شما نظر بدهید/ برداشت شما از جمله رییس جمهور برای بنزین چیست؟

رئیس‌جمهور با انتقاد از پرداخت یارانه بنزین گفت: هیچ منطقی وجود ندارد که دولت بنزین را با دلار آزاد وارد کند و با قیمت سوبسیدی به مردم بفروشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رییس‌جمهوری در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده داد بدون اطلاع مردم تصمیمی درباره‌ی قیمت بنزین گرفته نشود.

همچنین نکته اینجاست که تصمیم در خصوص افزایش قیمت بنزین تکذیب شد.

حالا اما رییس‌جمهوری صراحتا انتقادی جدی را برای اولین بار به قیمت بنزین وارد دانسته است.

شما کاربران خبرانلاین می‌توانند دیدگاه خود درباره‌ی این انتقاد را در بخش نظرات اعلام کنید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1950627

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 171
  • نظرات در صف انتشار: 169
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    پزشکیان آمده تا بنزین را گران کند
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      15 0
      بهتر است دکتر پزشکیان در حرف زدن محتاط باشه، از زمانی که این جمله گفته، اجناس بازار گران شده یا دارند احتکار میکنند. تو این مملکت جمله که نه یک حرف هم برای مردم هزینه داره.
    • امین میرزائی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      7 0
      پمپ بنزینارو ببرین زیرزمین روشم با بتون بپوشونین ... اینجوری صفا زیرِ زمین تشکیل میشن ماهواره های ِ دشمن نمیتونن تشخیص بدن که بنزین ندارین !!!!!!!!!!!!
    • قشقایی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      2 9
      بنزین ازادبایدبشه ۵۰۰۰تومان کارتی هم ۳۰۰۰تومان
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      2 3
      باید همان ۶۰ لیتر یارانه ای رو برای حمایت از مردم حفظ کنند مازاد مصرف رو با قیمت تعادلی عرضه کنند
    • مهربان توسی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      اگر سیاست واردات و تولید در بحث خودرو با ایجاد فضای رقابتی به جای انحصار و رانت و ...تغییر کند و مصرف کننده بتواند خودرو کم مصرف بخرد هیچ اشکالی ندارد در یک برنامه ۴ ساله قیمت بنزین و گازوییل به دو سوم قیمت جهانی سوخت برسد
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 2
      به نظرم بهترین راهکار برای واقعی کردن قیمت بنزین این است پول حاصل از آن را به عنوان حق از بیت المال به مردم بدهند
  • ندایی پور IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    ثابت نگهداشتن قیمت بنزین برای سالیان متمادی علی رغم نرخ های تورم 40 الی 50 درصدی، همانند فنری است که جمع می شود...بالاخره این فنر تاب و تحمل محدود و معینی دارد و یک روزی باز خواهد شد که متاسفانه مسئولان به این موضوع هیچوقت نیندیشیده اند متعادل سازی قیمت بنزین لازم است اما در کنار آن متناسب سازی مصرف خودروهای تولیدی داخل و نیز ترمیم حقوق قشر کارگر و کارمند قبل از هر اقدامی لازم و بلکه واجب است...
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      168 8
      بله، حق با شماست، فقط مشکل اینحاست که این فنر رو ول می‌کنیم، اون یکی فنر (قیمت سایر اجناس) هم در می‌ره.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      5 0
      همزمان سوبسیدی که ما مردم برای خرید خودروهای آشغال داخلی و چینی میدیم باید برداشته بشه و خودروی 7 میلیاردی هم بشه 500 میلیون
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    قیمت بنزین باید واقعی باشد وگرنه تاوان اون را در جاهای دیگه مردم باید بدهند قیمت باید بروز باشه نمی شه که یک کالا چندسال قیمتی ثابت داشته باشه و بعد یک دفعه بخواهیم قیمتش را افزایش بدیم و در بازار و زندگی مردم التهاب ایجاد کنیم
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      2 1
      در کنار این پیشنهاد خوبتان ، این پیشنهاد خوبتر را نیز مطرح بفرمائید که درآمدهای مردم به ویژه حقوق بگیران هم باید متناسب سازی شود وگرنه با این وضع درآمدی و گرانی احتمالی بنزین که قطعا بر گرانی سایر کالاها اثر زیادی خواهد داشت ، چه بلایی بر سر قشر حقوق بگیر خواهد آمد - البته همه می دانیم- ؛ حقوق بگیرانی که حقوقشان هیچ تناسبی با تورم و هزینه ها ندارد.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    میدونی چرا بنزین ارزان است؟ چون قیمت ارز در ایران به دلیل سیاست های شما گران است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    بنزین باید تک نرخی و لیتری 10000 تومان شود .
    • . IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      2 0
      اینطوری که ما می میریم
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      2 0
      ما کمتر از 100000 تومان قبول نداریم
  • مهرداد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    دولت باید برای رفاه و آرامش مردم هزینه کنه . مگه ثروت مملکت مال کیه ؟ مال همین مردمه نباید منت گذاشت که چرا به مردم یارانه داده میشود
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    به نظر من رئیس جمهور درست میگوید . یک بطری آب در کشور همسایه خریدم 7لیر یعنی اب معدنی یک لیتر حدود 25000تومن . بنزین 1500تومن باشد اشتباه است . از طرف دیگر یک مامور که درجه اش گروهبان بود پرسیدم چقدر حقوق میگیری گفت 60000لیر یعنی حدود 105000000تومن . اگر بنزین را میگوید باید حقوق را هم بگوید . من بازنشسته با پست مدیریت میانی بالا 20تومن حقوق میگیرم . اونجا که بنزین فلان قیمته . حقوق را هم ببینند چقدره بعد با یک محاسبه ساده قیمتها را در اینجا هم اصلاح کنند .
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    148 8
    میزان حقوق غیرمنطقی نیست؟
  • اصغر ترقه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    برداشت من گران شدن بنزین طی یکسال آینده هست چون الان بنزین لیتری 3 هزار تومان و آب معدنی لیتری 6 هزار تومان هست . باید نرخ بنزین به حداقل 30 هزار تومان نزدیک بشه تا تعادل مصرف ایجاد و مشکل ناترازی بنزین باضافه شغل های غیرمولد مثل تاکسی اینترنتی جمع بشه .
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    71 3
    افزایش قیمت و ناتوانی در تامین نیاز مردم به بنزین
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    96 6
    عبدالعلی زاده یه ماه پیش گفت یواش یواش جامیندازیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    110 5
    زمینه سازی برای گران شدن بنزین است
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    99 1
    معلوم بود از همون اول
  • جواد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    49 81
    زمزمه گرانی بنزین هست. البته از لحاظ اقتصادی حرف های ایشان صحیح است .بنزین در ایران ارزانتر از کشورهای همسایه عرضه میشه . سود این کالا برای قاچاق خیلی زیاد هست و مردم و حاکمیت ضرر میبینند . باید هوشمندانه گران شود تا اسیبی به مردم نرسد و سود قاچاق کم بشود
    • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      3 0
      مثل سالهای قبل که هوشمندانه گران شد دیگه کمر مردم داره میشکنه از این گرونی
    • سیا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      5 0
      شما که نگران آسیب ملت و حاکمیتی.حقوق شما ریالی هست یا دلاری؟ هروقت به من کارگر حقوق دلاری دادن بنزینم به قیمت کشورهای حوزه خلیج فارس بدن.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    35 72
    وقتی میلیون ها لیتر بنزین روزانه قاچاق میشه.چاره ای جز این نیست
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    قیمت بنزین رو جهانی کنید ، ولی قبلش قیمت ماشین رو هم جهانی کنید
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      1 0
      قیمت پراید که جهانی است 400 میلیون
  • یاشار IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    62 1
    یعنی من گرسنه ام
  • لقمان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    59 8
    بنزین گران بشه تورم میشه مگر اینکه راهکار پیدا بشه
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 3
      الان از آبان 98 قیمت بنزین ثابت مانده ولی بدترین تورم های تاریخ را در این 5 سال داشته ایم. بنابراین واقعی کردن قیمت بنزین تأثیر همبسته ای بر تورم (که تنها دلیلش رشد بی ضابطه پایه پولی در عین سرعت کم گردش آن است) ندارد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    او منتخب ملت است سیاست را بتو سپرده ایم هرچه باشد به خیر و صلاح ماست
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    58 2
    الان میگی؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    64 4
    گرانی به کام وارد کننده و به ضرر مصرف کننده بدبخت
  • اصغر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    51 1
    گرانی
  • حقوق به دلار مخارجم به دلار IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    117 3
    حرف ناحقه حقوق وقتی به دلار شد بنزینم بشه
  • دزفولی RO ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    91 7
    با اتش بازی کردنه!!!¡
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    99 1
    خیلی چیزا در کشور منطقی نیست مثل قیمت خودرو خارجی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    141 1
    آقای پزشکیان لطف کن حقوق همه ی ایرانی ها رو به دلار بده
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    19 48
    ما که منتظر افزایش نرخ بنزین هستیم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    78 6
    واردات خودرو رو کاملا آزاد کنه و بنزین رو گرون کنه
    • بابک IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      خودروی جدید داخلی و خارجی نیاز به بنزین داره، در نتیجه نیاز به بنزین بیشتری خواهد بود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    89 6
    اون زمان که یع عده گفتند بنزین رو گرون میکنه میگفتند لجن پراکنی نکنید
  • US ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    105 8
    هر نوع دستکاری در قیمت بنزین باعث فقیرتر شدن مردم خواهدشد..
  • قاسم IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    17 38
    دقیقا حرف درستی است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    45 3
    دو لبه قیچی برای نابودی
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    106 5
    اگه واردات خودرو با قیمت های جهانی نه ایرانی ازاد بشه - اگه درامد ها به دلار و تقریبا با درامد های کشور های نفت خیز یکی بشه - اگه ناوگان حمل و نقل توسعه یابه و برای تاخیر های 2 یا 3 دقیقه ای مقامات از مردم عذر خواهی کنن صد درصد موافقم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    38 13
    امیدوارم گران نشود
  • محمدرضاقدم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    البته ما یک جور هایی متفاوت از جامعه بین المللی گذران میکنیم نگاه اجمالی این را ثابت می کنه اما آن چیزی که اصل است مردم ما روی قیمت فراورده های سوختی خیلی گارد دارند واین مربوط به حال نیست در زمان پهلوی هم چند بار درگیری اتفاق افتاده باید هر اقدام موئثر با تدبیر انجام شود و نتیجه بخش.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    33 2
    اگر طبق سنوات قبل گرانی حامل های انرژی باشد.ومنافع مردم درنظر گرفته نشود .این طرح شکست میخورد
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    87 2
    نمیشه که درآمدها به ریال باشه و هزینه ها به دلار!
  • ب US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 0
    دولت قیمت بنزین را افزایش نداد ولی به جای آن هزار بار با مالیات و قیمت روغن و سایر اقلام و صد البته از همه مهم قیمت دلار دست به جیب مردم برده،فکر میکنه مردم نمیفهمن،مردم در هر وضعیتی صدایشان شنیده نمی شود.
  • صفا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    59 0
    مقدمه چینی برای گران کردن بنزین
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    59 1
    صحبت در مورد قیمت بنزین به تنهایی ، یک کار کاملا اشتباهه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    39 5
    من فقط متاسفم
  • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    43 0
    صحبت در مورد قیمت بنزین به تنهایی ، یک کار کاملا اشتباهه
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    50 1
    یعنی گرانی از رگ گردن به شما نزدیک تر است
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    64 1
    فقط بنزین است که نا عادلانه توزیع میشود؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    35 1
    مگه این بنزین‌ها وارداتی است؟
    • معتمدی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      بله دولت شهیدرییسی سالانه حدود ۲میلیارد بنزین به طورچراغ خاموش وارد میکرد.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 0
      صبح بخیر ایران
  • US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    3 0
    ما هم به رییس جمهور می گوییم هیچ منطقی وجود ندارد که حقوق مردم به ریال و پایین ترین در منطقه و خرج و مخارج به دلار حساب بشه… لطفا پایه حقوق هارو به دلار و فوب خلیج فارس رسانده و بعد بنزین غیر سوبسیدی تحوبل مردم بدید
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    16 53
    نرخ بنزین باید و باید اصلاح شود
  • وحید IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    3 0
    اقتصاددان ها فقط راجع به بنزین حرف میزنن؟ راجع به سیاست خارجی کسی حرف نمیزنه؟ تورم 40-50 درصدی کسی حرف نمیزنه؟ چرا فقط وقتی بحث فشار به مردم هست میگن فلان قضیه از نظر اقتصادی درست نیست ؟ گوشت کیو 700-800 درسته؟ خودروهای آشغال 1 میلیاردی درسته؟ این وضعیا ناوگان حمل و نقل عمومی درسته؟ اول بقیه ی شرایط مردم رو درست کنید بعید برید سراغ بنزین. وقتی قیمت ماشینهای آشغال رو آوردید پایین و واردات خودرو آزاد شد و مترو تو تمام شهرها را اندازی شد، بعد بنزین رو پله ای گرون کنید.بنزین ارزون نیست،جون مردمه که ارزون شده براتون.
  • سهید IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    18 76
    100% موافق افزایش قیمت بنزین هستم.
    • نسیم IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      علت موافقت شما هم کاملا مشخصه برای مردم،،، منتظر افزایش یارانه بیشتر هستید مگه نه؟
  • ایرج IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    46 2
    قیمت ماشین جهانی کنید واردات خودرو ازاد بشود
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    35 1
    تا تولید خودرو با مصرف چند برابر استاندارد جهانی ادامه یابد همینه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    3 1
    هروقت حقوق رو با میانگین جهانی وماشین رو به قیمت دنیا محاسبه کردی بیا اینم گرون کن یک طرفه به قاضی بری راضی برمیگردی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    104 2
    هروقت حقوق رو با میانگین جهانی وماشین رو به قیمت دنیا محاسبه کردی بیا اینم گرون کن
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      3 1
      تو مثل مردم دنیا کارکن بعد ادعا کن .
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    4 1
    چرا موقع تبلیغات انتخابات اینطور صریح و شفاف در مورد بنزین حرف نزد و الان اینجوری میگه
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 1
    بنزین هم به اندازه حقوق کارمندان افزایش بدن . اگر تورم و افزایش حقوق کارمند بیست درصد هست حق ندارید بیشتر افزایش بدین.
  • وحید IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر با گران شدن بنزین و حذف سوبسید پرداختی به بنزین، بتوانیم در بخش های زیر ساختی تحول ایجاد کنیم کاملا منطقی خواهد بود. مثلا پول حاصل از نرخ جدید و قدیم بنزین به اموری مانند توسعه روستایی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فرودگاهها و ... منتج شود این می تواند رفاه را برای همه به دنبال داشته باشد. (البته تجربه های قبلی افزایش نرخ بنزین نشان داده است که این مهم رخ نخواهد داد.)
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    50 11
    من واقعا متاسفم
    • رضا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      متاسفانه کلمه قاچاق فقط بهانه‌ای برای کم کردن تمام سهمیه ها شده است و دولت ومسئولان ما فاقد علم اقتصاد هستند و با این کارها فقط به مردم فشار آورده میشه وتوان مردم کم می‌شود آقای رئیس جمهور محترم برو یک لیتر از آب قم بخورید آب شیرین ما را با بی آبی کشورهای دیگر مقایسه نکنيد قاچاق اگر هم باشد در.
  • FR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    اول دست مافیای خودروساز وطنی و ارد کننده چینی را قطع کنید و بگذارد ماشین ایمن کم مصرف و بنزین با کیفیت هم به دست مردم و به قیمت امارات و کشورهای منطقه با مردم حساب کنید نه که چندین و ده برابر فروختن آشغال های چینی و حلب وطنی
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    حقوق کاگر و کارمندان رو به نسبت تورم های سال ۹۷ تا الان بالا ببرن بنزین هم بالا ببرن نه یه عده تو این چند سال فربه شده باشن و قشر متوسط له و له تر! و حالا بیان بگن این با تورم نمیخونده!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    جالبه در این چهل و پنج سال گذشته چندین بار جشن خودکفایی در تولید، بنزین، گندم، خودرو ملی،ریشه کنی بی سوادی، تجهیزات نیروگاه‌هایی و... گرفتند!
  • جواد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    داره زمینه سازی می کنه سال آینده بنزین رو گرون کنن. من با گرون شدن بنزین مخالفتی ندارم به شرطی که ما مردم ایران هم بنزین و هم خودرو رو به قیمت درست بخریم نه اینکه حداقل 5 برابر مردم کشورهای همسایه بابت خودرو پول بدیم ولی بنزین رو به قیمت اونها بخریم
  • تقی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    هیچ دلیلی منطقی وجود ندارد حقوق ومستمری پرداختی به کارکنان وکارگران وبازنشستگان ریال باشد ولی هزینه ها به دلار اونم نرخ بازار آزاد وهمچنین در تولیدات وسایل کم مصرف بنزین اهتمام کنید
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    آقا اول ماشینهای ژاپنی کم مصرف وارد کن وتولید داخلی را تخته کن بعد دم از مصرف بالای بنزین بزن.چرا باید تاوان ناکارآمدی دولت‌ها را مردم بپردازند؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام بنده موافق این صحبت رییس جمهور محترم نیستم چرا اول ایشان به تولید بنزین که آیا افزایش یافته یا نه اشاره نمی کنند دوم اینکه آمار ماشین هایی که هر روز به تعدادشان اضافه میشود ندارند سوم ماشین های تولید داخل بحدی پر مصرف هستند که اگر همین روند ادامه داشته باشد ده پالایشگاه دیگر هم اضافه کنند جوابگوی نیازهای تولید پر مصرف داخلی را نمی دهد چهارم اینکه من شاغل یا بازنشسته آیا حقوقی که دریافت می کنیم مشابه حقوق کشورهای همسایه حوضه خلیج‌فارس می باشد پنجم کیفیت بنزین کشور را با کشورهای همسایه بسنجند و....
  • مریم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    آقای پزشکیان گفته قیمت بنزین منطقی نیست!! برادر من، شما یه مورد و نه بیشتر فقط یه مورد تو این مملکت بیار که منطقی باشه، بعد بیا اصلا بنزینو بکن ۱۰۰ تومن
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعی شدن قیمت ها
  • بهزاد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    حقوق در کشورهای دیگر ماهانه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است اگه بنا به آزاد سازی قیمتهاست حقوق‌ها هم باید دلاری باشد
  • بهزاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 0
    به این محاسبه ساده توجه کنید تا متوجه خیلی چیزا بشید. اگر به طور متوسط دولت بابت هر دستگاه اتومبیل ۵۰۰ میلیون به جیب بزنه که میزنه کمترین سود بانکی این پول بر مبنای ۲۰ درصد سالیانه حداقل ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان است. اگر بنزین را به نرخ لیتری ۵۰ هزار تومان حساب کنیم می‌شود معادل ماهی ۱۶۶ لیتر بنزین. در نتیجه اگر ماهی ۱۶۶ لیتر بنزین مجانی بزنیم با دولت بی حساب می شیم. به همین سادگی ، امیدوارم اهل فن متوجه بشن.
  • امیرعلی CA ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    اگر توازن بین حقوق و مخارج روزانه مردم برقرار شود قیمت بنزین نیز باید تعدیل گردد ولی اگرحقوق و دستمزد بر مبنای ریال و بنزین با شاخص ارزی سنجیده و قیمت گزاری شد دور تسلسل فقر برای اقشار با درآمد ثابت ادامه میابد.
  • امین IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    قطعا بایدقیمت بنزین واقعی شود ،ولی با واقعی شدن رفاه مردم ...
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 1
    شما که شهامت انتشار یک نظر منطقی را ندارید بیخود نظر خواهی میکنید. هرچی به مزاجتون خوش میاد نشر می دید نیاد یا ناقص نشر میدید یا اصلا نشر نمی دید. آزاده باشید‌ نترسید از نظرات مخالف‌.
  • محمدرضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    هرج و مرج کامل و از دست رفتن اوضاع که امید می‌رفت که به سر و سامان برسد
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 1
    اتفاقا قیمت بنزین الان تو کشور ما گرونتر از جاهای دیگه است شما نسبت پرداخت حداقل حقوق تازه نه حقوق معمول تو کشورای دیگه به بنزین رو با ایران مقایسه کنید می فهمید بنزین نه تنها ارزون نیست گرون هم هست اینکه فقط به نرخ ثابت بنزین نگاه کنیم صحیح نیست درآمد کجاست که بنزین گرون بشه
  • ایران آباد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ماشین برقی وارد کنید که اصلا نیازی به بنزین نباشه .قول میدم که بنزین اضاف هم بیارین برا صادرات.درکنارش ماشین خارجی هم وارد کنید اونموقع هم مردم راضی هستند هم شما..ولی اگه بدون تدبیر بخواین قیمتشوببرین بالا تمام اجناس قیمتشون میره بالا چون میگن هزینه حمل ونقل گرون شده
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 1
    اول حقوقارو افزایش بدین بعد بنزین، با افزلیش قیمت بنزین تورم ۳ رقمی میشه.
  • Parissa IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    قیمت بنزین معقول نیست اما قیمت خودرو هم معقول نیست ، درست نیست فقط به قیمت جهانی بنزین اشاره کرد اما خودرو ۵۰۰ میلیونی را من ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بخرم ، قیمت خودرو را واقعی کنند بعد سراغ بنزین برن ، نمیشه هر دو سر برای مردم باخت باشه
  • حسن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    با سوبسید بنزین میشه سالی حدود ۲ میلیون ماشین برقی مجانی به مردم داد اگه مردم هم نصف پول ماشین برقی رو پرداخت کنند سالی حدود 4 میلیون ماشین برقی به بازار تزریق کرد ظرف 5 سال پرونده ماشین های پرمصرف و آلوده جمع میشه و قاچاق سوخت هم حل میشه آلودگی هوای شهرها هم بسیار کمتر میشه
  • ایران عزیز IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مشکل اینجاست که اقتصاد کشور آنقدرآشفته احوال وتحت تاثیر مشکلات درونی وبیرونی قراردارد که کارگزاران نمیدانند از کجاش شروع کنند ومتاسفانه تجربه نشان داده این ره که ما میرویم به ترکستان است.
  • علیرضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ورود خودروهای با کیفیت خارجی رو بدون نرخ گمرکی ازاد کنید .تا خودروها با همون قیمت واقعی به دست مصرف کننده ایرانی برسه .بدون هزینه های بسیار زیاد گمرکی.مطمعنا همه مردم موافقت خواهند کرد .ولی با این خودروها ومصرف زیادی که دارند وکیفیت خودروهای داخلی واقعا بالا بردن قیمت بنزین برای مردم کمر شکن خواهد بود..
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    فقر بیشتر در انتظار مردم ایران.
  • رحیمی US ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    با توجه به مشکلات اقتصادی مردم افزایش قیمت بنزین کار بسیار اشتباهی است از هزینه های برون مرزی ایران باید کاست
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خیلی چیزا درست نیست نمیشه فقط درباره چیزی که دوست داریم انتقاد کنیم . چرا حقوق ما ایرانیا به ریاله اما خرجمان به دلار؟
  • بازنشسته IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مفهوم آن گران کردن است .اما گفتار درست این است که نرخ های را با دلار محاسبه و بیان کنیم ولی دستمزد و هزینه تولید را ریال .و از همه مهمتر افزایش حقوق ها است که با بوق و کرنا شلوغش می کنند ولی در عمل با مالیات و سایر عوارض بلیعیده می شود .
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اینکه قیمت بنزین متناسب نیس درسته ولی بهتر بود رئیس جمهور دوره تبلیغات هم وقتی این سوال را ازش پرسیدن شجاعانه همین را می گفت نه اینکه اون موقعی چیزی رو که تو دلشه از مردم پنهون کنه الان بیاد بگه. اینم در نظر بگیرین که وضع زندگی خیلی از مردم خیلی درامه
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی گرانی بنزین از نظر مسئولان یک مشکل لاینحل باقی مانده بود آنم قیمت بنزین بود و فردی مثل پزشکیان را می خواست که بیاید و آنرا گران کند.
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    هیچ منطقی وجودندارد درآمد مردم بریال باشد هزینه هابادلار ....
  • سعید م IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعیتی که متأسفانه وجود داره و براش باید چاره ای اندیشید.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    هیچ منطقی هم وجود ندارد هزینه یک خانوار چهار نفره در شهرهای بزرگ ماهانه 100 میلیون تومان باشد ولی درآمد و حقوق و دستمزد سرپرست خانوار ماهانه 8 میلیون تومان هم نباشد!
  • علی امیری IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یک مثالی قدیم بود ،میگفتند تو مرده ای! فقط گریه کن و عزادار نداری! (اگر داشتی همه از مرگ تو باخبر میشدند) حکایت پزشکیان و دولتهای ماقبل ایشان همین است بدون رودربایستی گفتم بااینکه میدانم گوش شنوایی نیست)
  • Kazemi IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام تا زمانی که شفافیت در در آمد چه نفتی و چه غیر نفتی دولت و همچنین نحوه هزینه کرد انها با وجود تفاریق بودجه امکان هیچ پیشنهادی وجود ندارد وقتی در آمدها و موجودی صندوق ها و هزینه کردها شفاف نشود آش همان آش و کاسه همان چه کنم و واویلا از یارانه ها و غیره همچنان بر جاست.......
  • ایرانی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    جناب رئیس جمهور و سایر مسئولین، اینکه حقوق کارمند و کارگر و بازنشسته ریالی باشه و خرج دلاری باشه منطقیه ؟چرا مدام در مورد قیمت بنزین حرف میزنید ،حقوق های دریافتی رو ۳۰ برابر کنید و بعدش بنزین هم گران کنید .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    حقوق ها رو دلاری پرداخت کنید اشکالی نداره بنزین هم گران کنید ،تاثیر گرانی بنزین باعث افزایش همه کالا و اجناس و خدمات میشه ،اینو بفهمید....
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مگه ما اصلا ماشین داریم که در مورد بنزین نظر بدیم
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    تنها بنزین ارزان نیست ماهم ارزانبم چرا فقط از ارزانی بنزین دفاع میکنید چرا از پایین بودن حقوق قشر کارگر دفاع نمیکنن چرا از بی ارزشی پول ملی صحبت نمیکنن چرا از ماشینها را اصلاح نمیکنن که بنزین کمتری مصرف کنند و ......که خودشان خوب میدانند
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اینبار اگر بنزین گران شود واقعا برای نظام مشکل ایجاد می کند ، چون مردم از گرانی فقیر شدن چیزی برای تز دست دادن ندارند و اسراییل و امریکا هم از این موقعیت کمال استفاده می ببرند
  • آرین IN ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اقتصاد رو به مردم واگذار کنید و نهاد های قدرت رو از اقتصاد و بنگاه داری بیرون کنید دست از هوسبازی های اتمی بردارید و کشور رو از تحریم در بیارید آنگاه نرخ بنزین رو به صرفه کنید و سهم مردم از نفت رو هم منظور کنید
  • حامد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    قیمت بنزین بالا بره. ولی واردات خودرو هم آزاد بشه، تا اونایی که میخوان خودروهای کم مصرف تهیه کنن. حجم موتور رو هم بردارین لطفا. هر کسی هر چقدر دوست داره بنزین بزنه.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    به یکی میگن چرا اینقد شف ، شف میکنی یه باره بگو شفتالو دیگه میخواد بنزین رو گرون کنه همین
  • عطا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    تا جمعیت کم نشود و اقتصاد از دست دلال ها و تاجرهای بی انصاف گرفته نشود هیچ چیز درست نمیشه در حال حاضر بنزین گران بشود و یا نشود هیچ فرقی در اقتصاد نمیشود و بنزین گران بشود و یا نشود دلال ها پشتک وارو را میزنند چون دزد ها همیشه از پلیس ها جلوترند
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    نمیدونم چرا تا پست میگیرن دم از گران کردن بنزین میکنند قبل از این کار درآمد خانواده را دلاری بدهید قیمت بنزین هم بعد با دلر
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    من دارم اماده مردن میشم
  • CA ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    توسعه وسایل عمومی بنزین سوپر با قیمت بالاتر عرضه بشه و سهمیه وسایل شخصی عمومی بشتر و شخصی کمتر بشه ماشین صفر کارت سوخت نداشته باشه
  • پرشیا ZA ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    به نظرم کار خیلی خوبیه باید بشه لیتری صدهزار تومان.ماشینم به ضرر ندن به مردم.دلیلی نداره و هیچ عقل سالمی این ضررو تایید نمیکنه.اونم همزمان گرون بشه تا تعادل برگرده.بسم الله
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا قبل از انتخابات نگفتی؟ اون موقع این منطق رو نداشتی؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 1
    اگر این جمله "هیچ منطقی وجود ندارد که" در بقیه موارد زندگی ایرانیا رعایت بشه ما هم مشکلی با عرضه بنزین به قیمت آزاد و دلاری نداریم
  • س IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا سالی 10 یا 20 درصد افزایش نمیدن که فنرش ایجوری جمع نشه
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    آقای دکتر پزشکیان نظر شخصیشون رو در مورد بنزین با توجه به تجاربشان و یک شهروند اعلام کردند اما در همون گفته هاشون به صراحت اعلام کردند در مورد بنزین نظرات کارشناسان اولترا انشاالله در همه عرصه ها این تغییر نگاه اتفاق بیفتد که خرد جمعی بهتر از خرد فردی است
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یکی از اهداف گران شدن بنزین بود.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    فقط گرون کردن و قطع کردن و جوابگو نبودن مملکت را زودتر ویران میکنه،،،فقط یک کار چاره هست،،ارزش ریال را بالا ببرید اما توانی در این دولت ها نیست
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    آفای پزشکیان متاسفانه شما هم درد مردم و جامعه رو نمی‌دانید فقط شعار و حرف .... بنزین گران شود همه چی ویران خواهد شد
  • Amin GB ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر دنبال عدم واردات بنزین و گازوییل هستند، لطفا جلوی قاچاق بنزین را از طریق ایجاد شغل برای جوانان باشید تا هم اشتغال ایجاد شود و هم مافیا و سرکردگان قاچاق سوخت دستشون کوتاه بشه.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اونایی که فکر کردید پزشکیان فرق میکنه و رفتید رای دادید تحویل بگیرید آقا ۱ ماه نشده بنزینتون هم گرون کرد
  • مهسا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    حرف رئیس جمهور درسته ولی واقعا کشور در شرایطی نیست که این کارو انجام بدن. مردم همینجوری زندگیشون سخته و هزینه ها سرسام آوره چه برسه بنزین گرون بشه . آخه چیزی هم هست که اگه گرون بشه همه کالاهای دیگه گرون میشن
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    در هر صورت این تصمیم گرفته شده بود زمان رییسی
  • بابک IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    توجه توجه!!!! لطفا به صورت ضرب الاجلی، اون ارز و پول هنگفتی که برای واردات خودرو خرج میکنید رو خرج جمع کردن خودروهای فرسوده و پر مصرف بکنید و نتیجه رو دوسال بعد نظاره کنید، میلیون ها لیتر کاهش مصرف بنزین را شاهد خواهیم بود،،، مثل روز مشخصه که نتیجه میده
  • بهرام رحیمی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    بنزین را گران کنند ولی قیمت ارز را بیارن روی ده هزار تومان، با افت قیمت ارز تمام اقلام و اجناس میاد پایین. سکه هم بشه 10 میلیون
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    به نظرم بنزینی سهمیه لیتری ۳ هزارتومان و آزاد ۵هزارتومان شود شوک زیادی به تورم وارد نخواهد شد
  • مقییمی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم بابت عدم بهره مندی از حمل و نقل عمومی مناسب ، خودروهای کم مصرف ، ترافیک روان و کیفیت مناسب خودروهای داخلی و ..... کلی ضرر چه در وقت و چه در هزینه می دهند آنوقت دولت تنها کاری که ازش بر میاد گران کردن سوخته !!!!! آقای دکتر پزشکیان ثابت ماندن نرخ بنزین منطقی نیست ولی موارد فوق الذکر هم همینطور !!
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    احمدی نزاد قیمت بنزین را به معیشت مردم متصل کرد وگرنه در زمان خاتمی با یک برنامه ای این قیمت اصلاح میشد و ب ای مردم هم پذیرفتنی بود . این قیمت پایین توجیه ندارد و طرح های خودرو های کم مصرف و هیبریدی رو بی معنی میکنه. بنزین از آب ارزونتره...
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مگر قبل منتخب شدن تکذیب نکردن افزایش بنزین را،چطور به یک ماه نکشید در ثانی حقوق و رفاه و قیمت ماشین و ... مثل دیگر نکات جهان باش.ثالثا کجای دنیا این قدر پول ملی بی ارزش میشه،اگر پول ملی تقویت بش نمی گن چرا ارزون.
  • خدا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اینکه فقط شکل آدم ها تغییر کرده و هنوز رعیت باید کاسه گدایی دستش باشه. واقعن متاسفم
  • علی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه رییس جمهور هم مثل اسلاف خود به جای رفتن به سمت راه حل اصلی اقتصاد که کاهش ارزش ریال است و موجب عدم تعادل قیمت ها شده قرار است بر طبل افزایش قیمت انرژی بکوبد غافل از این که چند ماه بعد باید دوباره این کار را تکرار کند و دور باطل را رقم بزند . همه تیم اقتصادی هم خود را به موش مردگی می زنند .
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    افزایش قیمت بنزین زمینه ساز افزایش کلیه کالا ها و خدمات است از پیاز گرفته تا خودرو ، و هزینه های حمل و نقل ، زیر ساخت کشور و اقتصاد بیمار و سیاست خواب زده آماده افزایش قیمت بنزین نیست حادثه دیگر در تاریخ رقم نزنید
  • کریم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    اصلا بکنند لیتری ۷۰ هزار تومان... ولی حقوق و دستمزد کارگر و کارمند را هم مثل امارات بدهند.
  • علیرضا IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    قطعا ارائه بنزین به شکل سوبسید روند معیوبی است که باید اصلاح شود. با ادامه این روند، دولت چاره ای جزء تأمین مالی آن از بودجه ندارد و گاهی اوقات مجبور می شود نقدینگی بدون پشتوانه خلق کند و در نهایت به آتش تورم بدمد قاچاق سوخت از چالش های رایانه بنزین است که با اصلاح قیمت ور می افتد
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بگذار خودرو روز دنیا با تعرفه صفر درصد وارد بشه و ما داشته باشیم اونوقت قیمت بنزین بشه ۵۰۰۰
  • سید مصطفی برزگری IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    رییس جمهور راست میگه بشرط اینکه بنزین گران کنند ولی برای همه افراد جامعه و بنزین برای همه سهمیه بندی کنن اونیکه ماشین نداره بتونه بنزینشو بفروشه البته اگر اینکار بکنن که برای خودشون ضرر داره
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام در همینکشور همسایه ما عراق بنزین لیتری حدود۲۰۰۰۰هزارتومان است ولی در عوض شما برین حقوق ماهانه یک کارمند ساده ان را با ریال خودمون حساب کنید اختلاف نجومی اون با کارمند ما اینجا مشکل است نه افزایش قیمت بنزین
  • بوشهری IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    روزانه ملیونها موتور سیکلت به خاطر بنزین ارزان بچه‌ها ی مردم را به فنا میدهد گران کنید فکر آن خانواده که ماشین یا موتور سیکلت ندارند هم باشید
  • بابک IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خودرییس جمهور هم نمیدونه با قضیه بنزین چکار کنه چون آنقدر تورم و گرانی هست و این کالا هم مستقیم با سفره مردم سر کار داره افزایش آن ریسک و خسارت اجتماعی بالایی داره. اگر میامدن از سالها قبل سالی ۲۰ درصد اضافه میکردن اینطوری بهتر بود نه اینکه یک شبه چند برار بشه.....
  • شهروند تهرانی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    در عوض قیمت خودرو بالاست. قیمت خودرو داخلی و تعرفه‌ واردات خودرو را ارزان کنند اگر راست میگن بعد قیمت بنزین را افزایش بدهند
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    وقتی اکتریت مردم یک کشور را فقیز کنند ناچار می شوند برای همه چیز سوبسید بگذارند و دولت روز به روز فقیرتر و دستس بیشتر خالی شود...
  • کرمانی IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنظر من اول از خودروساز حق خوار شروع کنید.که اشغال درست میکند میده دست مردم.و واردات ماشین آزاد کنید تا خودروساز ما مجبور به رقابت بشه.بعد بنزین قیمت بزنید.همه ی خسارتها را مردم نباید بدهند
  • حسين محمدي IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    گران كردن بنزين مساويست با گران شدن همه اجناس از جمله سوراح موش!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    باید به قیمت آزاد فروخته شود، از آب هم ارزانتر است و سرمایه دار ها و پولدار ها خیلی بیشتر از فقرا از این ارزانی سود می برند
  • امیر محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بله هیچ منطقی وجود ندارد شما خودرویی دنا پلاس توربو اتومات بخرید تقریبا ۱۸ هزار دلار و مصرف سوختش تو شهر تهران و با کولر هیچ وقت زیر ۱۵.۵ لیتر در صد کیلو متر نباشد. به نمایندگی هم مراجعه کنی میگه ایراد از بنزین است این خودرو دریچه گازش برای این بنزین زیاد باز میشه. هیچ خودرو ساز با وجدانی تو دنیا نمیتونه اینجوری خودرو تولید کنه من پاترول دو درب سال ۷۸ داشتم مصرفش تقریبا در همین حدود بود.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هم قیمت بنزین آزاد بشه...هم قیمت ماشین.....مرگ و میر تصادفات هم کم میشه ...صفر میشه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    چرا تمام مسیولین رده بالای نظام به فکر گرفتن پول از جیب مردم هستن ،چرا یه بار نمیگن حقوق ها بر اساس دلار پرداخت بشه ،حالا تصمیم به گران کردن بنزین دارند ،شما گرون کن تا نتیجش رو ببینی ،این گوی و این میدان .
  • امین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بله درسته هیچ منطقی هم قابل قبول نیست که کشور رو از واردات بدون تعرفه محروم میکنید هیچ منطقی هم قابل قبول نیست که حقوق یک نفر معادل 200 دلار باشه هیچ منطقی قابل قبول نیست که برق در تابستان گاز در زمستان و آب که در تمامی فصول قطع بشه ماشاالله گند زدید ...
  • کیوان محرابی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    باسلام با توجه به سرانه درآمد مردم ایران ،اتفاقا بنزین خیلی گرون هم هست.
  • رصد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    رئیس جمهور اول توضیح دهد چرا ایرانی که روی نفت خوابیده باید محتاج بنزین وارداتی شود دوم اینکه تورم افسار گسیخته را شماها درست کردید تاوانش را ملت بدهد عجب !؟ سوم بروید طرز فکرتان را تغییر دهید و از توهم بیرون بیایید خود به خود هم اقتصاد سالم می شود و هم قیمت بنزین چهارم با دستور و حکم و .... اقتصاد درست نمیشه فکر‌نان باشید که خربزه آبه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آنهاییکه میگویند در کشورهای دیگر یک بطری آب چقدر نمی فهمند که در آنجا حقوق ها افزایش قابل توجه دارد در ترکیه سالی دوبار حقوق افزایش می یابد در ایران تورم 45% ولی افزایش حقوق 20% این را درک کنید ؟
  • یاسر امینی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده هم موافقم هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه دولت بنزین را بیست هزار بخرد و به مردم بفروشد سه هزار ولی هیچ دانشمندی قبول نمیکند دولت خودرو را یازده هزار دلار وارد کند و به مردم بفروشد پنجاه و پنج هزار دلار هیچ دانشمندی قبول نمیکند کشوری که سه برابر کشورهای همسایه گاز و نفت و معدن داره یک هزارم مردم همسایه یارانه بگیره برادر من آقای پزشکیان مرد باش پول فروش نفت و گاز و معدن و آب و خاک و....رو مستقیم بده دست مردم مثل کشورهای همسایه بعد بیا بنزین و آب و گاز و...به قیمت کشورهای همسایه به مردم بفروش خودرو رو به قیمت کشورهای همسایه بفروش
  • یاسر امینی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    پسر خاله بنده در عراق معلم هست ماهیانه ششصد دلار حقوق میگیره در ماه هم به اندازه مصرف یک ماه گوشت و برنج و چای و حبوبات و...به عنوان یارانه دریافت میکنه به طوریکه در ماه خرید این اقلام یراش به صفر میرسه وام خرید مسکن دریافت کرده به طوریکه پانزده ساله وام تمام میشه بدون یک ریال سود و‌تنها ماهی صد دلار پرداخت میکنه بهترین خودرو رو به قیمت پراید میخره تمام این ها رو در کشور جنگ زده عراق که از ما برق و گاز میخره می بینم ولی ما در خرج خودمون موندیم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    حقوق و درآمد مردم به ریال محاسبه قیمت بنزین و همه چی به دلار !!!!
  • GB ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بذار عرقت خشک بشه اول برو جلو رانت های مختلف خودرو گوشت برنج واختلاسها رو بگیر بعد هم طبق قانون خودتون با گرانی حامل‌های انرژی باید یارانه هم افزایش پیدا کنه وقتی همه این کارها رو کردی بعد بیا با هم صحبت کنیم.البته رفراندم هم کار خوبیه.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اول حقوق و مزایا رو درست کنه بعدش بنزینم گرون کنه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    بنزین باید صد برابر بشه چون پزشکیان که تخصص نداره
  • علی FR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    دستمزد پایین کارگران و کارمندان و معلمان ، پرستاران و بازنشستگان و....... منطقیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درآمد مردم به ریال ولی هزینه ها به دلار آمریکا منطقیه ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هر کار می‌کنه فقط جمعه صبح تصمیم نگیره!