۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

منتظر یک جهش بزرگ در کیفیت دوربین اسمارت فون‌ها باشید.

سونی خبر ساخت سه سنسور روشن کننده پس زمینه برای موقعیت‌هایی با نور کم را اعلام کرد. این سنسورهای کوچک سریع تر عمل می‌کنند مصرف انرژی پایین‌تری دارند و دوربین‌های 8 مگاپیکسلی را 13 مگاپیکسلی خواهند کرد.
بنا بر گزارش Cnet دو ویژگی جالب دیگر که مستقیما روی سخت افزار قرار می‌گیرند "RGBW Coding" و "High Dynamic Range (HDR) Movie" هستند. آیفون 4s دوربین 8 مگاپیکسلی داشت و حالا احتمال دارد این سنسورهای روی آیفون 5 قرار بگیرند.
شاید بدانید که RGB مخفف Red- Green- Blue است ( قرمز- سبز- آبی) و در واقع نوعی سنسور است که با داشتن پیکسل‌های بیشتر حساسیت به نور سفید را بالا می برد.
همانطور که در تصویر های بالا نشان داده شده اگر این سنسور ها روی دوربین اسمارت فون ها قرار بگیرند ، کیفیت عکس‌هایی که در اتاق‌های تاریک گرفته می شوند بالاتر می رود. از مزیت های دیگر RGBW این است که برای اینکه روی اسمارت فون ها قرار بگیرد به فرایند پیجیده ای نیاز ندارد. و این سبب می شود که پیاده سازی آن بسیار راحت باشد و عجیب تر اینکه Kodak از سال 2007 تکنولوژی شبیه به این را خریداری کرده است!
معولا در فیلم هایی که با دوربین اسمارت فون‌ها گرفته می‌شود یا پس زمینه خیلی روشن نشان داده می شود یا در فضای های تاریک سایه ها بیش از حد معمول می شوند.
اما حالا این سنسورها برای قرار گرفتن در فضاهای متفاوت در هر دو حالت تنظیم می شوند و برای هر موقعیتی فرایند تصویر برداری خاص خودش را انجام می دهد. آنطور که به نظر می رسد این حالت HDR خیلی خوب عمل می کند و تصاویر گرفته شده نه خیلی بی‌روح و بی رنگ به نظر می رسند و نه طوری هستند که یک رنگ خیلی پررنگ تر به نظر برسد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    16 3
    اگه پولشو داشتم ميخريدم حيف شد