برنامه جامع سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد همزمان با پیش‌فروش بیلیت‌ها در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، این برنامه جدول کامل کلیه بخش‌های داخلی و خارجی جشنواره اعم از مسابقه سینمای ایران، آئینه سینمای ایران، جام جهان‌نما، جلوه‌گاه شرق و ... را در برمی‌گیرد.
 
جدول بر اساس تنوع جغرافیایی سالن‌های سینمایی تنظیم شده و همزمان با آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره سی‌ام، در سایت http://www.fajrticket.com/  در اختیار علاقه‌مندان حضور در جشنواره سی‌ام قرار گرفته است.
 
محمد خزاعی دبیر سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر یکی از برنامه‌های اجرایی مهم جشنواره امسال را تلاش برای ایجاد نظم اجرایی عنوان کرده بود.
 
این جدول دربردارنده زمان‌بندی عناوین فیلم‌های جشنواره در بخش‌های مختلف سینمای ایران با زیرمجموعه‌های سودای سیمرغ (بخش اصلی)، آینه سینمای ایران (خارج از مسابقه)، نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول)، سینمای حقیقت (مسابقه آثار مستند بلند) است.
 
همچنین بخش سینمای جهان شامل جام جهان‌نما (مسابقه سینمای بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای آسیا)، سینمای سعادت (مسابقه سینمای کشورهای جهان اسلام)، جشنواره جشنواره‌ها، فیلم‌های سه بعدی و مرور سینمای بین‌الملل است.
 
همچنین پوستر این دوره از جشنواره ظهر چهارشنبه 28 دی‌ماه طی مراسمی رونمایی می‌شود.
این مراسم ساعت 11 با حضور ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست پیشکسوت، مدیران فرهنگی و سینمایی، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار خواهد شد. مکان برگزاری این مراسم مجتمع فرهنگی اسوه خواهد بود.
 
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه 90 برگزار می‌شود.

محمدعلی موحد از مقالات شمس می‌گوید
دکتر محمدعلی موحد، مولوی‌پژوه و مصحح مقالات شمس‌ به عنوان نخستین سخنران مجموعه ‌نشست‌های گفتار ماه بنیاد شمس و مولانا درباره مقالات شمس و تاثیر شمس بر مولانا سخن می‌گوید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شمس این مجموعه سخنرانی‌ها قرار است با عنوان «آیینه در آیینه: شمس و مولانا» در آخرین چهارشنبه هر ماه از سوی این بنیاد و با دعوت از شمس‌پژوهان و مولوی‌شناسان نامدار ایرانی و خارجی برگزار شود.
در نخستین نشست از دکتر محمدعلی موحد که در زمره شاخص‌ترین چهره‌های عرصه ادبیات کهن و مولوی‌شناسی و شمس‌پژوهی است، دعوت شده تا این سلسله نشست‌ها را با سخنان خود درباره کتاب مقالات شمس و مواجهه شمس و مولانا بیان کند.
دکتر موحد علاوه بر تصحیح کتاب مقالات شمس، ‌کتاب «باغ سبز» را که به تاثیرات شمس تبریزی بر مولوی می‌پردازد، از سوی نشر کارنامه به بازار کتاب عرضه کرده است.
مقالات شمس تبریزی، مجموعه‌ای از سخنان و حکایات نغز و دلپذیر است که در دوران اقامت شمس تبریزی در قونیه (از سال 642 تا 643 و پس از غیبتی کوتاه از سال 644 تا 645 قمری) بر زبان وی جاری شده، و پس از او توسط مریدان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به‌صورت یادداشت‌هایی پراکنده جمع‌آوری شده‌ است.
مطالب موجود در مقالات شمس را می‌توان به بخش‌هایی چون: شخصیت و زندگی و خانواده شمس، رابطه شمس با مولانا، قصه‌ها و حکایات، یادکرد بزرگان و آموزه‌ها تقسیم کرد.
این مراسم ساعت 16 روز چهارشنبه 28 دی در مرکز آموزش موسسه فرهنگی اکو، واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 27 برگزار می‌شود. 
نوای تار ساکت در جشنواره موسیقی فجر
کیوان ساکت، نوازنده برجسته تار و آهنگساز در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به اجرا می‌پردازد.
 
به گزارش ستاد خبری جشنواره ساکت در خصوص اجرای خود در این دوره از جشنواره گفت: «در جشنواره امسال گروه موسیقی فرهنگسرای بهمن به سرپرستی من روی صحنه می‌رود و قطعاتی از ساخته‌های من را با آواز علی یاره‌پور اجرا می‌کنند.»
 
او ادامه داد: «در این اجرا قطعاتی چون نوروز، باران، هامون، یک خانه پر ز مستان، دور از وطن و چند مضراب دشتی را اجرا می‌کنیم.»
 
ساکت با گروه فرهنگسرای بهمن در بخش جنبی جشنواره در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن به دبیری حسن ریاحی در تهران و چند شهرستان برگزار می‌شود.
 
اجرای نمایش ایتالیایی « بیست هزار فرسنگ زیر دریا» در جشنواره تئاتر فجر
نمایش « بیست هزار فرسنگ زیر دریا» با اقتباس از اثر جاودانه ژول ورن به نویسندگی و کارگردانی جوزپه دی بودو در بخش صحنه‌ای سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.
 
به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی جشنواره، نمایش « بیست هزار فرسنگ زیر دریا» از گروه تئاتر پولتاچ (Teatro Potlach) و با بازی دانیلا رنولی، ناتالی مِنتا، پائولو سوماریا، گائودی فانلی و ایلاریا مانوکیو در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.
 
این اثر یک نمایش تکنیکال است که بازیگران غوطه ور در صحنه طراحی شده با پروژکتورهای دیجیتال و آخرین نسل LED ها، در اکتشاف مرموز کاپیتان نمو، تماشگران را با خود همراه می کنند.
سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.

58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =