ایرنا نوشت:

مقامات عراقی روز پنج شنبه از دستگیری 'ریاض العضاض' نائب رئیس شورای استانی بغداد به اتهام حمایت از اقدامات تروریستی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ؛ مقامات عراقی اعلام کرده اند که این سیاستمدار سنی مذهب عراقی را روز چهارشنبه درحالی که قصد داشت به محل کارش یعنی شورای استانی بغداد برود، به اتهام تامین مالی گروه های تروریستی بازداشت کرده اند.

یکی از مقامات امنیتی بغداد که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفته است که یکی از گروه های تروریستی اعتراف کرده که این سیاستمدار عراقی به این گروه دستور می داده و در تامین نیازهای مالی آن نقش داشته است.

بازداشت این مقام عراقی همزمان با وخامت اوضاع در رابطه با صدور حکم بازداشت 'طارق الهاشمی' معاون رئیس جمهوری عراق، به اتهام هدایت جوخه های مرگ انجام شده است؛ اتهامی که الهاشمی آن را تکذیب کرده است.

صدور این حکم، اندکی پس از پایان روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق، به تحریک تنش ها بین دولت شیعی عراق و حزب الهاشمی منجر گردید.

العضاض یکی از اعضای حزب اسلامی عراق، به عنوان یکی از گروه های سنی وابسته به ائتلاف العراقیه به ریاست طارق الهاشمی است.

حزب اسلامی عراق بازداشت وی را تایید کرده اما آن را به عنوان اقدامی تحریک آمیز و بی سابقه محکوم کرده است.

این حزب همچنین آزادی فوری العضاض را خواستار شده است.

ائتلاف العراقیه به صورت گسترده ای مجلس و کابینه عراق را درمخالفت با آنچه تمرکز قدرت در دست 'نوری المالکی' نخست وزیر توصیف کرده، تحریم نموده و از مالکی خواسته است به توافقات درباره تقسیم قدرت احترام گذاشته یا از قدرت کناره گیری کند. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    0 0
    عجب شیرتوشیر شده این کشورباستانی وفرقه گرا.