۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

ایرنا نوشت:

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت : تعداد مصدومان زلزله روز گذشته نیشابور به بیش از 230 نفر رسید. دکترسید کاظم فرهمند افزود: 30 نفر از این مصدومان در بیمارستانهای حکیم و 22 بهمن نیشابور بستری و مابقی به صورت سرپایی معالجه شده اند. وی اظهارداشت : بیشتر مصدومان دچار شکستگی در نقاط مختلف بدن شده اند و خوشبختانه تا کنون تلفات جانی گزارش نشده است .
زلزله ای به قدرت 5/5 ریشتر ساعت 16 و پنج دقیقه عصر پنجشنبه شمال شرق نیشابور را لرزاند که کانون آن منطقه باغرود این شهرستان گزارش شده است . پس از این زلزله تا کنون 75 پس لرزه به ثبت رسیده که بزرگترین آنها به قدرت 9/3 ریشتر ساعت 22 و 47 دقیقه پنجشنبه شب رخ داد. نیروهای امدادی و ارگانهای ذیربط اکنون در شهرستان نیشابور مستقر و در حالت آماده باش بسر می برند و اوضاع را تحت کنترل دارند.

 

15تیم امداد و نجات تمامی روستاهای زلزله زده نیشابور را مورد بررسی قرار دادند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : 15 تیم امداد و نجات از ابتدای وقوع زلزله در نیشابور به روستاهای زلزله زده اعزام و خسارات وارده در تمامی این مناطق را مورد بررسی قرار داده و کمک های لازم را ارایه کردند.
محمد قاسمی افزود: طبق آخرین گزارش ها، اکیپ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا ساعت 21 دیشب عملیات اولیه بررسی در روستاها بویژه در منطقه میر آباد و 10 روستای درگیر در زلزله را به پایان رسانده اند. از ابندای وقوع زلزله، 400 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فراخوان شدند و با کمک نیروهای امدادی و سایر ارگانهای ذیربط، شب گذشته شماری از مردم نیشابور در اماکن امن ورزشی، آموزشی و حسینیه ها اسکان یافتند. خوشبختانه موردی از تلفات جانی و آوار برداری در روستاها و مناطق زلزله زده نیشابور گزارش نشده و تمامی مصدومان مداوا و یا بستری شده اند.
قاسمی افزود : میزان دقیق برآورد خسارات وارده به واحدهای مسکونی در روستاها و مناطق شهری نیشابور در جلسه ای که قرار است امروز برگزار شود اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.


75پس لرزه تا کنون در نیشابور به ثبت رسیده است
مسوول شبکه لرزه نگاری استان خراسان رضوی وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت : تاکنون 75 پس لرزه در شهرستان نیشابور به ثبت رسیده است.
ذوالفقار آسایش پور افزود: این پس لرزه ها از عصر پنجشنبه تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز جمعه، ثبت شده است. بزرگترین پس لرزه به بزرگی 9/3 ریشتر در ساعت 22 و 47 دقیقه پنجشنبه شب رخ داد. 
 28247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    7 0
    بارها از شما تقاضا کردم این / رو بی خیال بشید الان این چقدره؟ به قدرت 9/3 ریشتر !!!!!!!! به قدرت 3.9 ریشتر
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    3 1
    ای بابا زود تموم شه بخوابیم