سال 84 بود که دولت و وزارت بهداشت خبر از اجرای طرحی دادند که قرار بود انقلاب نظام سلامت ایران باشد.

زهرا تالانی:از آن زمان 6 سال می گذرد و هر روز اخبار جدیدی به گوش می رسد. وعده های زیادی درباره اجرای آن دادند. قرار بود این طرح ابتدا در روستاهای کشور تمام و کمال اجرا شود و بعد به شهرها بیاید. قرار بود، نظام ارجاع از روستا به شهر به صورت مشخص و طبق تعریف این طرح اجرا شود. قرار بود، اعضای 17 گانه تیم پزشک خانواده در تیم پزشک خانواده روستایی هم باشند. قرار بود، از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی در شهرها برای اجرای این طرح استفاده شود. قرار بود امسال 14 میلیون نفر در حداقل 10 استان کشور تحت پوشش این طرح بروند و...
نه تنها این وعده ها محقق نشد بلکه تامین اجتماعی هم یک طرح موازی به نام طرح پزشک امین با پرداخت حقوق‌های بالای 4 میلیون تومان به پزشکان پیشنهاد داد که فریاد مسئولان وزارت بهداشت را درآورد.
گویا هیچ یک از این طرحها قابلیت اجرایی ندارد چرا که محمد شریعتی قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید: نسخه 2 طرح پزشک خانواده آماده شده و این وزارتخانه منتظر است تا با تصویب آن در هیئت دولت برای اجرایی شدن آن اقدام کند. نسخه‌ای که به گفته وی به امضای وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است و هدف از آن تقویت طرح پزشک خانواده و رفع ضعف‌هایی است که نسخه اولیه و یا همان پایلوتِ طرح داشته است.
با اینحال هیچ یک از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از جزئیات این طرح خبر ندارند و آنها هم در گفت و گو با خبرآنلاین تنها به همان نکاتی که قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرده است اکتفا می کنند.
حالا باید دید چه مدت زمان دیگری لازم است تا این طرح به نتیجه برسد و آیا واقعا انقلابی در نظام سلامت کشور رخ خواهد داد؟
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    6 0
    اون سریال که تموم شد تازه تکرارش رو هم نشون دادن!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    خیلی علاقمند بودم پزشک بودم تا معنی و مفهوم خدمت و انساندوستی و توسعه و بهداشت را به شما نشان میدادم. بدون اینکه قانون و اجباری باشد و چقدر خوب است بیانات ما در عمل اجرایی شود.و فقط به فکر تصویب قانون و اجبار نباشیم.