انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا روز سه‌شنبه اسامی نامزدهای بیست و سومین دوره جوایز سالانه خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) در بخش فیلم‌های سینمایی 10 فیلم را نامزد دریافت جایزه داریل اف. زانوک تهیه‌کننده سال کرده است.

«هنرمند»، «ساقدوش‌ها»، «فرزندان»، «دختری با خالکوبی اژدها»، «کمک»، «هوگو»، «عید مارس»، «نیمه‌شب در پاریس»، «مانیبال» و «اسب کارزار» نامزدهای این بخش هستند.

برندگان بیست و سومین دوره جوایز سالانه
PGA روز 21 ژانویه (اول بهمن) در بورلی هیلتن مشخص می‌شود.

فیلم‌های نامزد جایزه انجمن تهیه‌کنندگان را عمدتا آثاری هستند که در فصل جوایز سینمایی پیشتاز بودند و تنها انتخاب «ساقدوش‌ها»، «دختری با خالکوبی اژدها» و «عید مارس» کمی غافلگیرکننده به نظر می‌رسد. در میان فیلم‌های نامزد شده تنها «دختری با خالکوبی اژدها» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم‌های بلند سینمایی نیست.

بازیگران «هنرمند»، «ساقدوش‌ها»، «فرزندان»، «کمک» و «نیمه‌شب در پاریس» ماه پیش نامزد جایزه بهترین ‌گروه بازیگری از جوایز انجمن بازیگران آمریکا شدند. 


انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا  «درخت زندگی» ترنس مالیک را از قلم انداخت    

از جمله فیلم‌های شاخصی که
PGA از قلم انداخته می‌توان به «50/50»، «راندن»، «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک»، «جی. ادگار»، «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2»، «هفته من با مریلین»، «سوپر 8»، «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» و «درخت زندگی» اشاره کرد.

«درخت زندگی» ساخته ترنس مالیک در حالی به فهرست انجمن تهیه‌کنندگان راه پیدا نکرد که ماه مه پیش برنده جایزه نخل طلای کن شد و یکی از فیلم‌های پیشتاز فصل جوایز است. از این رو انتخاب نشدن آن از سوی
PGA عجیب به نظر می‌رسد.  

در میان 10 نامزد جایزه داریل اف. زانوک تهیه‌کننده سال، «ساقدوش‌ها» و «کمک» هر یک با 169 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی بیشترین فروش را داشتند.

PGA که بیش از 4750 عضو دارد امسال برای سومین بار 10 فیلم را به عنوان رقیب انتخاب کرده است.
شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی اسکار با 450 عضو حدود هشت درصد از 5783 عضو رای‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود. از این رو آراء این انجمن شاخصی خود برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار است.


فیلم سیاه و سفید هنرمند یکی از 10 نامزد جایزه داریل اف. زانوک تهیه‌کننده سال است

تاکنون حدود 80 درصد نامزدهای انجمن تهیه‌کنندگان نامزد اسکار بهترین فیلم هم شده‌اند. پارسال 9 نامزد این انجمن نامزد اسکار بهترین فیلم هم شدند.

از 22 برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان 15 برنده اسکار بهترین فیلم را هم برده‌اند. در چهار سال گذشته برنده‌های
PGA و آکادمی - «پیرمردها کشوری ندارند»، «میلیونر زاغه‌نشین»، «قفسه درد» و «گفتار پادشاه» - یکی بوده‌اند.

پارسال انتخاب فیلم بریتانیایی «گفتار پادشاه» از سوی انجمن تهیه‌کنندگان یک تغییر مسیر اساسی در فصل جوایز سینمایی ایجاد کرد و این در حالی بود که «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر از ابتدای فصل جوایز بسیاری از جوایز اصلی از جمله جایزه گلدن گلوب، جایزه انتخاب منتقدان و جوایز بسیاری از گروه‌های منتقدان سینما را از آن خود کرده بود.

آخرین باری که انتخاب انجمن تهیه‌کنندگان و آکادمی متفاوت بود سال 2006 بود. در آن سال این انجمن «لیتل میس سانشاین» را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد، اما آکادمی به «مردگان» رای داد.

در میان تهیه‌کنندگان نامزدشده، کاتلین کندی و استیون اسپیلبرگ نه تنها برای «اسب کارزار» در بخش جایزه داریل اف. زانوک تهیه‌کننده سال رقابت می‌کنند، بلکه برای «ماجراهای تن تن» در بخش انیمیشن هم نامزد دریافت جایزه هستند.

«ماشین‌ها 2»، «پاندای کونگ فو‌‌ کار 2»، «گربه چکمه‌پوش» و «رنگو» دیگر نامزدهای این بخش هستند.
«Beats, Rhymes & Life: The Travels Of A Tribe Called Quest»، «نیویورک بیل کانینگهام»، «پروژه نیم»، «سنا» و «اتحادیه» نامزدهای بخش مستند هستند. انجمن تهیه‌کنندگان اسامی نامزدهای بخش تلویزیونی را هم اعلام کرد.     
انجمن تهیه‌کنندگان همچنین در این دوره جوایز خود با اعطا جایزه استنلی کریمر از آنجلینا جولی  سازنده فیلم «در سرزمین خون و عسل» تقدیر خواهد کرد.

ورایتی / 3 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =