روزنامه کیهان نوشت:

برخی گروه های اپوزیسیون از تحریم ها علیه ایران حمایت می کنند اما این خطر وجود دارد که تحریم ها، ایرانی ها را بیشتر زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع کند.
خبرگزاری رویتر با انتشار این تحلیل گزارش داد: متخصصین مسائل ایران می گویند تعدادی از گروه های اپوزیسیون از فکر تشدید تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی استقبال کرده ولی گفته اند فعالیت دوباره آنها در این شرایط آسان نخواهد بود. مخالفان در داخل ایران در وضعیت خفته بر سر می برند. مخالفان ایران در خارج اعم از سلطنت طلب و کمونیست و لیبرال توافق اندکی دارند. یک اصلاح طلب که نخواست نامش فاش شود می گوید: «اگر مقامات ایران هیچ چاره ای نبینند به هر کاری دست خواهند زد مانند جلوگیری از عبور نفت از تنگه هرمز. از نظر تاریخی هم مردم ایران هیچ گاه از مهاجم خارجی حمایت نکرده اند.»
رویتر با اشاره به ذوق زدگی رضا پهلوی و مریم رجوی از تشدید تحریم ها علیه ایران نوشت: برخی از دیپلمات ها معتقدند فعالین سیاسی مخالف فعلاً بیشتر در نقش ناظر نمایش عمل می کنند چون تأثیر اندکی بر نتایج آن خواهند داشت. آنها امیدوارند شکاف ها عمیق تر شود و به عمیق تر شدن شکاف میان مردم و حاکمیت دامن بزنند، تا فرصت تحرکات خیابانی فراهم شود. ولی این خطر وجود دارد که تحریم های بیشتر، تمام ایرانیان را زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع کند.
علی اصغر رمضان پور، معاون سابق وزارت ارشاد ایران که مقیم لندن است می گوید: «تحریم ها اثرگذار هستند ولی من فکر نمی کنم مستقیماً منشأ تغییراتی در دولت ایران باشند. حکومت ایران هم خوب یاد گرفته است چگونه قدرت خود را حفظ کند.» اکبر گنجی هم می گوید: برای اینکه تحریم ها اثر داشته باشد آمریکا باید به ایرانی ها بگوید آنها را درک می کند و شرایط دشوار زندگی آنها را می شناسد.!
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =