرد: در كنار شركت در برنامه‌هايي كه تاجيك‌ها تدارك ديد‌ه‌اند و عموم آنها در محل بزرگي كه به نام نوروزگاه برگزار خواهد شد رييس‌جمهور اسلامي ايران برخي پروژه‌هايي كه به نهادها و ارگان‌هاي ايراني تعلق دارد را افتتاح و بهره‌برداري مي‌كند.
 
وي افتتاح "خانه ايران" را يكي از پروژه‌هايي دانست كه در سفر رييس‌جمهور انجام خواهد شد و گفت: خانه ايران در دوشنبه در زميني به مساحت بيش از 20 هزار متر مربع در جايي بسيار مناسب و مرغوب احداث شده است كه در آن جلوه‌هاي مختلف فرهنگ و تمدن اسلامي و ايراني در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.
سفير ايران در تاجيكستان با اعلام اين خبر كه علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان قبل از نوروز به دوشنبه سفر مي‌كند، گفت: قرار است صالحي بهمن ماه در راس هياتي به تاجيكستان سفر كند. وي به صورت رسمي از جانب وزير خارجه تاجيكستان براي انجام اين سفر دعوت شده است. در اين سفر دو طرف در مورد روابط دوجانبه بحث و تبال نظر مي‌كنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =