در حالی که مهلت گروهک منافقین برای خروج از اردوگاه اشرف به پایان رسیده، سفیر ایران در عراق از آمادگی 750 نفر از اعضای این گروهک برای بازگشت به کشور سخن می گوید.

 به گزارش خبرآنلاین،حسین دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق علاوه بر اعلان آمادگی ایران برای پذیرش این فریب خوردگان ،تاکید کرده است: استقبال نظام و حکومت ایران از اعضای سازمان تروریستی منافقین شامل سرکردگان این گروهک نخواهد شد.
 گروهک منافین در دهه 60 بعد از دست زدن به ترور شهروندان ایرانی،ضمن خروج از کشور زیر چتر حمایت صدام حسین، رئیس‌جمهور وقت عراق قرار گرفتند و در حالی که آن کشور با ایران در حال جنگ بود، با انتقال گسترده هواداران و طرفداران خود به عراق و با همکاری و مساعدت ارتش بعث  پرداختند.
اعضای جدا شده از این گروهک تروریستی بارها از رفتار « خشن» و «غیر انسانی» با اقامت کنندگان در کمپ اشرف سخن گفته اند.
 این اردوگاه که از سال 65 دایره شده است،در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بغداد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران در شرق عراق قرار دارد.
دانایی فر با بیان اینکه ایران هموارە آمادە استقبال از شهروندان فریب خوردە خود است، تصریح کرد: در دیدارهایی کە نمایندە سازمان ملل با اعضای این گروهک در اردوگاە اشرف داشتە است ، اکثر اعضای این گروهک برای بازگشت بە ایران اعلام آمادگی کردەاند اما سرکردگان این گروهک اجازە خروج از اردوگاە را بە آنها ندادە و این اعضا را بە نحوی گروگان گرفتەاند.
وی در پاسخ بە این سوال که آیا تاکنون هیچ کشوری حاضر بە پذیرش اعضای این گروهک شدە است؟ ، گفت: در دیدارهای کە با نمایندە سازمان ملل در عراق داشتیم ، ایشان اعلام کرد کە تعدادی کشور حاضر بە پذیرش آنها هستند کە من فعلا نمیتوانم از این کشورها نامی ببرم.
دانایی فر بە مهلت ٦ ماهە دولت عراق برای تخلیە این اردوگاە اشارە کرد و گفت: بنا بە درخواست سازمان ملل ، آقای مالکی زمان حضور اعضای این سازمان را ٦ ماە دیگر تمدید کردە است.
دانایی فر بە حمایت مقامات آمریکایی از این گروهک تروریستی اشارە کرد و گفت: گروهک تروریستی منافقین در چند سال گذشتە هموارە مورد حمایت آمریکا و عوامل غربی بودەاند ، اما جالب اینجاست کە هم اکنون آمریکا اعلام کردە حاضر بە پذیرش حتی یک عضو این سازمان تروریستی نیست و بە هیچ وجە آنها را در خاک خود راە نخواهد داد. 
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ، تصریح کرد: سازمان ملل و نمایندە آنها در عراق در دیدارهایی کە با ما داشتەاند بارهها تاکید کردەاند کە از نظر سازمان ملل سازمان منافقین یک گروهک تروریستی است و بە هیچ وجە از آنها حمایت نخواهند کرد.
 /27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195213

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    ما به کشورمون خائنان را راه نمی دهیم وقتی که خیانت کردید دنبال پول و لذت های دیگر بودید حالا که چیزی گیرتان نیامده با سربلندی می خواهید برگردید.