در پی انتشار خبری با عنوان « انتقاد انتقاد عضو اتاق بازرگانی از بخشنامه جدید بانک مرکزی » روابط عمومی بانک مرکزی جوابیه ای را برای خبرآنلاین ارسال کرده است.

متن جوابیه روابط عمومی بانک مرکزی به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم سایت خبر آنلاین

با سلام

 

احتراما، بازگشت به مطلب منتشره در سایت خبرآنلاین مورخ 3/10/90تحت عنوان « انتقاد عضو اتاق بازرگانی از بخشنامه جدید بانک مرکزی » در ارتباط با تبصره (4) بند"ی" بخش اول مجموعه مقررات ارزی موضوع بخشنامه شماره 1021/90 مورخ 3/8/1390 به استحضارمی رساند :
با توجه به تفاوت قابل توجه نرخ ارز سیستم بانکی (بازار اصلی ) با بازار آزاد و همچنین هزینه ناچیز انجام مراحل ورودکالا توسط واردکنندگان؛ افراد سودجو با توجه به وجود زمینه سوء استفاده، از طریق اقداماتی مانندانجام معاملات صوری ، اعلام قیمت کالای وارداتی بیش از قیمت واقعی و یا وارد نمودن کالایی کمتر از مقدار مشخص شده، از این تفاوت نرخ ارز منتفع می شدند که به منظور پیشگیری از سوءاستفاده و سود جویی برخی واردکنندگان از تفاوت نرخ ارز و در راستای واقعی کردن ورود کالا به کشور، بند مذکور در بخش اول مجموعه مقررات ارزی(واردات کالا و خدمت ) درج گردید.

لازم به ذکر است مفاد بندمذکور بر دریافت 20٪ وثیقه تاکید داشته و درآن نوع وثیقه مشخص نشده است. بنابر این، بانکها بر اساس اعتبارسنجی مشتریان راساً نسبت به تعیین نوع وثیقه اقدام نموده و در این رابطه بر سپرده گذاری مبلغ مورد بحث هیچ اشاره ای نشده است .

خواهشمند است دستور فرمایند مراتب فوق جهت روشن شدن ذهن خوانندگان گرامی، طبق قانون مطبوعات درآن سایت منتشر گردد.
                                                                                                                                                                                           روابط عمومی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

3939

کد خبر 195489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    0 0
    بانک مرکزی چرا مواظب وام های ریالی که داده و ارزش پول نیست؟ الان به همانهایی که وام ریالی کلان داده است این وام ها با توجه کاهش ارزش پول و تورم دارد برایشان مجانی می افتد .