واکنش‌های واشنگتن پیش از سفر رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین احمدی‌نژاد صبح فردا عازم 4 کشور آمریکای لاتین می شود و در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه شرکت خواهد کرد.
فرقانی مدیرکل امور بین‌الملل دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفر دوره‌ای 5روزه احمدی نژاد  به 4کشور آمریکای لاتین به فارس گفت که رئیس جمهور فردا یکشنبه 18 دی در رأس هیئت بلندپایه به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور سفر می‌کند.
در همین حال آمریکا از کشورهای منطقه آمریکای لاتین خواست روابط خود با ایران را تقویت نکنند.
 
بنا بر گزارشی خبرگزاری آلمان منتشر کرد ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در واشنگتن به خبرنگاران گفت که ایران در حالی که تحت فشار بین‌المللی به دلیل برنامه هسته‌یی قرار دارد درصدد یافتن کشورهای دوست است.
وی گفت: ما برای کشورها در سراسر جهان با وضوح اعلام کرده‌ایم که اکنون زمان تعمیق روابط، نه روابط امنیتی و نه روابط اقتصادی با ایران نیست.
ایسنا درباره این سفر نوشت: سفر احمدی‌نژاد به حیاط خلوت آمریکا باعث تعجب اعضای کنگره شده است که ایلنا رز لتینن، رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور آن را اثبات کننده گسترش نفوذ ایران در منطقه خواند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد این تهدیدی است که ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =