وقتی فریدون جیرانی از مخاطبان برنامه «هفت» خواست تا گزارشی از افتتاح شبکه نمایش ببینند خیلی‌ها انتظار نداشتند شاهد پخش صحبت‌های محمدعلی فردین در سال 1357 باشند.

به گزارش خبر‌آنلاین، مراسم افتتاح شبکه نمایش چهارشنبه هفته گذشته در محل ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما طی سخنانی به وضعیت بحرانی سینمای ایران در سال‌ پایانی حکو‌مت پهلوی اشاره کرد و از سخنان امام (ره) در روز 12 فروردین سال 1357 به عنوان سرآغازی برای شروع تازه حیات سینمای ایران نام برد.
تهیه کنندگان گزارش برنامه‌ «هفت» نیز کوشیده بودند با مستند نگاری وقایع رخ داده وضعیتی را که ضرغامی توضیح داده بود به تصویر بکشند. به همین خاطر گزارش افتتاح شبکه نمایش با میز‌گردی آغاز شد که در سال 1357 برگزار شده‌بود و در آن تعدادی از عوامل پخش و تولید سینما دلایل نارضایتی خود از وضعیت سینمای ایران را بازگو می‌کردند.
در این میزگرد افرادی چون محمدعلی فردین بازیگر، کارگردان و سینمادار، عباس شباویز تهیه کننده سینما، انوری رئیس انجمن سینماداران و ...حضور داشتند.
فردین در این میزگرد وضعیت سینما و رابطه آن با دولت وقت را شبیه رابطه پدر و فرزندی دانست که در آن پدر هیچ یک از وظایف خود را در قبال فرزند انجام نمی‌دهد و از فرزندش هم تقاضا دارد که هر چه می‌گوید گوش کند و به فکر آبروی او هم باشد.
این میزگرد به دنبال بحران سینما در آن سال برگزار شده بود، بحرانی که به گفته جیرانی بر سر افزایش قیمت بلیط‌ها رخ داد و حتی در دو مقطع باعث تعطیلی سینما‌ها هم شد.
پس از پخش این میزگرد، گزارش‌های مردمی مربوط به بحران سینما در سال 1357 روی آنتن رفت. مخاطبان آن موقع سینما هم در صحبت‌های خود به پایین آمدن کیفیت فیلم‌های چه ایرانی و چه خارجی اشاره داشتند.
در ادامه این گزارش صحبت‌های امام (ره ) در زمان ورود به ایران پخش شد، سخنانی که طی آن بنیانگذار انقلاب اسلامی گفتند که ما با سینما مخالف نیستم بلکه با فحشاء مخالفیم.
پس از این سیر تاریخی، صحبت‌های رئیس سازمان صدا و سیما در حضور رئیس جمهور پخش شد.
5757
  
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =