فارس نوشت:

یکی از معارضان داخلی سوریه فاش کرد که امیر قطر حاضر است برای سرنگونی نظام سوریه 100 میلیارد دلار هزینه کند.
یکی از سران مخالف داخلی سوریه که اخیرا برای حضور در سمینار مخالفان سوریه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد، فاش کرد که امیر قطر خواستار سرنگونی دولت سوریه است ولو اینکه این کار 100 میلیارد دلار روی دست او هزینه بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری الوطن، این معارض که هویت وی فاش نشد، تاکید کرد که در این سمینار که در مرکز مطالعات راهبردی در دوحه برگزار شد، به هنگام صحبت برخی مسئولان قطری که امیر این کشور را احاطه کرده بودند، روشن شد که حمد بن خلیفه آل ثانی خواستار سقوط دولت سوریه است حتی اگر این امر 100 میلیارد دلار هزینه نیاز داشته باشد.

الوطن اعلام کرد که این مطلب در زمانی بیان می‌شود که قطر اخیرا نقشی فعال در منطقه ایفا می‌کند همچنانکه اخیرا یک نماینده پارلمان کویت از پرداخت پول به نمایندگان کویتی به میزان 200 میلیون ریال قطری خبر داد. پس از آن هم «عبده الجندی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی و مطبوعات یمن اعلام کرد که قطر از خشونت در این کشور با پرداخت پول و حمایت تسلیحاتی حمایت می‌کند.

این پایگاه خبری افزود: پول‌های قطر همچنان در جهان عرب و در اطراف عربستان سعودی توزیع می‌شود. پس از یمن نیز خبر نجیب ساویروس میلیاردری منتشر شد که در برنامه «قاهره امروز» فاش کرد که قطر 100 میلیون دلار در میان جنبش‌های اسلامگرا در مصر توزیع کرد. این اتفاقات با اعلام کاهش سطح نمایندگی روسیه در قطر همزمان شد. امری که بر اثر تعرض مبهم به سفیر روسیه و هیئت همراه وی در فرودگاه بین‌المللی دوحه حاصل شد.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: در همین خصوص هنوز دشوار است که اتفاقی که در نشست اخیر وزرای خارجه عرب در اتحادیه عرب در خصوص تعلیق عضویت سوریه افتاد فراموش کنیم وقتی که نخست وزیر قطر در پاسخ به اعتراض مراد مدلسی وزیر خارجه الجزایز که از سوریه حمایت کرد، مدعی شد که «نوبت شما هم می‌رسد»، امری که وزیر خارجه الجزایر آن را رد کرد اما بعدا اعلام کرد احساس می‌کند که در پشت پرده قطر، توطئه‌ای علیه کشورش در حال طرح‌ریزی است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که دایره حرص و طمع دولت قطر مساحتی از کشور مغرب و الجزایر و مصر تا تونس و سودان و سوریه است.

الوطن تصریح کرد که یک دیپلمات از یکی از کشورهای دوست سوریه اعلام کرد که نقش قطر اساسا بر اساس همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمل سوریه بنا شده بود اما موفقیت این نقش بسته به همکاری سوریه با ترکیه و همکاری با آمریکا و فرانسه دارد اما آنچه تاکنون تحرک بین‌المللی علیه سوریه را با مشکل روبه رو کرده است حمایت روسیه و ایران و عراق از سوریه است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    70 10
    ميدونم كه نظر من رو نميگذارين. ولي ميخواستم بپرسم ايران چقدر براي جلوگيري از سقوط بشار اسد هزينه مي‌كنه؟ به اين فكر كردين اصلا؟
    • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      18 49
      اره ما هم براي جلوگيري از سقوط بشار اسد هزینه میکنیم.... چرا؟ 1- تنها کشور عربی که در 8 سال جنگ عیله ما نجنگید. 2- همیشه در تحریم ها و سختی ها حتی فتنه 88 به ما پشت نکرد. و.... ولی قطر نمیداند یکباره بازی روزگار عوض میشود و البته میداند ؟ولی هنوز در دوران جاهلیت مانده که نمیداند چه کشوری مسلمان است و چه کشوری مستبد.
    • آرش IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      6 1
      خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران
    • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      3 1
      سوال خیلی خوبیه .
    • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      15 7
      خدمت اقا محمد عارضم به هر کشوری نفت مجانی میدادیم و کلی بهش باج میدادیم از ما حمایت می کرد.بشار اسد و پدرش هردو دیکتاتورهایی مثل صدام هستند.شاید میزان ظلم و خفقانشون کمترباشه ولی دیکتاتور دیکتاتوره.
    • بدون نام IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      7 12
      اگه در دوران جنگ سوريه كمكمون نميكرد مخصوصا كمك اطلاعاتي قطعا هزينه جنگ خيلي بيشتر از اينها ميشد.پس الان اگر هم هزينه كنيم ارزشش را دارد.
    • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      5 2
      200 میلیارد دلار
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    9 5
    100 میلیارد!؟ یا م100 میلیون؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    12 2
    قطر آدمکش اجیر میکنه.
  • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    12 11
    امنیت ملی ما در بودن سوریه و حزب الله لبنان و حماس است .کسی شاید باور نکند ما در جنگیم ولی دورتر از مرزهای امروزمان پس باید هزینه کنیم . ایا بهتر نیست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    16 6
    مطمئن باشيد كه بشار اسد سرنگون خواهد شد چون مردم سوريه اين تصميم رو گرفتن
  • ارسلان IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    6 7
    لعنت خدا بر تروریستهای به اصطلاح انقلابی سوریه
  • فرزند کرخه IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    4 6
    حفظ نظام سوریه هم برای اسلام و هم برای امنیت ملی ایران ضروریه ولو اینکه 200 ملیارد دلار هزینه برداره.خدماتی که نظام سوری به ایران و جبهه ی مقاومت کرده بیشتر از این حرفا می ارزه. ولی با تمام این وجود آقای اسد باید کنترل بیشتری به روی بعضی از فرماندهان تند روی ارتش داشته باشه تا از خشونت های بی مورد جلوگیری بشه تا سببه سو استفاده ی کشورهای استعمارگر و نوکرانشون( مثل قطر و....) نشه.
  • طیب IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 1
    دوستان چرااز خود نمی پرسید چرا امریکا این همه پول وامکانات درسراسر جهان خرج میکنه .. کجای این همه جنگ وخونریزی شنیده اید گلوله ای تابحال به خاک امریکا اٍثابت کرده .چون خطوط مقدم جبهه را به هزاران کیلومت دورتر منتقل کرده.ان وقت هنر بعضیها این است ایراد میگیرند که ما به فلان کشور کمک کردیم.ببینید امیر قطر چطور جولان میدهد کسیکه اگر به امریکا پشتش گرمنباشد 24ساعت نمیتوانمد درمقابل تهاجم نظامی دوام بیاورد. چون پول خرج میکند ان وقت مادرحسرت چهار بشکه نفت میسوزیم.بس است این بی بصیرتی.