رییس مجلس خبرگان گفت: روحانیت وظیفه دارد برای پاسداری از دین مبین اسلام و خون شهدای گرانقدر اهتمام کند.

به گزارش خبرآنلاين، آیت‌الله محمدرضا مهدوی كنی پنجشنبه شب در آیین یادواره حجت الاسلام والمسلمین شهید عبدالله میثمی كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، با تاكید بر اینكه باید از آرمان‌های مقدس شهدا حفظ و نگهداری كرد، افزود: شهدا همیشه و در همه عرصه‌ها الگوی ما هستند. حركت الهی شهدا قابل ستایش است ، لذا نباید اجازه داد اهداف مقدس آنان پایمال شود.
رییس مجلس خبرگان در ادامه گفت : با نام تقیه و سكوت نباید كنار نشست و این وظیفه احاد مسلمانان است تا پای جان از دین و كشور خود دفاع كنند. در این راستا وظیفه روحانیت سنگین است و باید ضمن تبلیغ دین مبین اسلام ، فرامین مقام معظم رهبری را همواره در دستور كار قرار دهند .
گزيده سخنان آيت‌الله مهدوی كنی را به نقل از ايرنا بخوانيد:
* ما وظیفه خود می‌دانیم تا در این انتخابات شركت فعالانه داشته باشیم ولی باید هوشیار باشیم تا به افرادی رای بدهیم كه فردا در پیشگاه الهی سربلند باشیم .
* روحانیت باید مستقل باشند و دقت كنند تا بازیچه سیاسی نشوند. البته این بدین معنی نیست كه سیاسی نباشند، بلكه سیاستمدار باشند و در راه اسلام و آرمان‌های رهبر معظم انقلاب حركت كنند تا خدای ناكرده به انحراف كشیده نشوند .
*امام راحل با درایت توانست اسلام را با مدیریت و رهبری جامعه ادغام كند. امام با بررسی تاریخی توانسته بود دین و سیاست را ادغام كرده و نشان دهد كه با تكیه بر اسلام می توان جهان را نیز مدیرت نمود. امام نشان داد كه روحانیت علاوه بر تبلیغ دین و اسلام توانایی اداره جامعه را نیز دارد كه در عمل نیز این مهم بر همگان اثبات گردید .
 
در این مراسم سردار سرلشگر سید' یحیی رحیم صفوی 'دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا ، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار سرلشكر باقری معاون عملیات ستادكل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ سلامی جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ نقدی رییس بسیج مستضعفان و جمع كثیری از فرماندهان و همرزمان شهید میثمی به همراه اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا حضور داشتند.
شهید حجت الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی نماینده حضرت امام خمینی ( ره ) در قرارگاه مركزی خاتم الانبیاء در ایام دفاع مقدس بود كه در سال 65 در حین عملیات كربلای 5 در حالی كه تنها 31 سال داشت به شهادت رسید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =