۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۵

روزنامه شرق نوشت:

هیات قضات دادگاه کیفری برای صدور رای درباره سه برادر که پسر جوانی را ربوده و به قتل رسانده‌اند، وارد شور شدند. این سه برادر هفته گذشته در جلسه محاکمه‌ای که در شعبه پنج دادگاه کیفری استان فارس برگزار شد از خودشان دفاع کردند و جزییات قتل پسر 25 ساله را شرح دادند.
ظهر روز 24 تیر سال 87 مردی که سوار بر خودرواش در منطقه ریکی استان فارس در حرکت بود بعد از رد کردن چشمه دارنگون به پلی رسید که زیر آن شعله‌های آتش به چشم می‌خورد. مرد توقف کرد تا ببیند علت این آتش‌سوزی چیست. او وقتی جلو رفت جسد انسانی را دید که طعمه حریق شده بود. مرد رهگذر در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی موضوع را به ماموران اطلاع داد.
دقایقی بعد تیمی از ماموران در صحنه جرم حاضر شدند و با دیدن جسد مردی که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود تحقیقات‌شان را آغاز کردند. مقتول هیچ مدرک شناسایی نداشت و صورتش از بین رفته و قابل شناسایی نبود. متخصص پزشکی قانونی که در محل حادثه حاضر شده بود بعد از معاینه‌های اولیه اعلام کرد قاتل یا قاتلان گردن این جوان را با شی تیزی بریده و روی صورتش نیز اسید پاشیده‌اند. به این ترتیب جنازه به پزشکی قانونی انتقال یافت و تلاش برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.
همزمان با این اتفاق تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی در تلاش بودند تا جوان 25 ساله‌ای به نام ایمان را که توسط افراد ناشناسی ربوده شده بود، نجات بدهند. خانواده ایمان یک روز قبل از کشف جنازه مفقود شدن فرزندشان را به پلیس اعلام کرده و در مراجعه بعدی خود گفته بودند فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و برای آزادی ایمان درخواست پول کرده است. کارآگاهان برای اینکه بتوانند ردی از گروگان‌گیران به دست بیاورند آموزش‌های لازم را به خانواده ایمان ارایه دادند و از آنها خواستند با متهمان برای پرداخت باج، قرار ملاقات بگذارند. این‌گونه بود که تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و بعد از تعیین زمان و مکان قرار، این محل به صورت نامحسوس تحت پوشش ماموران درآمد و زمانی‌که یکی از متهمان برای تحویل گرفتن ساک پول به آنجا مراجعه کرد در حلقه محاصره گرفتار و دستگیر شد.
این متهم وقتی به اداره آگاهی انتقال یافت در همان بازجویی‌های اولیه اعلام کرد آدم‌ربایی را با کمک دو برادرش انجام داده و ایمان را به قتل رسانده است. پس از آن بود که دو برادر این متهم نیز بازداشت شدند و پلیس به این نتیجه رسید که جنازه کشف شده زیر پل متعلق به ایمان است. خانواده این پسر به پزشکی قانونی رفتند و با رویت جسد هویت آن را تایید کردند.
در حالی‌که بخشی از دو معمای مطرح‌شده، حل و گره‌های اولیه گشوده شده بود، سه برادر تحت بازجویی قرار گرفتند. حسن- یکی از متهمان- گفت: «ما به بهانه‌ای ایمان را سوار خودرومان کردیم و ربودیم و او را به منزل یکی از برادرانم بردیم. هدف ما از این کار این بود که از خانواده‌اش باج بگیریم اما چون ایمان ما را شناسایی کرده بود اگر آزاد می‌شد به سادگی ما را لو می‌داد و به زندان می‌افتادیم. برای همین به این نتیجه رسیدیم که باید او را به قتل برسانیم. برای این کار ایمان را به منطقه‌ای خلوت بردیم و با استفاده از یک اره چوب‌بر گردن او را بریدیم و برای اینکه از مرگش مطمئن شویم و کاری کنیم که جنازه شناسایی نشود روی صورت او اسید پاشیدیم و بعد جسد را به آتش کشیدیم و فرار کردیم.»
این متهم ادامه داد: «بعد از قتل بار دیگر با خانواده ایمان تماس گرفتیم و با تهدید وادارشان کردیم مبلغی را که خواسته‌ایم هرچه زودتر بپردازند به این ترتیب می‌خواستیم به هدف اصلی‌مان هم برسیم.»
دو برادر دیگر نیز در بازجویی‌ها گفته‌های حسن را تایید کردند و به بازسازی صحنه قتل پرداختند. پس از آن قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه متهمان صادر شد و آنها هفته پیش در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفتند. در این جلسه نماینده دادستان مجازات سه‌برادر را خواستار شد و اولیای دم مقتول نیز اعلام کردند، خواسته‌شان قصاص قاتلان است. در ادامه سه برادر اظهارات‌شان را در بازجویی‌ها بار دیگر تکرار کردند و پس از آن هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند. 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    18 0
    هر سه نفر را باید اعدام کنید
  • بدون نام DE ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    23 0
    اولئک کالانعام بل هم اضل. قرآن کریم راست می گوید که بعضی ها از حیوانات هم بدترند چون حیوان چنین جنایتی نمی کند.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    23 0
    اره چوب بری؟ مرتب دارم فکر می کنم جوان مقتول چقدر زجر کشیده است. خانواده این 3 برادر چگونه آنها را تربیت کرده اند؟ قساوت و جنایت تا دوردستها نفوذ کرده است...
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    58 3
    ازحکم دادگاه هم مردم را مطلع کنید بد نیست
    • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      13 2
      دوست عزیز من رای رو برات میگم که توی همه اسید پاشیها صادر میشه: یه تفاضل دیه صادر میشه بعدش خانواده اون بدبخت نمیتونن پرداخت کنن و بعد از مدتی حدودا چند ماه طرف از زندان آزاد میشه و برمیگرده سر خونه و زندگیش و ادامه کثافت کاریهاشون, اینم از قوانین محکم و بازدارنده در ایران که نماینده های محترم تصویب میکنن, خیلی زحمت میکشن!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      10 2
      حکم که معلومه میگن دیه اون 3 تا حیوون جنایتکار رو بدین اعدام شون کنیم احتمالا خانواده مقتول هم ندارن پرداخت کنن قاضی با جنبه عمومی جرم یه چند سال میندازه زندان با مزخصی و مزایا!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    15 0
    هر 3 تاشون رو اعدام کنید،این حیوان ها اگر 10 سال هم زندان بروند باز هم به این طرز وحشیانه مرتکب قتل می شوند!
  • مهشید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    16 0
    دلم گرفت.....
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    15 1
    اینها را باید همونطور که مقتول را کشتند کشت
  • ghasem IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    12 1
    این چه طرز تیتر زدن است؟ در متن خبر نوشته اید مقتول را با اره سر بریده اند و سپس برای شناسایی نشدن به صورت جسد اسید ریخته اند. آنوقت در تیتر مینویسید قتل با اسید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    13 1
    فقط بیاد هر سه نفر رو به بدترین شکل ممکن که هیچ بنی بشری عقلش نرسه شکخجه های روحی و جسمی بدن و بعد سرشون رو ببرن و بعد ببرن توی بیابون خاک کنن که هیچ وقت پیدا نشن, باید تمام بدنشون رو با اسید بسوزونن تا ببینن چه طعمی داره, اگه این کار انجام بشه مایه آرامش مردم خواهد شد ولی معمولا تو ایران برای اسید پاشی قانون مجازات درست وحسابی نداریم و هر کس اسید پاشید چند روز بعد راست راست و با افتخار تو خیابون راه میره و عین خیالش هم نیست
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    18 0
    خیلی خوبه ، بیشتر بنویسید ، داره عادی میشه این چیزا برای مردم ، مگه مرغه که با اره گردنشو بریدن ؟ پس کو امنیت؟ پس کو مجازات؟ ....
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    12 0
    همشون بايد اعدام شوند
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    21 0
    نزديك به 10 سال پيش از يكي از آشنايان كه رئيس يكي از كلانتري‌هاي تهران بود پرسيدم چرا انقدر ناامني زياد شده است؟ ايشان 10 سال پيش پاسخ جالبي به من داد. گفت اين مطالبي كه در روزنامه‌ها مي‌خوانيد كنترل شده است. اگر مردم چيز‌هايي كه ما از حوادث مي‌دانيم را متوجه بشوند "كسي از خانه بيرون نمي‌آيد!!!". حالا وقتي خواندم با استفاده از یک اره چوب‌بر گردن كسي را بريده‌اند ياد 10 سال پيش افتادم.
  • بدون نام NL ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    14 0
    بابا اينا ديگه كيند طالبان بايدبياند زير دست اينا اموزش ببينند
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    11 0
    واسه ی همچین حیواناتی چند تا حکم اعدام بنویسند کفایت میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    12 1
    تو هیچ جایی جنایت به ان بزرگی انجام نمی شود
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 0
    به خداوندی خدا که مجازات چنین ادمای حیوان صفتی هیچی جز اعدام نیست. اگه اعدامشون نکنن در حق بشریت ظلم کردن.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 0
    خيلي وحشيانهاست اينا ديگه کي اند
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    10 2
    قصاص یعنی گردن اینها هم با اره ببرید
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    11 0
    این کثافت ها رو به همون طریقی که اون جوون بیچاره رو کشتن به سزای عمل غیر انسانی و شنیعشون برسونونین
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 0
    اگر روزی تو خیابون یکی اومد جلوتون و خواست اسید بپاشه رو صورتتون بگذارید راحت کارش را انجام بده ، اصلا نترسید چون اسید پاشی مد شده ، شما هم دوست دارید برید اسید بپاشید رو صورت دوستاتون... تو کشور های دیگه به هم آب می پاشن به هم رنگ می پاشن به هم گوجه می زنند اینجا به هم اسید می پاشند... خیلی جالبه نه؟؟؟!!!!
  • 555 IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    11 0
    دیه قاتلین ازبیت المال پرداخت بشه وقصاص بشوند
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 0
    اینها سادیسم داشتن چون کشتن با اره برای مقتول زجرآورتره.با اینکار می خواستن با زجر بمیره
  • نگار IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    5 0
    دلم تنگ است دلم اندازه حجم قفس تنگ است / سکوت از کوچه لبریز است / صدایم خیس و بارانیست / نمی دانم چرا اینجا پاییز طولانیست