مهر نوشت:

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد قانونی اقتصادی است و به هیچ وجه، هویت سیاسی ندارد؛ به همین جهت با هر مجلسی که منتخبان مردم در آن باشند و با هر دولتی که بر اساس رای مردم انتخاب شود و مسئولیت امور را به عهده گیرد، باید بیشترین همکاری را داشته باشد.
به گفته وي، سیاست اتاق اجتناب از مداخله در امور صرفا سیاسی است. وی تصریح کرد: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اتاق بازرگانی به هیچ وجه وارد تعیین مصادیق و طرفداری از شخصی در مقابل شخص دیگر نخواهد شد و حتما از آن اجتناب خواهد کرد.
مسئوليت حساس مجريان و ناظران انتخابات
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی گفت: تمامی بدخواهان منتظرند ببینند ملت بزرگ ایران پس از دو سال و چند ماه که از حوادث سال 88 می‌گذرد، مردم‌سالاری دینی را چگونه به معرض نمایش جهانی در می‌آورد .
به گزارش «نسیم»، وي تقویت وحدت و انسجام ملی، ایجاد یأس در بدخواهان و منفی‌بافان و فتنه‌گران، ایجاد امید در دوستداران نظام در کشورهای اسلامی و نهضت بیداری اسلامی در جهان و فراهم شدن موجبات خنثی شدن توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی و صهیونیزم و عمال آن‌ها در منطقه را از دستاوردهای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این انتخابات و حضور حداکثری مردم در انتخابات مذکور دانست و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات نهم نشانگر نقش تأثیرگذار ملت شریف ایران در عرصه بین‌المللی براساس آرمان‌های امام و رهبری خواهد بود.
دری‌نجف‌آبادی مسوولیت ناظران و مجریان، گروه‌های مرجع و مراجع عظام تقلید، وزارت کشور و شورای نگهبان، رسانه ملی، اندیشمندان، نخبگان و دولت در شرایط فعلی را بسیار حساس دانست و با تأکید بر لزوم اعتمادسازی و پرهیز از وعده‌های خلاف واقع بویژه توسط کاندیداها افزود: باید از تخریب یکدیگر اجتناب کرده و علاوه بر آباد کردن میهن، الگویی کارآمد و اخلاق‌مدار به منطقه و جهان ارائه کنیم.
وی با بیان این‌که «در مسابقه باید به داوران مسابقه احترام گذاشت و نظر آنان را به رسمیت شناخت» افزود: همه باید بر اساس اصل عدالت‌محوری، قانون‌گرایی، امانت‌داری، صداقت، اخلاق‌محوری و رعایت حدود قانونی حرکت کنند. انتخابات حق مردم و خواست مردم است و باید به حق مردم احترام گذاشت. اصولی همچون قانون‌گرایی، عدالت‌خواهی، امانتداری و پاسداری از حریم امامت و ولایت بهترین اصول در برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی، مردمی و براساس مردم سالاری دینی است.
امام جمعه اراک، تلاش برای پیشگیری از هرگونه توطئه سازمان‌یافته جدید علیه نظام، کوتاه نیامدن از اقدامات حقوقی و قانونی موثر در عرصه جهانی و دنبال کردن فعالیت‌های سازمان یافته حقوقی علیه جنایات یک طرفه و تبعیض‌آمیز استکبار جهانی در حوزه ترور دانشمندان و تهدیدها و تحریم‌ها، نقش‌آفرینی فعال و موثر دستگاه دیپلماسی ایران، ایجاد بلوک‌های جدید قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در جهان به صورت راهبردی در مقابل شیطان بزرگ و ایادی وی و طراحی یک برنامه حکیمانه و تدبیر خردمندانه و آینده‌نگری و جلب اعتماد عمومی با توجه به نقش قابل توجه مدیریت حکیمانه مردم در برابر این شرایط را به عنوان راه‌کارهای اساسی در مقابل تهدیدات دشمن عنوان کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =