روزنامه رسالت در سرمقاله خود با عنوان «تکالیف بر زمین مانده مجلس و دولت» نوشت:

*علمای بزرگوار ما در حوزه ها و دانشمندان اقتصادی ما در دانشگاهها باید با " تفقه " و مطالعه درست در مسائل اقتصادی پاسخی برای مشکلات اقتصادی پیدا کنند.دولت نیز باید وقتی دانش کارشناسانش پاسخگوی حل این معضلات نیست دست کمک به سمت حوزه و دانشگاه دراز کند و از آن مدد جوید .
*امسال سال جهاد اقتصادی است . ما از یک سو گرفتار تحریمهای اقتصادی هستیم و شرارت اتحادیه اروپا و آمریکا را علیه اقتصاد کشور دفع می‌کنیم و از سویی گرفتار جمعی هستیم در داخل که به جز سود خود از منظر " طمع " و " حرص " هیچ تدبیر اقتصادی ندارند .
*کار خطرناکی که در داخل و خارج سامان یافته تا با قیمت " ارز" و " طلا" بازی کنند یک موضوع اقتصادی جدی است که این روزها دارد رنگ سیاسی به خود می گیرد. دولت به عنوان کسی که بیشترین حجم "طلا" و " ارز" را در اختیار دارد نباید در این دام بیفتد . "حرص" و "طمع" حاکم بر این بازی اقتصادی خطرناک بازیگران این حوزه اقتصادی را تحریک می‌کند که تصمیمات نادرست بگیرند. شاید دولت با افزایش نرخ طلا و ارز بتواند بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی خود را حل کند و چاله چوله های پرداخت های خود را در شب عید سامان دهد اما در حوزه های دیگر مشکلاتی پدید خواهد آورد که سالها دامنگیر اقتصاد کشور خواهد بود.
*ما در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شاهد شورش " اشرافیت " و " ثروتمندان " بر "‌جمهوریت نظام " بودیم . نباید دولت بر خاسته از رای محرومین و مستضعفان کاری کند که انتقامی که " اشراف" نتوانستند در حوزه سیاست از مردم بگیرند در حوزه اقتصاد آن را عملیاتی کنند
*رئیس دولت ، مسئولان اقتصادی و سخنگوی اقتصادی دولت باید پاسخگوی رفتار و تصمیمات خود در حوزه اقتصاد باشند.دولت در شورای پول و اعتبار تکالیف بر زمین مانده ای بر اساس قانون برنامه پنجم دارد . چرا به آن تکالیف عمل نمی کند؟دولت در تدوین و تنظیم بودجه سال 91 و اجرای درست بودجه در سال 90 تکالیف تعریف شده ای دارد . چرا به آن عمل نمی کند؟
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =