دادستان کل کشور گفت: مواردی در سایت هاشمی رفسنجانی وجود داشت که طبق قانون بررسی سایتها از مصادیق مجرمانه محسوب می شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره فیلتر شدن سایت هاشمی رفسنجانی گفت: در سال 88 قانون بررسی سایت‌ها تصویب شد که این قانون از مردادماه همان سال لازم‌الجرا شد. در ذیل این قانون یک کارگروه پیش‌بینی شد که براساس ماده 21، 22 و 23 آن وظایفی به عهده این کارگروه نهاده شد که یکی از این وظایف تعیین مصادیق مجرمانه بود.
غلامجسین محسنی اژه ای گفت: مبنای کار این کارگروه قوانین لازم‌الاجرا مانند قانون مطبوعات، قانون انتخابات و سایر قوانینی بود که باید به آن عمل می‌شد.
محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه 6 وزیر یا نمایندگان آنها شامل وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، وزیر ارتباطات، وزیر فرهنگ و وزیر دادگستری به عنوان نمایندگان دولت و همچنین رئیس یا نمایندگان سازمان تبلیغات، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین دادستان کل کشور در کارگروه فیلترینگ حضور دارند گفت: چنانچه پس از پالایش یک سایت از سوی صاحب سایت شکایتی شود این شکایت در همین کارگروه رسیدگی و نتیجه آن به مهمان اعلام می‌شود.
وی گفت: در مورد سایت آقای هاشمی رفسنجانی باید این نکته را اعلام کنم که این سایت به اسم آقای محسن هاشمی به ثبت رسیده است و باو جود اعلام کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه آقای هاشمی این سایت را در سامانه مخصوص ثبت نکرده است. به صورت رسمی در مهر‌ماه کارگروه مطلبی را به گردانندگان سایت اعلام کرده بود که آنها هم مصداق مجرمانه را از سایت خود حذف کرده‌اند اما بار دیگر در چهارم آبان‌ماه مصادیق مجرمانه دیگری در این سایت قرار داده شد. بار دوم نیز به این مجموعه تذکر داده شد تا نهایتا در برج 9 تذکر سوم داده شد اما این بار دیگر مسئولین سایت هیچ توجهی به تذکر نکرد.
محسنی‌اژه‌ای گفت: با توجه به عدم توجه مسئولیت سایت به حذف مصادیق مجرمانه کارگروه در 7 دی‌ماه این سایت را پالایش کرد که البته شنیده‌ام در روز 11 همین ماه نامه اعتراضی از سوی مسئولان سایت به کارگروه رسیده که هنوز متن آن را ندیده‌ام. در سایت آقای هاشمی خاطرات ایشان نقض شده است که البته فقط این خاطرات نیست و مطالب دیگر نیز در این سایت قرار داده شده است که متأسفانه برخی از آنها مصداق مجرمانه دارد.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به دلیل انتشار متن خطبه‌های آخرین نمازجمعه هاشمی رفسنجانی این سایت فیلتر شده است گفت: فقط این یک مورد نبوده بلکه موارد دیگر هم به استناد قانون به صورت رسمی به این افراد اعلام شده است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =