۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری فرانسه در نامه‌ای به نخست‌وزیر ترکیه خواستار مذاکرات در خصوص مساله نسل‌کشی ارامنه شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه با هدف از میان بردن تنش‌ها در روابط دوجانبه میان پاریس و آنکارا، در نامه‌ای به رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نوشت: امیدوارم ما بتوانیم با انجام مذاکرات، روابط خود را بهبود بخشیم و به دو کشور دوست و هم‌پیمان تبدیل شویم.

چندی پیش، فرانسه قانونی را به تصویب رساند که براساس آن منکران نسل‌کشی ارامنه توسط دولت عثمانی، مجرم شناخته می‌شوند. تصویب این قانون واکنش‌های شدیدی را از سوی آنکارا به دنبال داشت.

در این نامه که توسط سفارت فرانسه در آنکارا منتشر شد، سارکوزی عنوان داشته است: تصویب این قانون به هیچ وجه برای هدف قرار دادن یک کشور یا ملت خاص نیست.

وی ابراز امیدواری کرده که ترکیه منافع عمومی را در خصوص اتحاد دو ملت و دو کشور مورد ارزیابی قرار دهد.

آنکارا، روابط نظامی و سیاسی خود را با فرانسه پس از تصویب قانون مجرم شناختن منکران نسل‌کشی ارامنه توسط دولت عثمانی متوقف کرد. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    28 7
    حالا اگر کسی در مورد نسل کشی هایی که ارامنه در جمهوری آذربایجان (20 سال پیش) و استان آذربایجان غربی ما (حدود 100 سال پیش) انجام داده اند بنویسد چه؟ حتی خبرآنلاین هم چنین ایده ای را منتشر نخواهد کرد.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    27 7
    این ارامنه یادشون رفته که با اذریهای قره باغ چه کاری که نکردند.
  • ارومیه IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    14 2
    من خودم اهل ارومیه هستم ارامنه با کمک روس ها مردم ارومیه وخوی و ماکورو قتل عام کردن برین از خودشون بپرسین بخدا من ازشون پرسیدم کیف می کنن تعریف میکنن اگه خلاف این می گم بیان ثابت کنن
    • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      10 1
      دوست عزیز ارومیه ای! صفحات تاریخ در خصوص این وقایع عامدانه سفید مانده است و کسی از آن فریادهای ناشنیده مانده چیزی نخواهد نوشت. شاید برای آنکه لابی آنها قوی تر است.
  • سلماسی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    14 2
    نسل کشی ترکان شیعه بدست ارامنه مسلح شده توسط روسیه درآذربایجان غربی وبخصوص درشهرهای سلماس وارومیه وتلفات سنگین مردم خوی درحین نبردومحاصره چه درزمان حکومت پهلوی هاوچه درجمهوری اسلامی بدلایل ظاهرا"نامعلوم ازملت ایران وآذربایجانیها کتمان می شوددرحالی که حق این است که نهادهایی رابرای کنکاش دراین مورد وکشف گورهای جمعی وانعکاس به دنیا راه اندازی نمایندواین انتظاری بحق است که حداقل ازیک جمهوری مسلمان آنهم شیعه می رود.وگرنه بالاخره روزی پرده ها ازروی این جنایات ضدبشری برداشته خواهدشد.
  • گونئیلی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    13 2
    کشورهای مسیحی هیچ وقت سیاستشان دنبال منافع کشورهای مسلمان نیست علی الخصوص کشورهای مسلمان ترک.کاری با دین و عقیده ندارم اما همیشه فرانسه حامی ارمنیها بوده و خواهد بود تا اینکه هم ترکیه به عنوان مترقی ترین کشور مسلمان ترک و هم سایر کشورهای ترک در منطقه مخصوصا آذربایجان با دامن زدن به آختلاف اندیشیده شده موضوع سرزمین قاراباغ بین ارمنستان و آذربایجان سعی در از بین بردن ملت ترک و حذف قدرت آنها در منطقه در طول تاریخ بوده و هستند تا مبادا روزی وحدت بین کشورهای مسلمان ترک باشد.
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 2
    اینهم از آزادی غربی (بشنوند مدافعانشان- از فرانسه مهد تمدن اروپا) حق صحبت کردن و تحقیق در یک موضوع تاریخی را از انسانها گرفتن. (کاری به حنایت ارامنه در جاهای مختلف ندارم به خاطر همان دو زن ارمنی حریان گریبایدف یادمان نرفته است)