عصر ایران نوشت:

دولتی های حاضر در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان جلسه امروز هیات امنا اعلام کردند فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است.این خبر بلافاصله از سوی سیستم اطلاع رسانی پیامکی دولت و پایگاه اطلاع رسانی آن در سطح وسیع منتشر ، اما دقایقی بعد با واکنش عبدالله جاسبی مواجه شد.

 در این جلسه که نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید فرهاد دانشجو  5 رأی موافق داشت و در آن  آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حمید میرزاده به عنوان نمایندگان هیئت مؤسس دانشگاه آزاد و حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای حقوقی این هیئت و فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی به عنوان 3 هیئت علمی عضو در هیئت امنای دانشگاه آزاد و نیز عبدالله جعفر علی جاسبی به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد و دبیر هیئت امنا حضور داشتند.

 

در واکنش به اخبار منتشره در خبرگزاری ها ، ارگان رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) اعلام کرد: شصت و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رئیس دانشگاه بدون جمع بندی و مصوبه قانونی خاتمه یافت

  عبدالله جاسبی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از طرف آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا مامور شدم تا در این مصاحبه شرکت کنم و شرح جلسه را اعلام کنم.

دکتر جاسبی خاطر نشان کرد: در جلسه امشب 2 نظریه مطرح شد یکی آنکه کسانی که کاندیدای ریاست دانشگاه هستند برنامه های شان را اعلام کنند تا سپس تصمیم گیری شود و عده ای دیگر از اعضا اصرار داشتند که بدون اینکه برنامه کاندیداها اعلام شود باید رای گیری کنیم و سرانجام این پیشنهاد که کاندیداها برنامه های شان را اعلام کنند مورد قبول وزرای دولت قرار نگرفت.

جاسبی افزود: من پیشنهاد دادم که از ریاست دانشگاه آزاد استعفا کنم و آیت الله هاشمی رفسنجانی یک سرپرست برای دانشگاه انتخاب کنند تا در یک فرصت مناسب در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه آزاد تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعلام انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس دانشگاه بدون مصوبه رئیس هیات امنا از سوی برخی از اعضا اعلام شده است و با توجه به اینکه انتخاب فرهاد دانشجو به تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی نرسیده است ،این جلسه جمع بندی و مصوبه قانونی نداشته است. 

دولت احمدی نژاد از سال ها پیش به دنبال برکناری جاسبی از این سمت بود و در این مسیر تقابلات زیادی بین هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به وجود آمد.

به نظر می رسد با وضعیت جدید دور تازه ای از اختلافات عمیق چند ساله در این باره شکل بگیرد .

 

فرهاد دانشجو کیست؟

فرهاد دانشجو متولد دامغان و دارای رتبه استاد تمامی در رشته مهندسی سازه و مهندسی زلزله از گرایش های رشته مهندسی عمران در دانشگاه تربیت مدرس است. 

فرهاد دانشجو دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های اطلاعات از دانشگاه Queen Mary College انگلستان است و دکتری خود را در رشته مهندسی عمران در گرایش مهندسی سازه و مهندسی زلزله از دانشگاه  Westminister University Central London Polytechnic کشور انگلستان دریافت کرده است.

فرهاد دانشجو برادر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم و خسرو دانشجو عضو شورای اسلامی شهر تهران است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =