مهر نوشت:

علی مطهری به عنوان طراح اصلی سئوال از رئیس جمهور اعلام کرد: از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون های تخصصی نسبت به 5 سئوال قانع نشدم اما نظر قطعی همه امضا کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور پس از جلسه ای در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.
به گفته وي تا کنون 5 سئوال در کمیسیون های برنامه و بودجه، امنیت ملی و سیاست خارجی، اصل 90 و عمران مورد بررسی قرار گرفته و 5 سئوال دیگر باقی مانده که مربوط به کمیسیون اقتصادی و فرهنگی است و قاعدتا در هفته بعد از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نيز با اشاره به بررسی سئوال از رئیس جمهور در رابطه با اظهارات وی پیرامون جایگاه مجلس در کمیسیون از قانع نشدن طراحان سئوال از پاسخ‌های معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور و ارجاع این سئوال به هیئت رئیسه خبر داد.
وي از حضور مطهری، حیدرپور، دهدشتی و اکرمی به عنوان نمایندگان طراح سئوال از رئیس جمهور در اين جلسه خبر داد و گفت: امام خمینی(ره) فرموده بودند مجلس در راس امور است اما رئیس جمهور در اظهاراتی گفته است بر راس امور بودن مجلس مربوط به مقطع قبل از بازنگری و اصلاح قانون اساسی است. بیان این اظهارات در جامعه ایجاد تنش و ذهنیت می کند و ما نباید اصولی را که از طرف امام مطرح شده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند خدشه‌ای وارد کنیم.
اسداللهی با بیان اینکه معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور در این رابطه توضیحاتی دادند، گفت: منظور رئیس جمهور این نبوده که به مجلس اهانتی کند یا مجلس را زیر سئوال ببرد بلکه این موضوع را به عنوان یک نظر شخصی فارغ از جایگاه سیاسی خود بیان کردند.اما نمايندگان اين توضيحات را قانع کننده ندانستند.
جلسه 80 طراح سئوال از رئیس جمهور برای جمع بندی پاسخ های دولت
سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور با اعلام این خبر که 4 کمیسیون امنیت ملی، برنامه، عمران، اصل 90 سئوال از رئیس جمهور را بررسی کرده اند از بررسی سئوال از رئیس جمهور در کمیسیون های اقتصاد و فرهنگی مجلس شورای اسلامی در هفته پس از تعطیلات و جمع بندی پاسخ ها و اعلام نظر به هیئت رئیسه در همان هفته خبر داد.
مصطفی رضا حسینی با بیان اینکه هنوز دو کمیسیون اقتصادی و فرهنگی سئوالات نمایندگان از رئیس جمهور را بررسی نکرده اند، گفت: پس از بررسی سئوال از رئیس جمهور در 2 کمیسیون باقیمانده پس از تعطیلات مجلس 80 نفر طراحان سئوال با برگزاری جلسه ای پاسخ های معاونان رئیس جمهور به سئوالات مطرح شده را بررسی کرده و به رای می گذارند. در صورتیکه قانع نشده باشند موضوع به هیئت رئیسه ارجاع می شود تا هیئت رئیسه طبق آیین نامه مراتب را به رئیس جمهور اعلام می کند تا شخص رئیس جمهور برای پاسخ به سئوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور یابند.
به گفته وي، پاسخ های معاونان رئیس جمهور به سئوالات نمایندگان در کمیسیون های امنیت ملی، برنامه، عمران و اصل 90 کلی و توجیهی بوده است. معاونان رئیس جمهور در این جلسات ایرادات شکلی به سئوالات می گیرند و اعلام می کنند که اظهار نظر در فلان مورد یا عدم اجرای برخی از قوانین حق رئیس جمهور است و رئیس جمهور ایده و نظر خاص خود را داشته و به این صورت اعلام کرده است.
وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم سئوال از رئیس جمهور به نتیجه ای ختم شود که رضایت خدا، رضایت مقام معظم رهبری، مصلحت کشور و رضایت مردم در آن باشد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =