دانشگاه آزاد علیه پزشکیان؛ از واکنش رییس دانشگاه تا تشکل‌ها/ «پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید»/ پزشکیان درباره دانشگاه آزاد چه گفته بود؟

صحبت‌های پزشکیان درباره حضور و استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی واکنش‌برانگیز شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای من دردناک است کسانی‌ که شعار «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» را سر می‌دهند و در سیاست خارجی شعار عزت دادند، در امور داخلی و برای رأی آوردن، بخش وسیعی از مردم را تحقیر می‌کنند. این کشور با افتخار، دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه تیزبین امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد و منابع انسانی در آن مشارکت داشته است. بدیهی است وقتی در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم، به جایی می‌رسیم که از ۴ میلیون دانشجوی کشور یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این افتخار است.

طهرانچی ادامه داد: وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌رسند، می‌گویند چرا دانشگاه آزادی‌ها در سمت و مسئولیت هستند؟! مسلماً پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید. این رفتار و گفتار خودبرتربینی و دگردیسی است که فارغ‌التحصیلان خارجی خوب هستند، درحالیکه اساساً ریشه کشور را فارغ‌التحصیلان فرانسه و انگلیس در دوره قاجار و پهلوی درآورند، اکنون برخی شعار می‌دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی دسته دوم هستند و به دانشگاه تهران می‌روند که برای آنها هورا بکشند. این رفتار از کسی که هم‌نشین نهج‌البلاغه و قرآن است، شایسته نیست. توصیه می‌کنم ایشان یکبار دیگر به قرآن و نهج‌البلاغه رجوع داشته باشند و آخرت خود را برای این مسائل نگذارند.

همچنین بیش از ۳۰۰ تشکل اسلامی و سیاسی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد به اظهارات آقای مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علیه این دانشگاه پاسخ دادند.

گفتنی‌ست که پزشکیان در یکی از صحبت‌های اخیرش گفته بود: «در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از خارج آمده بودند و الان رییس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد است آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید اشکال داریم.»

کد خبر 1922465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    عین روز برای همه روشنه که بجز در چند واحد و رشته دانشگاه آزاد در اکثر واحدها سطح علمی و کیفی پایینه. چپ و راست دارن دکترا میدن بدون ذره ای کار تحقیقی پایان نامه ای کیفی. تعداد بسیار زیادی از مسئولین وکارشناسان تمام وقت سازمان‌ها دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه‌ها که بدون صرف وقت و با آشنا بازی و رانت و تبعیض دانشجو شده و به راحتی مدرک می گیرند. این آقای تهرانی خودش پرونده قابل قبولی در اهمیت دادن به کیفیت و سطح علمی در دانشگاهی که بر آن مدیریت می کند را ندارد. بهتر است برود اول پای درد دل هزاران فارغ التحصیل از این دانشگاه بنشیند که چه شکایت‌هایی از سمبل شدن دروس و یاد نگرفتن عمقی و علمی مباحث در این دانشگاه را دارند، بخصوص کسانی که برای ادامه تحصیل به یک دانشگاه با سطح علمی بهتر می روند. آقای تهرانی بنظر می رسد که شما هم داری برخورد سیاسی می کنی و میخواهی پزشکیان را ضعیف کنی. واقعا که !!!!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    واقعا توهینی در کار نبود حالا شاید بهتر بود با لحن بهتری میگفت
  • محمدمصطفی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    میگن در دوره تهاجم وحکمرانی مغولها یک زن حقیقت جو و شجاع در مقابل تعرض یک مغول دست به چاقو برد ومتعرض را به سزای عملش رساند ، پیش از رسیدن حکم حاکم مغول اکثر زنهای ولایت از ترس برملا شدن تسلیمشان خود همان زن ایرانی را کشتند و تکه تکه کردند. نتیجه مدرک پلاستیکی و تنزل دانش همین است که اگر کسی بگوید مدرک خوب یا غیرت واقعی باید تکه تکه شود پیش از آنکه اهل اکابر حکم قتل اورا بدهند. ای زنان تسلیم شده (ای همه گلابی های وطنم)شما بمانید با این پزشکان و اقتصادی های مدرک کوپنی.
  • ناشناس IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    پزشکیان اگه حقیقت رو می گفت نه تنها دانشگاه ننگین آزاد بلکه دانشگاه های دولتی رو هم باهاش جمع می بست.ایران کلا ده تا دانشگاه درست داره اونا هم تو کلان شهر ها هستن که با این مهاجرت نخبگان دارن به قهقرا میرن.
  • GB ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    70 8
    سلام. بدنیست در خصوص محدودیت استخدام برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سطوح پایین تر از جمله دانشگاه آزاد در زمان تصدی دکتر طهرانچی روشنگری صورت گیرد. صحبت بر سر صلاحیت علمی است. این نکته بدیهی که مدیران دانشگاه های سطوح یک، حداقل باید از میان خیل عظیم فارغ التحصیلان آن دانشگاه ها برگزیده شوند.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    130 7
    دیگه اینکه کیفیت دانشگاه آزاد و اساتید آن چگونه هست که دیگه اظهر من الشمس است. این که دیگه حاشا کردن نداره! شما خوبه بگید در چند سال دهه ۹۰ چطور یک عده ای از دانشجویان با رتبه های پایین را بصورت غیر قانونی و با قیمت گزاف به عنوان دانشجویان پزشکی فرستادید به یک سری واحدهای خاص!!!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    جناب پزشکیان حرف حساب زده دانشگاه آزاد اسلامی یعنی محل در امد و پول از دست مردم و افرادی که توانایی حضور در دانشگاههای دولتی را ندارند و مسلما سطح علنی پایین تری دارند
  • سینا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    نمیدانم نظرم ثبت میشه یا نه. ولی خواهشمندم پیام مرا به ستاد ایشان برسانید. من فارغ التحصیل مکانیک دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب هستم. به گواه همکاران با توانمندی بالا و مسلط بر رشته تحصیلی خود .عمیقا بابت این گفته جناب دکتر پزشکیان سرخورده شدم ای کاش نمی گفت. دوست داشتم رای بدم اما... امیدوارم عذرخواهی کند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    نگو دانشگاه آزاد بلکه یک بنگاه مالی و اعتباری است . دانشجوی سابق دانشگاه آزاد هستم
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    78 10
    حق داشت
  • تاریخ IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    البته که باید ایشان جوش بزند. ولی واقعیت این است که خود دانشجویان دانشگاه آزاد هم به پایین بودن سطح سواد خود اذعان دارند.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    127 5
    حالا یه مدرکی بگیرد برا پیدا کردن کار دولتی ایرادی ندارد ولی مسئولیت باید به نخبگان واگذار شود کسانی که مطالعه دارند.عصبانیت بیخودی