رادیو فردا اعلام کرد:

مریم رجوی اعلام کرد که با انتقال 400 تن از ساکنان اردوگاه اشرف به کمپ حریه (لیبرتی) در بغداد موافقت می کند.

در بیانیه 27 بهمن (16 فوریه) سازمان مجاهدین(منافقین)مریم رجوی اعلام کرده در پی "اطلاع از توصیه و اطمینان های خانم کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا" از بخشی از ساکنان اشرف خواست که به کمپ حریه بروند.

 

 

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم با صدور بیانیه ای خواستار آن شد که انتقال داوطلبانه نخستین گروه از ساکنان اردوگاه اشرف به کمپ حریه ، جمعه 28 بهمن آغاز شود.

او گفت: "آمریکا کسانی را که به کمپ حریه منتقل می شوند رها نخواهد کرد. ما مدام و به طور مرتب از این کمپ بازدید خواهیم کرد".

در این بیانیه آماده بود: "دبیر کل اعتقاد دارد زمان برای آغاز بلادرنگ فرایند انتقال ساکنان اردوگاه اشرف فرا رسیده است."

دبیر کل سازمان ملل متحد از مقامات عراقی و ساکنان اردوگاه اشرف خواسته بود تا به انجام رسیدن این انتقال، به همکاری مسالمت آمیز با یکدیگر ادامه دهند.

در این بیانیه، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر مسئولیت دولت عراق نسبت به تامین امنیت و رفاه ساکنان اردوگاه اشرف، به ساکنان آن اردوگاه متذکر شده بود که مسئولند از قوانین عراق تبعیت کنند.

در این بیانیه آمده بود: "باید از هر نوع اقدام تحریک آمیز یا خشونت اجتناب شود و هر اقدامی از این نوع غیر قابل قبول خواهد بود."

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    10 0
    عاقبت خيانت به كشور جز در به دري و بلاتكليفي نيست.مردمي كه در زمان جنگ در مقابل صدام خبيث با تمام جان و دل مي جنگيدند اين گروه به اصطلاح آزادي خواه به جاي اينكه در كنار مردم بر عليه دشمن بجنگند در كنار پدر بزرگ كثيفشون صدام بر عليه منافع و مردم كشورشون مقابله مي كردن و ازهرنوع خيانت از ترور گرفته تا بمب گذاري دريغ نكردند ،فكر كردند كه حكومت صدام هميشه پايدار است.