حضور موسی سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خبرآنلاین و پاسخ های او به سوالات کاربران خبرآنلاین، با استقبال مخاطبان روبرو شد

هرچند ظاهرا کاربران از پاسخ های او راضی نشده اند و عمده آنها که درباره حذف معافیت کفالت سوال داشتند، حذف آن را همچنان دور از انصاف می دانند و معتقدند ستاد کل نیروهای مسلح می توانست حداقل قانون کفالت را برای متولدان سال 72 اجرا کند نه مشمولانی که در آستانه معافیت کفالت هستند و البته سالهاست با توجه به این قانون برای زندگی برنامه ریزی کرده اند.

اما یکی از کاربران خبرآنلاین در ساز مخالف با دیگر کاربران نوشته است: "مگر خون کسانی که تک فرزند هستند و پدر 60 ساله انها هیچ مشکلی ندارد و از یک جوان 18 ساله هم قوی تر و سالم تر است از انها که 2 سال در بدترین شرایط اب و هوایی سرباز بودند و با درجه ستوان 1 در کوه و کویر و لب مرز خدمت کردند و عمر ، فرصتهای شغلی و هزار تا مورد دیگر انها به باد هوا رفت و الان هم برای انها کار نیست رنگین تر است که این عزیزان از خود متشکر!! به صرف یک قانونی که هیچ معنی و مفهوم عقلی و علمی ندارد باید معاف شوند و بتوانند از این فرصتها استفاده کنند و دیگران هم سنشان بالا رود و فرصتهای مفید را از دست بدهند! حالا که عدالت اجرا شده ناراحت هستند! عجب چقدر انصاف و جوانمردی را خوب معنی کردند!! خدا پدر هرکسی که این قانون تبعیض امیز و غیر انسانی را لغو کرد حفظ کند و مرد عنایت خود قرار دهد!!"

چند نمونه دیگر هم از این مخالفت ها وجود دارد که می توانید در این خبر، این خبر، این خبر و این خبر ببینید. برای خواندن دیگر نظرات، پاسخ و رای به آنها به همین خبرها مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبرهای لینک شده وجود دارند و یا در این خبر می بینید، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    36 5
    من بدبختی که میخوام معلم بشم مجبورم برم سربازی بعدش بیام درس بدم ولی آموزش و پرورش استخدامم نمیکنه و بعد باید برم مسافر کشی چی کار کنم؟بله سربازی برای کسانی و کشوری مناسبه که شغل-عدم شارلاتانی و احترام و ارزش برای تمامی شغلها باشه نه معلمی رو حمالی بدونیم -روانشناسی رشته 20ام علوم انسانی باشه ولی مهندسای شرکت نفت پول پارو کنن و بعد برن پاتایا و سربازی رو هم خوب بدونن؟؟؟؟؟
    • amir IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      10 20
      من مهندس شركت نفت هستم ولي معلمي كه با من استخدام شد الان دوتا خونه داره من يكيشم ندارم
  • بدون نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    64 12
    احتمالا این نظر رو خود سردار کمالی گذاشته بلکه بین این همه نظرات مخالف، یکی هم از این قانون ناعادلانه دفاع کرده باشه
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    61 7
    یعنی از شماها خبیثتر ندیدم...اینه همه ناله و التماس بچه هایی که زندگیشون داغون شده را دیدید و این نظر یک نفر که فقط خواسته یه چیزی بگه رو منتشر کردید؟کامنت تون بیچاره ای که 1 ماه بعد ازدواجش بود را ندیدید؟؟
  • بدون نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    69 5
    جالب اینجاست که نظر هایی که بالای 1000 تا منفی خوردن رو شما با عنوان یه خبر جدید کار میکنید و انتشار میدین ولی این همه نظر که در مخالفت با این طرح اومده و این همه هم مثبت گرفته به عنوان یه خبر مجزا کار نمیشه! جالبتر اونجاست که خود سردار کمالی هم نمیدونن کسی که پدرش 58 سال و 11 ماه و 25 روز سنش باشه احتیاجی نیست کامل بره سربازی و فقط 5 روز خدمت میکنه! بعد شما یه همچین سوژه ایی رو ول کردین و دارید یه نظر با بالای 1000 تا منفی رو منتشر میکنید! بعد از همه جالبتر اینکه اسم خودتونو هم گذاشتین خبرنگار!
  • امید شیرازی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    10 1
    سلام خبرآنلاین! میگم مگه آقای سردار کمالی نفرمودند که قوانین جدید از اواخر دی ماه اجرا میشه؟ خب دیگه آخرشیم دیگه. کاش تاریخ دقیق میدادند.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    41 4
    واقا اگر اینی که این سردار میگه عدالته پس این وسط چی ناعدالتیه؟ این اقا متوجه هست که اگه این ناعدالتیه ۳۰ سال باید جواب همین ناعدالتیو که سکوت کرده بوده بده؟؟؟ ولاه قسم خدا جواب اشکه منو خانممو پدرمو مادرمو از هر کسی به اسمه عدالت برا خودش جایگاه خریده میده . سربازی رفتن عار نیست عار اون لحظه اییه که به زنه زندگیت قول دادی امسال عقدش میکنی اما الان روت نشه تو چشاش نگاه کنی بگی ببین قانونی که من روش حساب کرده بودم و روش بهت قول داده بودم عوض شده دو سال دیگه وایسا. اره سردار اگه تو روت میشه من روم نمیشه. وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ ک
  • tempest IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    47 1
    موافقم معافیت سه برادری.هر گونه کسری خدمت همه تبعیض به حساب میاد بهتره همه اینا برداشته شه بجاش مدت خدمت کم بشه مثلا 12 ماه یا ........البته واسه همه یعنی همه خدمت کنن
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    33 7
    اگر در گذشته به عدهای ظلم شده و در شرایط سخت بودند آیا باید باز هم به دیگران ظلم شود؟؟ دوست عزیزی که که قبلاً با سختی روبرو شدی، راضی نباش که گروه دیگری از جوانان هم به سرنوشت تو دچار شوند.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      23 1
      مطمئنا کسی راضی نیست که اگر خودش سختی کشیده دیگران هم بکشند فقط حرف سر این است که عدالت برای همه یکسان اجرا شود...مثلا کسی که سه برادرش خدمت کرده اند چرا باید معاف شود!!! در حالیکه فردی که پدر ندارد و تنها یک برادر بزرگتر دارد باید خدمت کند...این عدالت است؟؟؟؟
    • tempest IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      28 2
      من میگم عدالت طرف باباش رفته جبهه معاف میشه چه ربطی داره به پسرش....بله حقه پدرش هست بهترین امکانات رو به پدرش بدن ولی به پسر نه ..اون پسری که پدرش جنگ نرفته چه گناهی داره ...رفتیم دانشگاه سهمیه داشتن ..رفتیم سره کار سهمیه داشتن رفتیم سربازی کسری داشتن بابا آخه تبعیض تا کی بخدا خسته شدیم ...البته با این مواقم که مسئولان کشور برای اجرای هر قانونی باید خبر رسانی کنن تا جوانان واسه خودشون برنامه ریزی کنن
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    24 7
    آقایان خبر جامعه، این همه کامنت انتقاد و شکایت و درددل و آه و ناله ی مخالفان حذف کفالت بود اما شما فقط کامنت یک موافق را به صورت یک خبر در آوردید؟؟ واقعا که...
  • میثم IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    24 4
    خوب زرنگ تکلیف یه عده که رو حساب این قانون واسه درسشون کارشون یا ازدواجشون برنامه ریختن چی میشه؟اگه 2سال قبل میدونستیم که الان دیگه معافیت نمیدن بعد لیسانس رفته بودیم خدمت، همه برنامه هامونم میذاشتیم واسه بعد خدمت... وجدانا اگه به تو معافیت کفالت میخورد میرفتی خدمت یا ازین حقی که بهت داده بودن استفاده می کردی؟هرچند شک دارم این نظر خواننده هاتون باشه، وگرنه تواین مدت این همه نظر که مخالف حذف یکباره این قانون بودنو چرا با یک تیتر خبری تو یک صفحه مجزا قرار ندادین تا شاید مسئولای ما ببینن و اینکه چه طلمی داره به ما میشه
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    29 7
    شما دیگه نوبرشو آوردین!!! نظر همه افرادی که مخالف خذف این قانون بودند رو ول کردین چسبیدین به این نظر که عمرا حتی یکی از حرفای مارو خونده باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه دلخوشیمون به شماست که صدامون رو به گوش مسئولین برسونین اونوقت اینطوری خبر می زنین؟
  • یک فرد در حال انجام خدمت مقدس! IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    36 21
    خیلی جالبه که همه فقط چیزی رو که به نفع خودشون هست به عنوان حق! و عدالت قبول دارن! این عدالته که یک فرد با پدری سالم فقط به خاطر اینکه بالای 59 سال سن پدر هست معاف بشه و من با 30 سال سن و پدری بیمار و نیازمند مراقبت در شهرستانی دور خدمت کنم چون برادری دارم که 12 سال پیش از ایران رفته و حتی یکبار برنگشته؟ عدالته که من با چند سال سابقه کار و پس از فارق التحصیلی از دانشگاه تهران در یک رشته فنی با مدرک فوق لیسانس 16 ماه برم سربازی و شما نری؟ من زندگی نداشتم؟ من مشکل نداشتم؟ من هزینه زندگیم کمتر از شما بود؟ بی انصاف نباشید. از نظر من نفس وجود سربازی به این صورت خیلی بیخود و بی مصرفه اما این هم درست نیست که همه فقط به خودشون فکر کنن.ولی بهر جهت اجرای یک شبه این قانون هم درست نبود.
    • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      5 7
      شما کوتاهی کردی دنبالش نرفتی...ضمنا لابد پدرت هم چیزیش نیست که برادرت رفته و 12 سال بر نگشته... می دونی برنامه ریختن یعنی چی؟می فهمی من 21 بهمن عروسیم بود؟؟؟؟ می فهمی؟؟؟؟به خدا اگه بفهمی
    • بدون نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      6 3
      خب شما هم که الان فقط به فکر خودتی که!
    • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      11 0
      بابا به خدا حرف ما هم حذف يكباره ي قانونه،اگه از ١-٢ سال پيش مي دونستيم شانس كفالت نداريم همون موقع خدمت مي رفتيم خدمت و فوق ليسانس رو ميذاشتيم واسه بعدش، الان كه همه برنامه هامون نابود شده تازه يك و نيم سال بعد هم كه درسمون تموم شه مي خوان اضافش كنن به ٢٤ماه.
    • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      6 20
      آقای فارق التحصیل!!!!!!!!!!!!!! شما همون بهتر که بری سربازی تا یاد بگیری چه جوری فارغ التحصیل بشی!!!!!!! چه کسایی ادعاشون می شه!!!!!!!!!!!
    • احمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      7 4
      آقاجون شما سنگ خودت رو به سینه بزن.... به قانون چیکار داری؟؟؟؟؟؟؟ چندین و چند ساله که تک فرزند ذکور پدر بالای 60 سال از خدمت معاف بوده.... حالا چون به شما زور وارد شده که نباید همه چی رو زیر سوال ببری برادر من!!!!!!!
    • فرد در حال انجام خدمت مقدس IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      6 2
      برادر علی شما خوب! ما بی سواد! شرمنده که واسه یه کامنت کوچیک 15 بار ادیت انجام ندادم و فارغ! فارق!! شد!تو خوب عزیز من! ما کلا ادعا! از ما که گذشت و این سربازی تموم شد اما شما یه فکری برای اعصابت بکن عزیزیم. برادر بی نام یک! من دنبالش زیاد رفتم! اگه مثل من پارتی نداشته باشی 3 سال هر روز هم بری دنبالش اتفاقی نمی افته! بعدشم دادا اینقدر بفهم نفهم نکن. من خوب می فهمم. بی خیال حوصله جواب دادن به بقیه کامنت ها رو هم ندارم. از ته دل آرزو می کنم که این سربازی رو بردارن و امیدوارم هیچ کس این مدلی سربازی نره.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    18 3
    داداش گلم باید حتما پدر 60 ساله اونقدر کار کنه که نیازمند مراقبت بشه؟!! شما خودت حاضری پدر خودت تو این شرایط قرار بگیره؟ به خدا حاضرم 2 سال که سهله ، 20 سال برم خدمت ولی یه خار به پای پدرم نره. شما خودت تجسم کن یه خانواده رو که درگیر مشکل بیماری پدر بشه انصاف چیز خوبیه که همه نداریم
  • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    5 16
    آقا دستشون درد نکنه فدات بشم سردار عزیزان چرا بیخودی جنجال می کنید ، نمیشه که قانون عدالت مطلق را برقرار کنه . خوب برای یه عده مثل من که قبلا معاف نمی شدم این قانون مسلماً بهتره و برای یه عده دیگر متاسفانه ... واقعا سردار راست گفته چون تعداد معافیتها با این قانون بالا میره خود من به لطف این قانون معاف میشم
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      8 0
      اقای خوشحال...شما طبق قانون قبلی هم معاف می شدی!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      15 1
      آقای گروه جامعه... چرا اینو کار نکردی؟؟؟آقا من هفته بعد صفر عقدمه پدر خانومم زده زیره همه چی؟؟می فهمی؟؟؟ به والله ازتون نمی گذرم..به روح رسول الله نمی گذرم...
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    16 1
    مگــــــــــــــــــر خون کسانی که در این 30 ساله معاف شدند از خون ما که پدرمون امسال 59 سالش شده رنگین تر ه ؟؟؟؟ لطفا مثل یک مرد جواب بدهید ضمنا عدالت یعنی توی گوش کسی نزدن یا جبرانش کردن نه توی گوش همه زدن ! حدیث مفصل بخوان
  • بدون نام CA ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    18 0
    خبیث تر از تو ندیدم خبر انلاین. من هر چی کامنت میزنم, همه قوانین و اصول رو هم رعایت میکنم, چاپ نمیکنی. 1000 نفر میان رو یه موضوع نظر میدن. یه نفر که معلوم نیس کیه (خودتی شاید؟ ) اون وسط تابلو نظر مخالف میزنه, اونو ور میداری خبر جدید میکنی؟ "ساز مخالف یکی؟ ؟" از کی رای و نظر فرد برای شما اهمیت داره؟ از کی به نظر افراد اهمیت میدید؟ ساز مخالف یکی؟ ؟ ؟ ؟ اون 1000 نفری که موافق زدن سازشون رو نشنیدی؟ حرف اینه که باید منطقی و عقلانی رفتار کرد. آیا اون یک نفر که سازه مخالف زده, حرفش منطقیه؟ چون زندگیش تباه شده, مال همه باید بشه. این حرف درسته؟ تو حالت خوبه؟ ضایع کردی که داداش!
    • گروه جامعه IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      2 355
      کاربر گرامی، نظر دیگر شما به دلیل توهین به خبرنگاران خبرآنلاین، حذف شد
  • فعلا آشخور! IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    3 12
    کاملا موافقم با حرفات عزیز! من الان دارم با مدرک فوق لیسانس فنی از دانشگاه دولتی با معدل الف خدمت میکنم در حالی که همکلاسیم با همین قانون مسخره معاف شده و زن گرفته و همون باباش که با قانون قبلی مثلا نیازمند کمک پسرش هست داره مثل بنز کار میکنه و برای پسر عزیزش خونه و ماشین و.. تامین کرده!!! آخه این عدالت بود؟ حالا اگه طرف مریض باشه و نیازمند مراقبت یک چیزی اما اینکه افرادی مثل این آشنای من از قانون این طوری استفاده کنند واقعا ظلمه!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    19 0
    من این خبر را دیشب به کسی گفتم که امروز رفتم ملاقاتش چون خودکشی کرده بخاطر یه قانونی که بعد از سی سال یک شب عوض می شه. چرا اینا را خبر نمی ذارید و اعتراض یه چیزی که نمی دونم اسمش را چی می شه گذاشت را تیتر می کنید. کسی که امروز از زنده بودنش پشیمونه چون نه برادر داره نه یه پدر درست و حسابی و بد تر از شنیدن این خبر دیدن جسم جاندارش روی تخت برایش بود.....
  • سرباز سابق IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    7 18
    تمام معافیت ها باید لغو بشه چه معنی داره عدالت عدالت یعنی چی؟؟؟ چرا من برم تو اوج گرما با لیسانس واسه یه گروهبان پا بکوبم اما شماها دنبال عشق و حال و کار و پول باشید
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    11 1
    فقط سازهای مخالف رو منتشر میکنید؟!!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    15 1
    راستی آقای عدالت پرور...مگر شما سقف مجاز تحصیلی را کاهش ندادید؟؟؟پس دیگر کسی نمی توانست به قول شما حیله!!!!بزند...دیگه حذف کفالت به این علت چه بود؟؟؟؟ روراست نیستی سردار....
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    10 1
    ادامه: ضمنا راجع به یدر زیر 59 سال هم که هم ما هم شما می دانیم اینگونه که کقتید نبود... برادر عادل!!!!مشغله کاری نذاشته یه نگاه به بند دوم کفالت در دفترچه بندازید!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    11 1
    امیدوارم سردار کمالی ابهامات را روشن کند و حداقل تا پایان سال 90 قانون جدید رو اجرا نکند تا اینطوری به مردم شَُک وارد نشه! درست نیس یک شبه به مردم بگن که از فردا قانون جدید اجرا میشه! شاید یکی رو این موقعیت حساب کرده باشه! از سردار کمالی و مسولین محترم خواهش میکنم به ما فرصت بدن! با تشکر.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 16
    با سلام يعني چه كه تك فرزندها همه عمرشون عزيز و ننر بمونن بقيه چه گناهي كردن كه تو خانواده چند نفري به دنيا اومدن ؟ كسي كه چند تا پسر داره پشت سرهم با مسايل سربازي فرزندانش روبرو بشه دوريشون رو تحمل كنه ولي اونهايي كه يه پسر دارن هيچ مسئله اي نداشته باشن شما با اين كارتون عملا" جوانان را دلسرد مي كنيد بهتراست اين تبعيض برداشته شود و مدت سربازي كم شودچون در زمان سربازي پسران ،تمام مشاغل را دختران اشغال مي كنند و با اين كار ازدواج جوانان به تعويق مي افتد
    • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      9 0
      شما به من بگو یعنی چی که قانون سی ساله رو یه شبه ور میدارن . اطلا جوان ها را هم آدم حساب نمیکنن کهبرای زندگی خود برنامه ریزی کردند وروی این قانون حساب کردند.یعنی چی که از حداقل یکسال قبل اطلاع ندادن تا همه با خبر شن یا این قانون را برای متولیدن 72 به بعد اجرا نکردن حالا بگذریم ، تو که انقدر شاکی از این معافیت هستی اگه به خودت معافیت میخورد یا حتی کسری وجدانا نمیرفتی بگیری؟!!!!!! میگن یه دفعه خدا داشته حاجت هر کسی برآورده میکرده به یکی ماشین میده بعد از همسایه طرف میپرسه تو چی میخوای؟میگه من هیچی نمیخوام فقط این ماشینی که به این همسایه من دادی آتش بزن این دلم خنک شه
    • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      5 0
      من حرفی با استدلالت ندارم . گرچه این حذف کفالت و تبیین قانون جدید فقط برای اینه که تعداد معافیت ها رو کم بکنن و با وضع کردن یک شرایط سخت تر تعداد سربازا رو فقط بیشتر کنن . خب حالا به نظر خودت جدای اینکه میگی این قانون نا عدالتی هستش ، به نظرت درسته که این قانون با این سرعت حذف بشه ؟ ما حرفمون اینه که ما با حساب کردن روی این قانون 30 ساله برای زندگیمون برنامه ریزی کردیم .... نباید که با وعظ این قانون بیان و تمام برنامه ریزی های ما رو خراب کنن آخه ! یکی داره ازدواج میکنه یکی شغل خوبی داره الان ..... این بازی کردن با زندگی مردمه ، اصلا عدالته که بیان با تغییر یک قانون زندگی رو خراب کنن ؟ نباید قبل اجرای این قانون یک اطلاع رسانی بکنن ( تو یک زمانی که بشه برناه یزی کرد براش ) ؟؟ این عدالت نیست ..
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 32
    به نظر من حذف کفالت بهتر ار اجرا شدن کفالت هست، حلال هر چی می خواهیئ منفی بدید
    • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      8 0
      نظرتو با دلیل بگو تا اشکال نظر اشتباهتو بفهمی
  • سعید IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    15 1
    فقط 72 به بعد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    14 2
    به نظر من خيلي وقته اقايون سربازي رفتن .حالا ديگه نوبت خانوماست كه برن سربازي .و همه اقايون هم بايد معاف بشن!
  • مهدی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    3 10
    ببینید آخه اونی که می گه زن گرفتم شغل دارم و.... آخه مگه شما کارت معافیت دستت بوده این کارو کردی اشتباه از خود شما بوده خدا پدر سردار کمالی رو بیامرزه که حال اونایی رو که قانون رو دور می زدن حسابی گرفته
  • رضا IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    3 7
    ببینید قانونی که تصویب شده حالا شما بیا بگو دوستم خودکشی کرده و زنم داره جدا میشه وکارم رو از دست دادم و... هیچ تاثیری نداره .به نظر من بهتره به فکر اعزام و کارهای مربوطه باشید دوستان عزیز......
  • 13 IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    6 3
    په نه په معافیت پسر سوم انصاف معافیت پسر آقایانی که جبهه رفتن انصاف اگه واسه اون تک پسر اتفاقی بیوفته که تو سربازی ما زیاده کی میتونه جایش رو برا پدرش بگیره
  • آرش IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    3 2
    خبر آنلاین اینهمه گفتیم معافیت دوبرادری...........یه سوال راجبش نپرسیدی جرات نداشتی بگی شما که میگین کمبود سرباز نداریم و داریم معافیت هارو بیشتر میکنیم پس چرا معافیت دوبرادری رو اجرا نمی کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ جرا ت نداشتی..........؟؟؟؟ جامعه ی ما به آدم با جرات نیاز داره به خبرنگار با جرات....
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    2 3
    این قانون کلی نقص داره . من پدرم فوت کرده و با مادر بیمارم که دارای بیماری قلبی و دیابت هست زندگی می کنم . برادرم ازدواج کرده و در شهرستان کارمند دولت است که امکان انتقال به تهران را ندارد ضمنا بهزیستی فقط معلولیت رو تحت سرپرستی قرار می ده . حالا من باید معاف شم یا کسی که پدرش بالا سرشه و 10 تای مارو هم می خره و ازاد می کنه . تو دوتا رشته هم درس خوندم و فوق لیسانس دارم
  • بدون نام GB ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    5 1
    باورم نميشه که خبر آنلاين بر داشته يه نظر يک کسی که اصلاً منطقی هم نيست و درست مثل لج بازی بچه هاست رو يک خبر کرده همينطور که من خوشحال ميشم که حتی معافيت 3 برادری اجرا شه با اين که تک پسرم ولی با اين حال خوشحال ميشم که يک عده ديگه هم خوشحال بشن هر چی باشه همه انسانيم و نبايد بدی همديگرو بخوايم .ولی جالب اينه که خبر آنلاين مياد اين رو يک خبر ميکنه، چه قدر غير حرفه ايه درست مثل اينکه يک بچه نشسته اون پشت و تيتر خبر درست ميکنه "اهانتی نبود فقط واقعيت" همين
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 0
    واقعا نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر خودپرست هستند و سعی دارند دیگران زندگی راحتتر از خودشان نداشته باشند. خوب مسلمونا پدر من مریض نیست ولی 60 سالشه چطوری میتونه با این کهولت سن از پس خرجهای خانواده بر بیاد الان 45 ساله داره کار میکنه . واقعا دیگه نمی تونه. مسئولین اگر یک لحظه خودشون رو جای ما بزارن دیگه یک شبه از این قانون ها نمی گذارن. خواهش من از خبر آنلاین اینه که پیگیری کنید حد اقل 6 ماه به اجرای قانون جدید معافیت کفالت مهلت بدن. ممنون
  • مسقیم رفتم دور نزدم IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    8 0
    آخه دور زدن قانون یعنی چی، چرا همه رو متهم میکنی؟ کی میخواین حرف زدن با مردم رو یاد بگیرین؟؟ هر جای دنیا مردم با در نظر گرفتن قانون برای آینده برنامه ریزی میکنند ،یعنی دارن قانون رو دور میزنن؟؟ حالا ازدید شما چه دور زدن یا نزدن دیگه این جوانها قبلا برنامه ریزی کرده بودند ،شما قانون جدید را برای کسانی که می خواهند الان برنامه ریزی کنند برای آینده اعلام کنید و بگید معافیت از 2 سال آینده حذف خواهد شد . دیگه آنهایی که قبلا برنامه ریزی کردن چه گناهی دارند؟ (باز بگو قانون رو دور زدند)