مهر نوشت:

دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با یک روزنامه عرب زبان با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای ایرانی ادعا کرد ایران باید ثابت کند برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.
 بان کی مون در گفتگو با روزنامه الحیات مدعی شد : بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است و باید از کشتن مردم خود دست بردارد.

وی با تکرار ادعاهای غربی ها و برخی رژیمهای عربی علیه سوریه گفت پیام قوی از بیروت برای بشار اسد می فرستد مبنی براینکه او مشروعیت خود را از دست داده است و باید از کشتن مردم خود دست بکشد و اقدامات جسورانه ای برای اصلاحات پیش از آنکه زمان از دست رود، انجام دهد.

بان در گفتگو با خبرنگار روزنامه الحیات در هواپیمایی که وی را از نیویورک به بیروت منتقل می کرد، اظهار داشت اوضاع کنونی سوریه تاثیرات خطرناکی بر صلح و ثبات لبنان دارد.

وی در خصوص تنش در تنگه هرمز به سبب حضور نظامی غیر قابل توجیه غربی ها در منطقه خلیج فارس اعلام کرد طرفهای ذیربط را ابه پایین کشیدن فتیله تنش دعوت می کند.

بان کی مون ترور دانشمندان ایرانی را یک اقدام تروریستی خواند و با نادیده گرفتن دست داشتن صهیونیستها و سازمانهای اطلاعاتی غرب در این اقدام ناجوانمردانه گفت : هر گونه ترور غیر نظامیان یا دانشمندان باید محکوم شود و ما آن را مردود می دانیم، باید از حقوق بشر دفاع کرد.
 وی در همسویی با ادعاهای تکراری و بی اساس غربی ها درباره فعالیتهای هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، به زعم خود ایران را مسئول اثبات اینکه برنامه هسته ای این کشور مسالمت آمیز است، دانست و گفت : ایران باید اثبات کند که برنامه هسته ای اش، واقعا برای اهداف مسالمت آمیز است، آنها باید این مسئله را ثابت کنند.

بان کی مون همچنین در موضعی مداخله جویانه، مخالفت خود را با اعدام حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر به اتهام دست داشتن در کشتار انقلابیون در دوره انقلاب اعلام کرد.

روزنامه الحیات کسب اطلاع کرد که بان کی مون به نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اطلاع داد که نماینده جدید وی در لبنان، به عنوان سفیر در عربستان فعالیت کرده و به زبان عربی مسلط است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    25 5
    همچین علامت تعجب گذاشتید آخر جمله که انگار اسد یه آدم بی گناه و مظلومه!! مرد مومن! بیش از 5000نفر رو چه ناحق یا به حق کشته! عجیبه واقعا.
  • بدون نام US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    7 11
    يك كلمه هم از زبان مادر شوهر!
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    6 10
    رییس سازمان .... اگه هر چند سال یک رییس بره و یک رییس بیاد و ما دوباره بخوایم به طرف اثبات کنیم فکر کنم .تا ....سال دیگه باید بخوابیم . برو بابا عروسک خیمه شب بازی مگه گوش داره؟
  • حامد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    12 3
    مرگ بر حاكم ظالم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    5 7
    این یارو سخنگوی وزارت خارجه آمریکاست. نشد یه بار یه چیزی غیر از حرفای اونا بزنه. البته اگه غیر از این بود گوسفند هم بهش نمی داند بچرونه.
  • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 6
    بان کی مون سازمان ملل و آژانس دست کمی از اسد ندارند!