محمد اطبایی کارشناس امور پخش جهانی فیلم معتقد است اصغر فرهادی با جوایزی که برای فیلمش دریافت کرده مرزهای سینمای ما و خانه‌اش را به کل جهان وسعت بخشیده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرهادی صبح روز دوشنبه 26 دی‌ماه با فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق شد برای نخستین بار جایزه گلدن گلوب را در بخش آثار خارجی برای سینمای ایران به ارمغان آورد.
 
متن یادداشت اطبایی به این شرح است:‌ «من هم مثل بسیاری ایرانی‌ها، حس و حال عجیبی از جایزه گلدن گلوب «جدایی نادر از سیمین» دارم. هم خوشحالم و مفتخر و هم غمگین و نگران! از آن احساسات متناقضی که فکر کنم فقط خاص ما ایرانی‌ها باشد و بس!
 
اصغر فرهادی این روزها تنها پیام‌آور شادی و غرور برای ما شده است. فیلمش در کمتر از یک سال در 57 جشنواره حضور داشته و 40 جایزه بین‌المللی گرفته. هنوز در انتظار روز اعلام جوایز پنج جایزه دیگر هم هستیم و البته چهارم بهمن‌ماه، روز اعلام نامزدهای اسکار.
 
بیش از 30 نشریه و سایت معتبر در جهان، فیلم را در فهرست برترین‌های سال خود قرار داده‌اند. فیلم «جدایی...» تاکنون در 22 کشور به نمایش عمومی درآمده و 9.4 میلیون دلار فروش داشته است. در ایران هم در مجموع 26 جایزه از جشنواره‌های فجر و شهر و نیز جشن منتقدان و جشن سینما دریافت کرده و فروشی بیش از 3.3 میلیارد تومان در سراسر کشور داشته است.
 
سهیم شدن در شادی مردم، هنر سیاست پیشگان و مسئولین است و خواندن پیام تبریک نخست وزیر ایالت کویینزلند استرالیا (حامی جایزه سینمای آسیاپاسیفیک) در اولین ساعات پس از جایزه گلدن گلوب و سکوت مسئولان ایرانی، حس خوبی ایجاد نمی‌کند.
 
چرا همه نباید خوشحال باشیم؟ اصغر فرهادی مرزهای سینمای ما و خانه‌اش را به کل جهان وسعت بخشیده.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    64 3
    با همه ی وجود دوستت داریم فرهادی.
  • مهرداد IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    40 2
    اصغر فرهادی افتخار ایرن و ایرانی،چه از طرف کسی تمجید بشه چه نشه. زنده باد اصغر فرهادی که تو اون لحظه یاد مردمش بود. ممنون
  • بدون نام US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    21 2
    به جز هنر که تاج سر افرینش است... بنیاد هیچ سلطنت پایدار نیست
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    4 0
    مهم نطر مردم که بهش افتخار می کننننننننننننننننننننننننننننننننن مرسی
  • امیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    4 0
    متن عالی بود.چرا همه نباید خوشحال باشیم. مرسی خبرآنلاین بابت انتشار این متن.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    4 2
    خداوندا یه اجری مضاعف به این دو تا منفی ده اکتیو به خاطر همت مضاعفشان عنایت بفرما.....